Spotie, hrvatski konkurent Booking.coma i Airbnba, u prvih mjesec dana rada privukao je tisuću iznajmljivača i 40 tisuća turista koji su napravili 400 tisuća pregleda smještajnih kapaciteta. Marjan Žitnik, suosnivač Spotieja, kaže da je jako zadovoljan početnim rezultatima.
Za turiste kaže da dolaze mahom preko Googlea iz cijelog svijeta, dok su iznajmljivači zasad primarno iz Dalmacije. “Posljednjih dana javlja se sve više iznajmljivača iz Zagreba, te BiH i Srbije, ali tek smo na početku i širit ćemo se i prema drugim tržištima u Europi”, kaže Žitnik. Na naše pitanje nije li hrabro konkurirati Airbnbu, koji na svjetskoj razini ima 1,2 milijuna turističkih smještaja, ili Booking.comu, kojih ima 700 tisuća, te imajući u vidu da je nekadašnja hrvatska perjanica na tom području Adriatica.net propala, Žitnik ima jasan odgovor. Ističe da je njegov poslovni model drukčiji od sva tri navedena servisa. “Spotie ne uzima, niti planira uzimati proviziju za rezervaciju i kupnju smještaja te kod nas turisti mogu izravno kontaktirati iznajmljivača”, kaže Žitnik, prenosi Poslovni.hr
Objašnjava da njihova konkurencija živi upravo od toga da spriječi taj izravni kontakt i na tome ubire proviziju. “To je velik problem našim iznajmljivačima, jer onaj tko ima dva do tri smještajna kapaciteta popunjena sto dana u godini minimalno 5000 eura godišnje plati isključivo uslugu rezervacije i kupnje smještaja, što im je kod nas besplatno”, kaže Žitnik. Ističe kako ne treba podcjenjivati hrvatsko turističko tržište. Booking.com, naime, ima poseban ured u Dubrovniku. U Hrvatskoj ima barem tri ureda i više od 60 zaposlenih.
“Samo Dubrovnik na Booking.comu ima 1200 smještajnih kapaciteta, a jedan London njih svega 1900, tako je Hrvatska za portale poput Spotieja u svjetskim okvirima i te kako značajno tržište”, kaže Žitnik. Navodi da će već sa 100 tisuća smještajnih kapaciteta biti među većim igračima i da im hrvatsko tržište tu može jako pomoći. Prema podacima HTZ-a, u Hrvatskoj je aktivno 60 tisuća privatnih iznajmljivača. Usporedbe radi, portal sličnog profila TripAdvisor oglašava ukupno 120 tisuća smještajnih kapaciteta, odnosno tek dvostruko više.
“S obzirom na to da smo tijekom svibnja udvostručili broj iznajmljivača, odnosno da sada svakodnevno bilježimo 40 novih iznajmljivača, jasno je da su svi ti ciljevi dostižni”, kaže Žitnik. Za rast su se dobro pripremili. Imaju web servis te mobilne aplikacije za iPhone i Andorid mobitele. Iznajmljivačima nude mogućnost da podignu vidljivost svog smještaja za euro, a planiraju dodati i druge mogućnosti. “Za Spotie razvijamo nove funkcionalnosti poput chatanja, kakvo nude Viber i WhatsApp, te mogućnost izravnog plaćanja rezervacije, a za projekt se zainteresiralo nekoliko domaćih i stranih investitora”, zaključuje Žitnik.
Typing preuzeo brend Spotie
Startali s geolokacijskom društvenom mrežom
Spotie je prije pet godine počeo razvijati geolokacijsku društvenu mrežu te zatim stao. Marjan Žitnik, koji je radio u prvoj postavi Spotieja, u međuvremenu je u Dubrovniku s prijateljem Lukšom Jakobušićem razvio tvrtku za razvoj web i mobilnih aplikacija Typing. Žitnik je od bivšeg tima i investitora otkupio brend Spotie. “To je u Hrvatskoj vrlo poznat brend, Google ga stavlja uz bok s Airbnbom i Bookingom, a domaći ljudi kad čuju da Spotie ponovno radi reagiraju vrlo pozitivno, tako da sam vrlo zadovoljan”, kaže Žitnik.
Airbnb u Hrvatskoj
Na globalnom portalu 36.000 soba
Preko portala Airbnb u Hrvatskoj se trenutačno iznajmljuje više od 36.000 apartmana, odnosno soba, doznajemo od Ekaterine Kukureko iz odnosa s javnošću Airbnba. Rast bukinga smještaja u Hrvatskoj preko tog portala lani je bio 175 posto. Broj rezervacija hrvatskih građana koji putuju u inozemstvo lani je rastao 133 posto. U nas preko Airbnb-a odsjeda najviše gostiju iz Britanije, slijede Nijemci, Francuzi, Amerikanci i Talijani.