Politika

VALENTIN DUJMOVIĆ Vrijeme je za laku željeznicu između Dubrovnika i Zračne luke Ruđer Bošković

dujmovic zeljeznica

Kandidat za gradonačelnika Dubrovnika Valentin Dujmović iznio je svoju viziju rješenja problema prometnog povezivanja između Dubrovnika i Zračne luke Ruđer Bošković – gradnju lake željeznice kao ekonomičnog, brzog i ekološki prihvatljivog rješenja. Priopćenje Valentina Dujmovića prenosimo u cijelosti.

Dubrovnik ne smije više čekati. Dok drugi još uvijek raspravljaju o brzoj cesti, mi moramo imati hrabrosti razmišljati korak ispred. Grad Dubrovnik zaslužuje moderan, brz i ekološki prihvatljiv način prijevoza prema svojoj zračnoj luci, a rješenje je jasno – laka željeznica.
Predlažem uspostavu shuttle linije lake željeznice između Dubrovnika i Zračne luke Ruđer Bošković, sa samo jednim usputnim stajanjem – u Župi dubrovačkoj. Vlak bi prometovao trasom buduće brze ceste, bez ometanja cestovnog prometa, a putovanje bi trajalo svega 15 minuta. Udobno, sigurno, bez zaustavljanja i bez gužvi – brže nego što u velikim europskim gradovima treba za izaći iz same zračne luke.
Laka željeznica nije samo sredstvo prijevoza. To je infrastruktura budućnosti, tiha, ekološki prihvatljiva i u potpunosti elektrificirana. Bez buke, bez ispušnih plinova i s minimalnim utjecajem na okoliš. Operater bi bila gradska tvrtka Libertas Dubrovnik, čime bi zadržali upravljanje u lokalnim rukama i osigurali kvalitetnu, dostupnu uslugu građanima i gostima.
Prosječna cijena izgradnje lake željeznice iznosi između 15 i 30 milijuna eura po kilometru, ovisno o tehnologiji, terenu i opremi. Za 20-ak kilometara trase, govorimo o investiciji koja je realna, održiva i dugoročno isplativa. I da budemo iskreni – ako pogledamo koliko smo gluposti financirali proteklih desetljeća, onda je ovo ulaganje – gotovo pa sitnica. A troškovi izgradnje mogli biti značajno sniženi ukoliko bi se trasa gradila zajedno s brzom cestom.
Dubrovnik bi se ovom investicijom svrstao uz bok modernim europskim gradovima koji su već prepoznali prednosti ovakvog sustava. To je sasvim uobičajena pojava u svjetskom metropolama, među kojima i Dubrovnik apsolutno zaslužuje biti. Osim toga, u ovom dijelu Europe bili bi među prvima koji su se odlučili na ovakav korak, tako postavši pioniri održive mobilnosti na Jadranu.
I ono najvažnije – tko će to platiti? Europska unija. Jer dobre, održive, ekološke i prometno pametne priče Europa zna prepoznati i financirati. Na nama je samo da ih pokrenemo. Dovoljno smo čekali – ne smijemo više razmišljati, nego planirati. Ako procese pokrenemo sada, do 2035. godine Dubrovnik može imati suvremeni prijevoz kakav ova destinacija s pravom zaslužuje. Tek tada projekt dogradnje i rekonstrukcije dubrovačkog aerodroma može se smatrati doista završenim.
Osim posjetitelja Dubrovnika, Konavala i Župe dubrovačke, laka željeznica značila bi konkretnu promjenu i za svakodnevni život naših građana. Kvaliteta života bi se podigla, prometna zagušenja bi se smanjila, broj autobusnih linija racionalizirao, a okoliš očuvao. To je vizija Dubrovnika kojoj težim – Grada koji ne čeka, nego djeluje.

Pročitajte još

Nataša Đurović Đanović kandidatkinja je za zamjenicu Viktorije Knežević

Dulist

ODLUČENO JE Velibor Puzović zamjenik Mata Frankovića

Dulist

Ričard Milun kandidat za gradonačelnika Domovinskog pokreta

Dulist