U prosincu je, prema podacima Porezne uprave, u Hrvatskoj fiskalizirano 15,8 milijardi kuna, što znači da smo potrošili milijardu kuna više nego u istom razdoblju lani. Prema istraživanju HGK, gotovo dvije trećine građana za blagdanske darove potrošilo je između 100 i 1000 kuna, dok je jedna petina trošila iznad tog iznosa.
-Od 100 do 500 kuna je za darove najbližima potrošilo 31,5 posto ispitanika, od 500 do 100 kuna 31,8 posto, a 20,8 posto je potrošilo iznad 1000 kuna. S druge strane, 10,4 posto anketiranih je za poklone dalo manje od 100 kuna, dok samo 2,3 posto nije uopće kupovalo blagdanske poklone – pojasnila je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Ravlić.
Najviše se kupovalo članovima obitelji (84 posto), potom voljenim osobama (56 posto) i prijateljima (53 posto), a najmanje se ove godine trošilo na poslovne partnere (17 posto).
U darovima prednjači kozmetika (39 posto), odjeća i obuća (35 posto) te dječje igračke (31 posto). Česti pokloni su i delikatesni prehrambeni proizvodi (29 posto) i piće (24 posto), a za knjige i elektroniku se odlučilo 20,5 posto, odnosno 17,2 posto ispitanika.
Od kozmetike se najviše kupuju proizvodi za njegu lica i tijela (48 posto) te parfemi (47,5 i dekorativna kozmetika (34,5 posto), dok su kod igračaka najpopularnije društvene igre i slagalice (60,5 posto), plišane igračke i lutke (45 posto) te računalne igrice i multimedija (22 posto).
Istraživanje je provedeno na 300 ispitanika u četiri velika hrvatska grada (Zagreb, Rijeka, Osijek i Split).
Foto: Shutterstock Images LLC