Aktualno

VIKTORIJA KNEŽEVIĆ ‘Kinezi izgradili 157 km autoceste bez radnika, kod nas ni 29 km prema Dubrovniku’

viktorija knezevic 3

Gradska vijećnica i saborska zastupnica Centra Viktorija Knežević objavila je kako Kinezi grade 157 kilometara autoceste koju je usporedila s izgradnjom autoceste prema Dubrovniku dugom 29 kilometara o kojoj se priča već duže vrijeme.

– Dok se kod nas gradnja autoceste prema Dubrovniku – konkretno dionica od Dola dužine 29 km – već godinama odgađa, Kina je upravo završila 157,79 km autoceste bez ijednog radnika na terenu. Da, dobro ste pročitali – kompletan posao obavila je flota autonomnih strojeva vođenih umjetnom inteligencijom i satelitskom navigacijom.
Riječ je o dionici Beijing-Hong Kong-Macao autoceste, gdje su samostalni finišeri, valjci i dronovi – bez ljudske pomoći – izveli svaki korak gradnje: od ravnanja terena, polaganja asfalta i zbijanja, do finih obruba. Sve u rekordnom roku, precizno do centimetra.
Tehnologiju predvodi Sany Heavy Industries, koristeći:
20-metarski autonomni finišer (SAP200C-10) – polaže 19,25 m asfalta u jednom prolazu
6 valjaka od 13 tona i 3 gumena od 30 tona
Beidou satelitski sustav za preciznost
Iako neki izvori navode da je bilo diskretne ljudske kontrole radi sigurnosti, ovo je ipak povijesni iskorak – ne samo zbog brzine i kvalitete, već i zbog uklanjanja opasnosti za radnike – objavila je Knežević.

U komentarima objave javio se i Mario Tevšić, bivši glasnogovornik graditelja Pelješkog mosta kojeg su, podsjetimo, izgradili upravo Kinezi. Tevšić je napomenuo kako se rad Kineza ne može uspoređivati s našom civilizacijom.

– Zašto bi zemlja koja obiluje radnom snagom toliko da deseci tisuća kineskih priučenih bauštelaca rade željeznice, ceste, luke i plinovode po bespućima Afrike štedjela na radnoj snazi, osim samo radi partijskog PR-a. Ako sam išta naučio o kineskim poslovnim navikama, to je da ljudi uvijek ima dovoljno i da se na količini radnika ne štedi – napisao je Tevšić.

Drugi komentari pišu o korupciji i uhljebima kojih u Kini nema, kao i o činjenici da se tamošnja autocesta  gradila uz pomoć umjetne inteligencije i na ravnom terenu zbog čega bi se u Hrvatskoj AI teže snašao, pretpostavljaju u komentarima.

– Kod nas u ulici je desetak Nepalaca dvije šahte za vodovod ‘ziđalo’ dva tjedna, nakon toga još 10 dana poravnavalo i pripremalo rubnjake, potom još par dana postavljalo cijevi da bi na kraju asfaltirali i nakon toga još dva tjedna uštimavalo šahte – nakon 6 tjedana rada ukupno 15-ak radnika (plus nadzor!) imamo 100m ceste i dve šahte koje klopoću pri svakom prolasku automobila – piše u jednom od komentara.

 

Pročitajte još

[FOTO] SRETAN ROĐENDAN PROTO-ARCH! Pogledajte tko je sve došao na proslavu

Dulist

Ženska mreža Hrvatske oštro osuđuje postupanje institucija i medija vezano za slučaj žene na Korčuli

Dulist

STUDENTI POŽURITE! Objavljen natječaj za subvencionirani smještaj u Studentskom domu u Dubrovniku

Dulist