Politika

Vlahušić: Tko pod drugim jamu kopa ima poplave i nikad veću gužvu na cestama

andro vlahusic013

Nezavisni gradski vijećnik Andro Vahušić osvrnuo se na protekla dva dana, točnije na poplave i potpuni kolaps prometa. Ističe kako smo svjedočili velikim komunalnim problemima u Dubrovniku. -Prvo su bile poplave dijelova grada uzrokovanih obilnom kratkotrajnom kišom. Zbog geografskoga položaja u podnožju brda Srđ pri obilnim kišama nije moguće izbjeći kratkotrajne poplave. Moguće ih je smanjiti dobrim sustavima odvodnje. Najvažniji projekt zaštite užega središta grada je završetak izgradnje sustava oborinske odvodnje od Zagrebačke ulice do Posata i parka u Pilama. Izgradnjom križanja Iljina glavica 2013. godine izgrađena je robusna odvodnja kroz ulicu Para Bakića do garaže na Iljinoj glavici. Za završetak odvodnje od Javne garaže do mora napravili smo projekt, osigurali novce, izabrali izvođača i sukladno dotadašnjoj praksi u Dubrovniku i Hrvatskoj započeli radove izgradnje pojačane rekonstrukcije Zagrebačke ulice i susjednih ulica. Ugradili smo široke cijevi za odvodnju te smo mijenjali i svu podzemnu infrastrukturu: vodovodne, elektro i telekomunikacijske kanale te dodali nekoliko praznih cijevi kako bi omogućili nove komunalne sadržaje bez kopanja ulice. Zahvaljujući zajedničkim naporima HDZ-a i partnera, na silu je zaustavljena izgradnja kompletne oborinske odvodnje oko povijesne jezgre. Iako je u više navrata od 2017. godine najavljen završetak izgradnje sustava oborinske odvodnje Zagrebačke i okolnih ulica do mora, isto se nije dogodilo, niti je u planu ove zime – podsjeća Vlahušić, a potom se osvrće na promenti kolaps.
-Jučer je bio najveći prometni kolaps na ulicama Dubrovnika u zadnjih godina, koji nije bio prouzročen prometnim nesrećama, nego uobičajenom prometnom dinamikom oblačnoga dana u rujnu. Usprkos displejima i milijunskim ulaganjima u grad se nije moglo ući, niti iz njega izaći više od pola dana.
Prisjetimo se, pred osam godina u Dubrovniku je bilo samo četiristo dubrovačkih taksista koji su građane Dubrovnika vozili duplo jeftinije nego turiste sukladno gradskim odlukama. Turistički autobusi koji iskrcavaju putnike na Pile i donju postaju žičare plaćale su pristojbu od 800 kuna, čime smo regulirali promet turističkih autobusa za putnike koji koriste žičaru ili ulaze u povijesnu jezgru. Napravljen je prometni projekt od strane stručnjaka s Građevinskoga i Prometnoga fakulteta iz Zagreba koji je predviđao veliki kružni tok oko cijele Iljine glavice rekonstrukcijom Volantinove ulice i ugradnjom semafora na početku Zagrebačke ulice. Istim projektom za sva vozila građana Dubrovnika i susjednih općina predviđao se slobodan prolaz. Restrikcija prolaza odnosila bi se samo na vozila stranih građana te određena komercijalna vozila, kao što su turistički autobusi i kamioni koji vrše opskrbu – ističe Vlahušić te dodaje kako je lokalna politika rekla da važeća rješenja nisu dobra.
-Zastupnici HDZ-a izglasali su Zakon o liberalizaciji taksi prometa te doveli tisuće novih vozila na gradske prometnice. Nova gradska uprava promijenila je važeće gradske odluke kojima je oslobodila plaćanja turističke autobuse koji voze putnike s kruzera, kao i one koji iskrcavaju putnike na donjoj postaji žičare. Vlasnicima kruzerskih kompanija i žičare u zadnjih osam godina donijela je oko 100 milijuna kuna zarade, koje su trebale biti uplaćene u gradski proračun po promijenjenim odlukama koje je potvrdio i Visoki trgovački sud. Upotrebljavajući političku silu i uništavajući dobre projekte kao što je izgradnja oborinske odvodnje kroz Zagrebačku ulicu ili izgradnja održivoga i za građane preferirajućega prometnoga modela oko povijesne jezgre, nakon osam godina nečinjenja, imamo posljedice kojima smo svjedočili jučer i prekjučer. Mijenjajući zakonite odluke Gradskoga vijeća o naplati zaustavljanja na Pilama i donjoj postaji žičare, te sprječavati povratak gradskih zidina svojima vlasnicima, građanima Dubrovnika, grad je izgubio više od milijardu i dvjesto milijuna kuna proračunskih sredstava proteklih godina. Kopati jamu pod političkim protivnikom samo zato što ima dobre ili odlične projekte za grad i građane, kroz povijest se uvijek pokazalo pogrešnim i štetnim.
Dobre ideje i projekti su preživjeli, a rušitelja se nitko i ne sjeća – zaključuje.

Pročitajte još

KNEŽEVIĆ ODGOVARA Ili Franković ima puno slobodnog vremena ili je želio pogodovati Valamaru, ali mu to nije uspjelo

Dulist

ZNAKOVITA IZJAVA FRANKOVIĆA ‘Uvjeren sam da će novi župan biti iz Dubrovnika’

Andrea Falkoni Račić

OLGA MURATTI Možemo li regulirati plaćanje odlazaka na natjecanje? Tu se vrte veliki soldi!

Andrea Falkoni Račić