Jutros je u Uredu Turističke zajednice grada Dubrovnika gradonačelnik Andro Vlahušić predstavio viziju i ciljeve razvoja dubrovačkog turizma od 2015. do 2025. godine.
– Želimo do 2016. godine doći do milijun dolazaka, a do 2020. do četiri milijuna noćenja. Do 2025. želimo imati 1,5 milijuna dolazaka i pet milijuna noćenja. To je rast od tek 4 posto i uzeli smo ih prema standardu i predviđanju Svjetske turističke organizacije. Želimo biti najkvalitetnija i najsadržanija destinacija na Mediteranu, grad za sva godišnja doba i sve ljude svijeta – rekao je Vlahušić te idućih pola sata iznosio svoja predviđanja i kalkulacije godišnjim turističkih rezultata do 2025. godine.
Dubrovnik Card, koji mijenja ime u Destination card, prema Vlahušićevim riječima postaje ‘glavni alat rasta’.
– Ja sam samo glavni spiker, ovo je rad tima ljudi. Ciljeve smo postavili i ‘checkirali’ – izjavio je Vlahušić.
– Pet godina vrlo tvrdog i teškog napora, rata, kaznenih prijava, suđenja, ožiljaka na licu za jednu priču: imamo li pravo gostima naplatiti pošteno ili ne? Je li to jedino privilegija vlasnika hotela, restorana, agencija i drugih? Ili Grad treba isto tako dati fer i poštenu cijenu za sve što nudimo? Ogromno je nerazumijevanje, ali polako sve dolazi na svoje – istaknuo je Vlahušić.
– Smijemo li u ovom gradu misliti i biti slobodni ljudi, ili želimo biti robovi, sluge velikih gospodara, domaćih i stranih? U gradu je prodano 1,8 milijuna ulaznica za zidine, muzeje, ukupno smo zaradili 120 milijuna kuna… Tko na ovom svijetu s rastom od 72 posto spušta cijene? je li to normalna osoba, institucija? Čini se izravna šteta vlasnicima, građanima Dubrovnika – izjavio je Vlahušić.
– Pred pet godina u gradski proračun od ovog nije stigla niti kuna. Dapače, bili smo u minusu. Muzeji su zaradili 8, a potrošili 16 milijuna. Građani su morali plaćati iz svojih prireza i poreza da bi gosti išli u muzeje. Za Umjetničku galeriju su davali 4 milijuna kuna da bi tu i tamo i nju posjetio. Od zidina nismo u proračun dobili niti lipe, Lokrum se financirao iz proračuna, a DU card nije postojao. Plaćali smo 500 tisuća kuna Čistoći da bi stranci besplatno koristili javni WC, plaćali smo 500 tisuća kuna besplatni Wi-fi na Stradunu – prisjetio se Vlahušić, zaključivši kako su tada dolasci turista u Dubrovnik koštali građane 100 kuna po gostu.
– Grad se tada pretvorio u totalnu slugu turista i vlasnika turističkih objekata. U pet godina to se promjenilo! Nismo ništa posebno novo napravili, osim što smo rekli da ovaj grad treba biti slobodan i da trebamo uzeti novac od turista jednako kao vlasnici hotela. I to nije bogohulno, već poželjno – dodao je Vlahušić. Najavio je velika ulaganja u kulturu, baštinu, shopping, atrakcije, noćni život, zabavu i sport.
– Kad se sve to zbroji to nije niti 400 milijuna kuna, koliko trebamo godišnje zarađivati. A sve napravimo za jednu godinu. Naravno, treba vjerovati da je sve to moguće! – zaključio je Vlahušić.
Inače, istaknuto je kako će prema zadanim ciljevima Sveučilište u Dubrovniku izraditi Strategiju razvoja dubrovačkog turizma do 2025. godine.