Dina Bušić i Melita Ivković, glazbenice koje uz Miroslava Tadića, Edina Karamazova i Yvette Holzwarth čine ansambl Dina e Mel, sutra, 15. kolovoza u 21:30 sati na taraci Tvrđave Revelin će za festivalsku publiku izvesti projekt Bërbili (Slavuj), kojim pokušavaju očuvati pjesme zadarskih Arbanasa od zaborava.
Bërbili (Slavuj), etnomuzikološki i glazbeni autorski projekt dua Dina e Mel – pjevačice i muzikologinje Dine Bušić te gitaristice Melite Ivković – temelji se na zaboravljenim pjesmama zadarskih Arbanasa koji su u 18. stoljeću došli u Zadar s područja Skadarskog jezera. Glazbenu baštinu izvorno zabilježenu kroz etnomuzikološki rad Dine Bušić, Dina e Mel oživljavaju na albumu objavljenom 2020. godine za zagrebačku izdavačku kuću Nota Bene Records, uz gostujuće glazbenike: Miroslava Tadića (gitara), Yvette Holzwarth (violina) i Edina Karamazova (gitara i saz). Izdanje je dobilo više stručnih kritika koje ga ocjenjuju kao autentičnu i originalnu mediteransko-orijentalnu glazbenu priču izraslu iz arheologije, to jest etnomuzikološkog istraživanja građe koja je potom nadograđena novim, izuzetno snažno profiliranim obradama glazbenika koji su se na njemu okupili. Istodobno sačuvavši staro i stvarajući novo, u njihovim aranžmanima arhaične skladbe bivaju obojane različitim utjecajima koje svojom sudbinom, životnim iskustvom i glazbenim ethosom u njih ugrađuju same glazbenice i glazbenici.
Dina e Mel nastupile su u 10 europskih zemalja; u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Kosovu, Albaniji, Bugarskoj, Srbiji, Crnoj Gori i Hrvatskoj – na festivalima kao što su Osorske glazbene večeri, EXIT Festival, BALKAN:MOST, Međunarodna smotra folklora u Zagrebu, na pozornicama Hrvatskoga glazbenog zavoda, Klovićevih dvora, Hrvatskog doma Split, Altes Phandhaus Köln, Nacionalne knjižnice Kosova, Muzičke akademije u Tirani, bile su dijelom programa Most – Balkan Music Export, nastupile su u okviru European Council of Music u Budimpešti, a za Hrvatsku radioteleviziju snimile su cjelovečernji koncert za emisiju Sunčana strana Prisavlja.
Dina Bušić (Zadar, 1979.) glazbenica je klasične naobrazbe koja je diplomu muzikologije stekla na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2004. Od malih nogu aktivno se bavila pjevanjem u raznim zadarskim i zagrebačkim ansamblima, a solo-pjevanje učila je kod Stojana Stojanova Gančeva. Radila je kao glazbena kritičarka, autorica i urednica emisija, profesorica povijesti glazbe, a većinu svog dosadašnjeg radnog vijeka posvetila je razvoj glazbenog života rodnog Zadra radeći kao glazbena producentica i umjetnička voditeljica projekata na području klasične glazbe. Autorica je i urednica monografija posvećenih Zadarskom komornom orkestru i Glazbenoj školi Blagoje Bersa, te brojnih izdanja različitih hrvatskih glazbenih manifestacija.
Melita Ivković (Zadar, 1976.) diplomirala je gitaru na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu 1998. godine u klasi prof. Ante Čaglja. Aktivna je kao koncertna umjetnica, producentica i umjetnička voditeljica glazbenih zbivanja, nastavnica gitare, a bavi se i skladanjem, obrađivanjem skladbi za gitaru, pisanjem tekstova o glazbi. Kao koncertna umjetnica i već 30 godina članica Zagrebačkoga gitarističkog kvarteta, održala je oko 500 koncerata u 30 zemalja na četiri kontinenta – u SAD, Kanadi, Rusiji, Kini, Indiji, Južnoafričkoj Republici, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, kao i širom Europe: u Londonu, Parizu, Rimu, Barceloni, Dublinu, Stockholmu, Kopenhagenu, Bruxellesu, Pragu, Ljubljani, Sarajevu, Ateni itd.
Edin Karamazov (Zenica, 1965.), advokat novog, rijetkog ili neobičnog, prati jedinstvenu umjetničku viziju, kombinirajući duh smjelog istraživanja sa zadatkom proširenja krajnjih granica tehnike i repertoara za gitaru i lutnju. Dobitnik je prestižne Edison Award (2002.), Premio Cubadisco (2009.), nominiran za Grammy (2001.), dobitnik Brit Award (2007.), Premio Goffredo Petrassi (2011.), Diapason d’Or (2003.) i još nekoliko drugih priznanja. Krzystof Penderecki, Arvo Part, Erkki-Sven Tuur, Peter Sculthorpe, kao i skladatelji za gitaru, Leo Brouwer, Dušan Bogdanović i Nikita Koshkin napisali su djela za gitaru ili lutnju, posvećena upravo Edinu Karamazovu.
Svestrana glazbenica Yvette Cornelia Holzwarth (violina, glas, skladanje, poezija) već
dugo proširuje svoje glazbeno iskustvo i naobrazbu koju je započela sa svega tri godine, pa pored klasike barata i balkanskom, arapskom, skandinavskom, pop, jazz i eksperimentalnom glazbom. Yvette surađuje sa brojnim glazbenicima kao što su Ariana Grande, Kamasi Washington, Van Dyke Parks, Gaby Moreno i mnogi drugi, a česti nastupi vode je diljem Sjeverne i Južne Amerike, Azije i Europe. Značajni dio njenog rada posvećen je suradnji s umjetnicima s područja kazališta, književnosti, modernog baleta, filma i likovnih umjetnosti.
Gitarist, skladatelj, improvizator i glazbeni pedagog Miroslav Tadić već se desetljećima
bavi kombiniranjem i spajanjem mnogobrojnih glazbenih utjecaja među kojima su barok, klasika, balkanski folklor, flamenco, jazz, blues i rock. Surađivao je sa velikim brojem glazbenika iz cijelog svijeta, među kojima su i London Symphony Orchestra, MDR Leipzig Symphony, The Philharmonic Orchestra of Monte-Carlo, Howard Levy, Joachim Kühn, Markus Stockhausen, Dušan Bogdanović, Vlatko Stefanovski, braća Teofilović, Božo Vrećo, Merima Ključo, Tamara Obrovac, Matija Dedić, Rambo Amadeus, Wadada Leo Smith, Jack Bruce, Theodosii Spassov, Kudsi Erguner, Djivan Gasparyan, Pandit Swapan Chaudhuri I Ustad Ashish Khan. Tadićeve brojne snimke mogu se čuti u izdanju CMP Records, Enja, MA Recordings, Sony Classical, Croatia Records i mnogih drugih. Kao pedagog, Tadić je šef odsjeka gitare na prestižnom California Institute of the Arts u Los Angelesu.