Proslava u krugu obitelji ili zabava za stotinjak uzvanika, individualno je pitanje, no ako ste bacili oko na Hotel Excelsior ili Grand Vilu Argentinu korisno je znati kako je istekom 2018. godine u njima moguće upriličiti vjenčanje tek uz zakup većeg broja smještajnih kapaciteta ili ekskluzivni zakup jednog od objekata u sastavu kompleksa.
Mada je, kako objašnjava naša sugovornica Ines Nanić, vlasnica ‘Dubrovnik eventa’, bilo pitanje dana kad će se vlasnici lanca Jadranski luksuzni hoteli odlučiti na taj korak, svjesni su kako su organizatori ovim izgubili jedan dio kolača.
— Svatko tko je dovoljno dugo u ovom poslu će reći da je imao sigurno 50 posto svadbi na jednoj od te dvije lokacije. To je bio ‘easy sell’. Jasno mi je da su se oni odlučili orijentirati na svoj prvotni profitni segment kako ne bi zakidali svoje goste. Kada se rade ‘eventi’, pogotovo svadbe, gosti se druže, plešu, piju, budu glasni. Nekom tko plaća ozbiljne novce za smještaj to je, možda, zabavno vidjeti jednom, ali ne svih pet dana svog boravka. Iako očekivano, ovo nas je dovelo u poziciju da malo više razmišljamo – govori Nanić.
Odzvonilo pompoznim bijelim kuglama
Srećom, svjetsko tržište diktira nove trendove. Iako su hotelski prostori i dalje mahom najpoželjnije lokacije ljudi su otvoreniji izlasku iz gradova, nekim svježim i zanimljivijim opcijama. Popularan je povratak osnovama, priča za DuList Ines Nanić, pogotovo u hrani i piću. Seoska domaćinstva, vinogradi, polja i livade otvaraju sasvim drugu priču. Odzvonilo je pompoznim bijelim kuglama te se čak i najglamurozniji događaji pri dekoraciji koriste zelenilom, lanternama, drvenim namještajem…
— Dubrovnik je iznimno ‘trendy’. Upita ima isto, ako ne i više nego prije. Međutim, moramo biti inovativniji. Gosti od sada možda neće gledati na povijesnu gradsku jezgru, ali tu smo mi kao ambasadori dubrovačke rivijere, ne samo pogleda na Grad koji se vidi s razglednice ili ‘homepageu’ neke stranice. Na nama je da stvaramo nove lokacije. Naravno, treba tu razmišljati o nekim drugim troškovima poput transfera. Također, naš moto je ne prepustiti ništa slučaju. Recimo da radimo vjenčanje u Konavoskom polju, u slučaju lošeg vremena ‘back up’ mora postojati. To je iznimno bitna stavka. Nema šanse da ćemo se mi prihvatiti organizacije eventa bez ‘plana B’. To bi bilo samoubojstvo u našem poslu – objašnjava vlasnica Dubrovnik Eventa.
Moramo se prepustiti mašti
Smisla se nema oslanjati na vraćanje strukture npr. Vrta palmi. Ono što sada navodi kao prioritet je edukacija ljudi. Naime, u Hrvatskoj unatoč tome što je posrijedi izuzetno lukrativan posao ne postoji obrazovanje u domeni organizacije i koordinacije svadbi. Gradovi diljem svijeta, priča, šire ruke ‘eventima’. Oni se odvijaju na jednoj sasvim nama nepoznatoj razini. Konkretno, njena agencija organizira ekskluzivne rođendanske zabave na koje dolazi stotinjak uzvanika iz čitavog svijeta. Do sada je bilo nepojmljivo da jedna osoba može platiti let, smještaj i zabavu za tri dana. Taj trend, kazuje Nanić, definitivno je na uzletu te se nada kako će to i Dubrovnik prepoznati.
— Očekuje nas izvrsna sezona ako nas vrijeme posluži. Među najatraktivnijim lokacijama i dalje prednjači Šeherezada. Dosta je izdvojena od ostatka hotela, a glazba je dozvoljena do 23 sata kada se gosti mogu povući unutra. Popularan je Lovrjenac, Sponza, restoran Spinaker u Hotelu Croatiji u Cavtatu, potom plaža Hotela Dubrovnik Palace koja je zaživjela više nego ikad. Tu su i Lazareti koje Grad Dubrovnik odnedavno ustupa, naravno s naknadom za događaje. Višnjica na Orsuli nam je otkriće opet zbog pogleda na povijesnu gradsku jezgru kao i brodovi. Ima tu jako puno prostora, ali moramo se prepustiti mašti – zaključuje.
