Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić osvrnuo se na nedavno iznesene podatke o prodaji Dubrovnik Pass-a. Projekt je, očekivano pohvalio, ali i istaknuo kako ipak ne možemo biti do kraja zadovoljni.
-Prema nedavno objavljenim podacima prodaja Dubrovnik Pass-a ostvarila je rekordne rezultate u prvih sedam mjeseci ove godine. Prodano je 168 tisuća DU Pass-a te je ostvarena zarada od 6,3 milijuna eura ili 48 milijuna kuna. Rezultati prodaje u prvih sedam mjeseci bolji su nego za cijelu prošlu godinu, ali što je još važnije bolji nego i u cijeloj turistički rekordnoj 2019. godini. Broj dolazaka turista u Dubrovnik, broj ostvarenih noćenja, prosječno dnevno zadržavanje gostiju u gradu, ukupna potrošnja turista, broj prodanih ulaznica za zidine i muzeje usporediv je s proteklom godinom, dok svi turistički pokazatelji zaostaju za rezultatima 2019. godine. Jedini proizvod koji znatno nadmašuje prethodnu i rekordnu 2019. godinu je prodaja Dubrovnik Pass-a. Jedinstvenoga i originalnoga proizvoda u Hrvatskoj, razvijenoga prije 13 godina, namijenjenoga turistima čijom prodajom se direktno puni gradski proračun. Ove godine prihodi od prodaje Dubrovnik Pass-a i dijela ulaznica za zidine iznosit će oko 120 milijuna kuna, te činiti najveći pojedinačni proračunskih prihod nakon poreza i prireza na dohodak građana Dubrovnika – ističe Vlahušić u priopćenju za javnost.
Nadalje navodi kako će se do kraja godine ukupno prodati300 tisuća Dubrovnik Pass-a, čime će postati najprihvaćenija europska i mediteranska city kartica, u odnosu na broj turista i posjetitelja, što automatski znači i svjetski broj jedan.
-Ove godine grad Dubrovnik ostvarit će 1,3 milijuna turističkih dolazaka te nešto preko sedamsto tisuća dnevnih posjetitelja koji dolaze brodovima, autobusima i cestovnim vozilima. Ukupno nešto preko 2 milijuna turističkih dolazaka. Uz preko 300 tisuća kupljenih Dubrovnik Pass-a, tri puta više gostiju posjetilo je web stranice Dubrovnik Pass-a čime je postao dominantna marketinška i destinacijska platforma koja omogućuje destinacijski menadžment i upravljanje posjetiteljima od Prevlake do Stona.
Dubrovnik Card i digitalna inačica Dubrovnik Pass u svome početku zamišljen je kao proizvod koji nikome ništa ne uzima, nego samo daje brojne dodatne vrijednosti. Dubrovnik Card/Pass je čisti intelektualni proizvod za koji nisu bila, niti sada trebaju znatnija financijska ulaganja – smatra dalje nezavisni gradski vijećnik.
Potom iznosi kako Društvo prijatelja dubrovačke starine dobiva 30 posto novaca od cijene dnevne kartice, a novac se ciljano usmjerava u obnovu baštine. Libertas dobiva oko 30 kuna po svakom prodanome Dubrovnik Pass-u iako ga samo jedna trećina koristi. Do kraja godine JP Libertas će od DU Pass-a zaraditi oko 10 milijuna kuna, čime ćemo za isti iznos smanjiti davanja građana javnome prijevozniku. Muzeji i cijela kultura uz prihode Dubrovnik Pass-a i dijela ulaznica za zidine postaju financijski i programski samoodrživi.
-Turisti i posjetitelji grada Dubrovnika dobivaju najviše, pogotovo stacionarni gosti kojih će ove godine biti 1,3 milijuna. Za 15 eura dnevno ako kupe tjednu karticu ili osam eura ako kupe tjednu karticu dobivaju desetak najvažnijih kulturnih i baštinskih posjeta, stotine popusta u trgovinama i restoranima, te besplatni javni prijevoz.
Iako su rezultati prodaje i marketinga Dubrovnik Pass-a izvanredni te vodeći u Europi ne smijemo biti zadovoljni. Trebaju se korak po korak uvoditi dogovorene promjene i sadržaji na Povjerenstvu za razvoj Dubrovnik Pass-a. Gradonačelnik i Gradsko vijeće na vrijeme trebaju donijeti provedbene mjere uz sudjelovanje svih vijećnika i šire javnosti.
Za iduću sezonu uz zadržavanje istih cijena treba uvesti manje cijene za mlađe od 18 godina, zimske cijene, obiteljske i grupne popuste. Uz besplatne ulaze u muzeje i zidine za stanovnike grada Dubrovnika i županije treba pronaći zakonske mogućnosti kako bi svim građanima Hrvatske omogućile značajne popuste, a za mlade, studente i umirovljenike potpuno besplatni Dubrovnik Pass.
Novi sadržaji trebaju obogatiti ponudu Dubrovnik Pass-a svake godine, kako bi pratili turističke, digitalne i zelene trendove. Besplatni Internet, blockbuster izložba u Lazaretima, novi vidikovci na Orsuli i Žarkovici, posjete OPG-ovima u destinaciji samo su neki od lako primjenjivih modela.
Uz malo odluka i minimalno novaca dogodine treba očekivati prodaju od pola milijuna DU Pass-a, a idućih godina stremiti očekivanoj prodaji od preko milijun Dubrovnik Pass-a godišnje.
Milijun prodanih DU Pass-a omogućit će najveću korist građanima Dubrovnika. Ubrzanu obnovu baštine, ulaganje u projekt Živoga grada, besplatni javni prijevoz za sve građane, besplatne vrtiće i jaslice, višestruko veća davanja socijalnim skupinama, pogotovo mladima i umirovljenicima.
Iako smo europski broj jedan nastavimo se natjecati s nama samima. Ostvarimo ciljeve koji su ugrađeni u osnovni koncept, te unaprijeđeni kroz godine radom vrijednih ljudi koji se brinu za dnevnu prodaju i razvitak Dubrovnik Pass-a – zaključuje.
Prethodna vijest
Slijedeća vijest