Aktualno

VIKTORIJA KNEŽEVIĆ ‘Kinezi izgradili 157 km autoceste bez radnika, kod nas ni 29 km prema Dubrovniku’

viktorija knezevic 3

Gradska vijećnica i saborska zastupnica Centra Viktorija Knežević objavila je kako Kinezi grade 157 kilometara autoceste koju je usporedila s izgradnjom autoceste prema Dubrovniku dugom 29 kilometara o kojoj se priča već duže vrijeme.

– Dok se kod nas gradnja autoceste prema Dubrovniku – konkretno dionica od Dola dužine 29 km – već godinama odgađa, Kina je upravo završila 157,79 km autoceste bez ijednog radnika na terenu. Da, dobro ste pročitali – kompletan posao obavila je flota autonomnih strojeva vođenih umjetnom inteligencijom i satelitskom navigacijom.
Riječ je o dionici Beijing-Hong Kong-Macao autoceste, gdje su samostalni finišeri, valjci i dronovi – bez ljudske pomoći – izveli svaki korak gradnje: od ravnanja terena, polaganja asfalta i zbijanja, do finih obruba. Sve u rekordnom roku, precizno do centimetra.
Tehnologiju predvodi Sany Heavy Industries, koristeći:
20-metarski autonomni finišer (SAP200C-10) – polaže 19,25 m asfalta u jednom prolazu
6 valjaka od 13 tona i 3 gumena od 30 tona
Beidou satelitski sustav za preciznost
Iako neki izvori navode da je bilo diskretne ljudske kontrole radi sigurnosti, ovo je ipak povijesni iskorak – ne samo zbog brzine i kvalitete, već i zbog uklanjanja opasnosti za radnike – objavila je Knežević.

U komentarima objave javio se i Mario Tevšić, bivši glasnogovornik graditelja Pelješkog mosta kojeg su, podsjetimo, izgradili upravo Kinezi. Tevšić je napomenuo kako se rad Kineza ne može uspoređivati s našom civilizacijom.

– Zašto bi zemlja koja obiluje radnom snagom toliko da deseci tisuća kineskih priučenih bauštelaca rade željeznice, ceste, luke i plinovode po bespućima Afrike štedjela na radnoj snazi, osim samo radi partijskog PR-a. Ako sam išta naučio o kineskim poslovnim navikama, to je da ljudi uvijek ima dovoljno i da se na količini radnika ne štedi – napisao je Tevšić.

Drugi komentari pišu o korupciji i uhljebima kojih u Kini nema, kao i o činjenici da se tamošnja autocesta  gradila uz pomoć umjetne inteligencije i na ravnom terenu zbog čega bi se u Hrvatskoj AI teže snašao, pretpostavljaju u komentarima.

– Kod nas u ulici je desetak Nepalaca dvije šahte za vodovod ‘ziđalo’ dva tjedna, nakon toga još 10 dana poravnavalo i pripremalo rubnjake, potom još par dana postavljalo cijevi da bi na kraju asfaltirali i nakon toga još dva tjedna uštimavalo šahte – nakon 6 tjedana rada ukupno 15-ak radnika (plus nadzor!) imamo 100m ceste i dve šahte koje klopoću pri svakom prolasku automobila – piše u jednom od komentara.

 

Pročitajte još

NEMA INTERESA Maturanti zaobišli niz studija, na jednom čak 60 mjesta ostalo prazno!

Dulist

GDJE JE KRAJ NEODGOVORNIM VOZAČIMA? Rizično prestiže preko pune crte prevelikom brzinom

Dulist

DIVNA GESTA Marijanu Kohn iznenadili kolege u bolnici nakon nastupa na Marko Polo Festu

Dulist