Otvorene lokacije sve su interesantnije
Smještena iznad naselja Sveti Jakov, zapadno od amfiteatra i Parka Orsula, Višnjica zasigurno uživa najljepši pogled na povijesnu gradsku jezgru. Lokacija kao takva pokazala se atraktivnom za organizaciju luksuznih događanja. Lako je dostupna, a opet dovoljno udaljena od Dubrovnika. Infrastrukturno je opremljena prije 5–6 godina, u privatnom je vlasništvu i na raspolaganju za najam. Na Višnjici, bilo da ste u malom intimnom društvu, reći će Tilda Bogdanović ispred Dubrovnik PartneR-a, zbog prirode oko vas, nećete se osjetiti osamljeno, dok s druge strane prostranost i otvorenost prostora pruža mogućnost ugošćavanja više stotina gostiju koji ni u tako velikom broju neće imati dojam gužve.
— Svjedoci smo kako Dubrovnik iz godine u godinu uz sve svoje atraktivnosti postaje sve više prepoznat i kao grad za organizaciju svečanih događanja, počevši od kongresnih i korporativnih, preko obiteljskih proslava do ugodnih neformalnih druženja. Svi ti događaji trebaju adekvatan prostor, a otvorene lokacije sve su interesantnije, bilo da se radi o našim jedinstvenim zidinama i tvrđavama, palačama i taracama, otocima i plažama. Upravo u tom trendu i Višnjica je pronašla svoje mjesto kao još jedan potpuno prirodan prostor, infrastrukturno opremljen, dovoljno blizu da se s nje pruža najljepši pogled, a dovoljno daleko da program koji se odvija na Višnjici nikome ne smeta – kaže Bogdanović.
Plovidba oko povijesne jezgre
Na Višnjici se slijedom toga upriličuju raznoliki eventi poput vjenčanja, rođendana, svečanih večera, koktela, piknika i zabava. Ponajviše, nastavlja vlasnica Višnjice, surađuju s agencijama, ali i s klijentima izravno, bilo da je riječ o korporacijama ili fizičkim osobama. U njihovoj ponudi osim same lokacije su i organizacijske usluge.
Klijenti su različitih nacionalnosti, ali ipak ih najviše veseli što su mjesto prepoznali sugrađani. Reakcije svih koji su bar jednom posjetili Višnjicu prepune su hvale i oduševljenja. ‘Drago nam je da smo uređenjem Višnjice oplemenili ponudu Grada upravo u onom segmentu koji daje Dubrovniku još jedan adut poželjne event destinacije’, tumači Bogdanović. Od poželjnijih lokacija posebice među Englezima i Ircima, kako nam tvrdi vlasnik galijuna Tirene i Karake Bogomir Vuković, svakako su brodovi. Kapaciteta kojih 50 do 120 ljudi osim svadbi služe za održavanje domjenaka, prigodnih večera i team buildinga. U svojih 13 godina koliko se bavi pružanjem usluge organizacije ‘evenata’ kapetan Bogo, kako ga od milja nazivaju, vjenčao je petnaestak parova. Popunjenost je, kaže, najveća tijekom drugog tromjesečja godine potom u srpnju i kolovozu. Najčešće ture podrazumijevaju plovidbu oko povijesne gradske jezgre, do Koločepa gdje se gosti mogu i okupati u moru te do Cavtata. Zabava uglavnom traje do 24 sata, a profil klijenata uglavnom je više srednje i visoke klase koji pak brod znaju unajmiti na čitav dan. Cijena sudbonosnog ‘da’ na jednoj od popularnih dubrovačkih lokacija košta desetak tisuća eura, no iznosi znaju biti i znatno veći. Broj vjenčanja po sezoni kreće se oko 30, a proslava zna potrajati pet do sedam dana. Nakon Engleza i Iraca, ponajviše gostiju pristiže iz Amerike, Skandinavije i Arapskog poluotoka. Iako će većina reći kako njihova količina iz godine u godinu raste zanimljiva je usporedba na temelju podataka u posjedu Matice vjenčanih. Prema spomenutim u 2016. na području Dubrovačko-neretvanske županije je sklopljeno 828 brakova, od čega 34 posto čine strani državljani. U 2018. ta brojka, međutim, je opala. Bračne zavjete izreklo je 260 inozemnih parova, kojih je dva posto manje u odnosu na prethodne dvije godine.
Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista 6. ožujka 2019.