Nedjelja na gradilištu Pelješkog mosta nije neradna. U tijeku su posljednje pripreme za sutrašnji važan korak prema povezivanju hrvatskog juga s ostatkom države. Stup na kopnu spaja se s prvim koji izvire iz mora.
-Već sutra očekuje nas montaža na spajanju rasponske konstrukcije između prva dva stupa s kopnene strane. Spojit će se elementom dužine 52 metra i teškim čak 587 tona – kazao je Davor Perić, inženjer građevine Hrvatskih cesta.
Radnici su se na gradilište vratili nakon dvodnevne stanke zbog kineske nove godine koja se ove godine uz epidemiološke mjere obilježila i u Komarni, piše RTL.
-Osjetilo se slavlje, osjetilo se da ta dva dana su oslobođeni poslova i uživaju praktički. Mi smo također pripremili njima poklone, domaćeg vina iz ovog područja, maslinovog ulja i neke naše hajdemo reći tradicionalne poklone – rekao je Ivo Jerković, vlasnik objekta u kojem su smješteni kineski radnici.
No, lako je slaviti kad radovi idu prema planu i nema kašnjenja. Stupovi nad morskom površinom ocrtavaju trasu buduće prometnice koja bi ovim tempom mogla biti gotova do kraja godine.
-Nastavlja se montaža i zavarivanje segmenata čelične rasponske konstrukcije. U ovom trenutku je podignuto i montirano 27 posto segmenata. Dakle, 44 od ukupno predviđenih 165 – pojasnio je Perić.
Most napreduje, ali napreduju i pristupne ceste. Nakon početnog kašnjenja zbog žalbi na natječaje, radovi su se zahuktali i na poluotoku. U drugoj fazi projekta koji je povjeren Strabagu prije nekoliko dana probijen je tunel Kamenice dug 499 metara.
Traju i radovi na 488 metara dugom mostu Dumanja jaruga I, a još krajem godine probijen je i najduži tunel u cijelom projektu, Debeli brijeg, dug 2,4 kilometra. Manjih kašnjenja ima u trećoj i četvrtoj fazi koju gradi grčki Avax, ali dubrovačko-neretvanski župan vjeruje da će cijeli projekt biti gotov do zadanog roka.
-Cijeli projekt će se uredno završiti. Pelješki most sam kao objekt vjerojatno već i u ovoj godini, ali dok se dobiju uporabne dozvole i vjerujemo do turističke sezone 2022. da ćemo se voziti pelješkim mostom prema Dubrovniku – izjavio je župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić.
Most koji sjedinjuje hrvatsko kopno ima i simbolički značaj povezivanja Europske unije i Kine, istaknuo je premijer Plenković prošlog tjedna na videosastanku inicijative Kina +17.
-Projekt Pelješki most kojeg financira Europska unija i gradi kineska tvrtka je najbolji primjer konkretnih i opipljivih projekata na koje se Hrvatska želi usredotočiti – ustvrdio je predsjednik Vlade Andrej Plenković prije nekoliko dana.
Taj most se još uvijek naziva Pelješki most, iako nije sigurno da će mu to biti i ime kada bude gotov. Prijedlozi su razni, a jedan od najzvučnijih je da se zove po glazbenoj legendi Oliveru Dragojeviću.