Zanimljivosti

VJEROVALI ILI NE Evo kako kupci varaju i kradu po trgovinama!

shutterstock 25432702 Milos

U Hrvatskoj se godišnje u trgovinama robe u vrijednosti od 988 milijuna kuna! Stoga je organizacija „ROZP“ – regionalna organizacija zaštite potrošača tijekom studneog ove godine provela anonimnu anketu s prodavačicama/prodavačima u shoping centrima na temu: „Varaju li potrošači?“.

Rezultati su iznenađujuće nepovoljni za potrošače, a domišljatost onih „potrošača-varalica“ koji bacaju ljagu na poštenje potrošača je zapanjujuća, ističe se u priopćenju RPZP-a.

Ispitanicima je, naime, bilo postavljeno pitanje o tome imaju li spoznaje o varanju od strane kupaca – potrošača. Odgovori su iznenađujućih 97% pozitivnih, samo 1% nema spoznaja, a 2% se nije željelo izjasniti.
Na pitanje jesu li osobno svjedočili varanju od strane potrošača 79% je potvrdilo, dok 21% nije osobno svjedočio varanju kupaca.

Iznenađuju i odgovori na pitanje, ima li u trgovina propisane oblike zaštite, gdje 12% ispitanika kaže da nema, a 10% ne zna, no ipak 80% trgovina ima zaštitu.

Iako Zakon o zaštiti potrošača ne predviđa „crnu listu“ ni trgovaca ni potrošača, prodavači se ipak izjašnjavaju u 87% da njihova trgova posjeduju istu.

Evo i nekih iskustava trgovaca:
Varanje kod vaganja proizvoda najčešća je pojava kod kupovine voća, povrća i drugih proizvoda u rinfuzi. Napunjenu vrećicu potrošač drži u ruci i spušta na vagu samo do njemu prihvatljive težine, te u tom trenutku uzme naljepnicu s težinom i cijenom. Napunjenu vrećicu stavi na vagu, ali rukom podiže postolje vage dok ne dobije prihvatljivu težinu i tada uzme naljepnicu. Vagne sadržaj u vrećici i uzme naljepnicu, pa potom dopuni sadržaj vrećice. Napuni vrećicu sa proizvodom, ali uzme naljepnicu za sličan proizvod niže cijene.

Vara se i na degustacijama, najčešće kod sušenog i/ili kandiranog voća u rinfuzi, peciva i slatkiša. Naime, po ulasku u trgovinu potrošač prvo navrati do sušenog i/ili kandiranog voća u rinfuzi, uzme šaku voća i jede uz razgledavanje ostalih proizvoda i tako čak nekoliko puta prilikom jedne posjete trgovini. Potrošač uzme pecivo i pojede do kase i ne pokaže naljepnicu da je uzeo isto, ili pak uzme čokoladu, manji slatkiš ili sladoled i pojede na putu do kase.

Kad je riječ o otuđivanju proizvoda. To se najčešće radi s robom opće namjene, kao što su maramice, odjevni predmeti, proizvodi za osobnu uporabu. Naime, potrošač isprobava nekoliko odjevnih proizvodna po nekoliko puta, posebno u vrijeme gužvi i sasvim slučajno jedan ili čak više odjevnih predmeta ostane ispod njegove stare robe, koju je obukao ne našavši ono što je tražio. Kod isprobavanja maskare i šminke, sasvim slučajno nekoliko komada odabranog proizvoda završi u torbici ili džepu, a jedan se kupi tj. plati na kasi.

Pročitajte još

(FOTO) LJETO U ZAVIČAJNOM MUZEJU KONAVALA Likovne radionice ‘Kreativna ura’

Dulist

JOŠ JEDAN NATJEČAJ WMO Sjećate li se pobjedničke fotografije Dubrovčanina iz 2016?

Dulist

ZA NESTRPLJIVE VRTLARE Donosimo vam vrste cvijeća koje najbrže rastu!

Dulist