VIJESTI ZA VOZAČE Novi sustav uskoro će biti obavezan u automobilima

Od 1. siječnja 2026. u Europi će se moći registrirati samo novi modeli vozila opremljeni takozvanim eCall sustavom sljedeće generacije (NG eCall). Godinu dana kasnije, to će se primjenjivati ​​i na sva ostala nova vozila. Time će se završiti era prethodnog eCall sustava, koji je automatski pozivao pomoć u slučaju teške nesreće, pišu njemački mediji, prenosi Fenix Magazin.

Novi standard koristi modernu tehnologiju mobilnih komunikacija: Umjesto prethodne 2G ili 3G mreže, hitni pozivi u budućnosti će se digitalno prenositi putem LTE mreže (4G). Pripreme su već u tijeku, pišu njemački mediji.

Vodafone je aktivirao prve mobilne bazne stanice u rujnu 2025., gdje proizvođači vozila mogu testirati novu tehnologiju. Aktivacija na nacionalnoj razini održat će se u siječnju 2026.

Što eCall radi – i zašto je važan?

eCall je kratica za “Emergency Call” (hitni poziv). Sustav automatski poziva pomoć u slučaju ozbiljne nesreće i prenosi važne podatke najbližem centru za hitne slučajeve: poput lokacije, jesu li aktivirani zračni jastuci ili koliko se ljudi vjerojatno nalazi u vozilu. Također se uspostavlja glasovna veza kako bi putnici u vozilu mogli sami razgovarati s osobljem hitne pomoći – ako je moguće.

eCall se aktivira automatski (npr. u slučaju jakog udara) ili pritiskom na gumb u kokpitu. U slučaju medicinske hitne situacije u automobilu, pomoć se može brzo pozvati – čak i ako nemate mobitel pri ruci.

Od 2018. eCall je obavezan za sve novoregistrirane automobile i laka komercijalna vozila u EU.

Zašto se trenutni sustav gasi?

Tradicionalni eCall radi samo ako je vozilo spojeno na mobilnu mrežu putem 2G ili 3G mreže. Ova tehnologija je sada zastarjela i postupno se ukida.

3G je već bio isključen u Njemačkoj 2021. godine kako bi se oslobodio propusni opseg za 5G mrežu. Deutsche Telekom će ugasiti 2G krajem lipnja 2028., dok će Vodafone prestati s radom u rujnu 2028.

Što novi eCall može učiniti?

Novi NG eCall sustav radi putem LTE-a. Brže i pouzdanije prenosi podatke te će u budućnosti omogućiti više funkcija. Na primjer, u budućnosti bi se mogli prenositi i slike s mjesta nesreće ili – uz pristanak vozača – zdravstveni podaci poput otkucaja srca ili brzine disanja. To bi pomoglo hitnim službama da učinkovitije reagiraju na putu do mjesta nesreće.

Neki mrežni operateri – poput Telekoma – već su pripremili svoje mreže za NG eCall. Vodafone planira aktivirati cijelu svoju mrežu za to početkom 2026. godine.

Povezano

Dulist PROMO

ALH Banner 300x250 NAJAM stanova 04 18.11
marcela fashion ball 1