Grad

Usvojen Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Što to znači za Grad?

Minčeta iza Grada

Hrvatski sabor usvojio je danas novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a u radu 11. sjednice sudjeluje i gradonačelnik Grada Dubrovnika i saborski zastupnik Mato Franković.

Donesenim izmjenama, u koje je uvršten i prijedlog Grada, Dubrovnik će konačno moći regulirati promet na svom području. Naime, u Zakon je uveden pojam ‘zona prometa u zaštićenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni’ koji povijesnim gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućuje uvođenje organizacije i kontrole prometa s fokusom na građane i njihove potrebe.

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković istaknuo je kako je današnjim usvajanjem Zakona o sigurnosti prometa na cestama donesen još jedan zakonski okvir od interesa za Grad.

– Netko rad u Hrvatskom Saboru mjeri brojem rasprava, replika i slično, no ja sam uvijek gledao drugu dimenziju-raditi, kao jedini saborski zastupnik s područja Dubrovnika, u interesu Grada – rekao je gradonačelnik Franković.

Podsjetio je da uz Zakon o sigurnosti prometa na cestama do sada usvojeni Zakon o pružanju usluga u turizmu, koji je u potpunosti zaštitio dubrovačke vodiče, Zakon o turističkoj pristojbi, kojim je kroz naplatu pristojbe za brodove na kružnim putovanjima osiguran značajan financijski iznos za proračun Grada te Zakon o žičarama. -„Ono na čemu sada radimo jesu izmjene i dopune zakona koji se tiče obnove spomeničke baštine te izmjene odredbe članka 77. Zakona koji definira povrat nacionalizirane imovine“, dodao je.

Gradska uprava prethodno je implementirala tehničko i prometno-tehnološko rješenje u zoni posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Grada. Postavljena je oprema koja uključuje video nadzor za regulaciju zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) i pokrenuta web aplikacija na kojoj se rezerviraju termini zaustavljanja vozila u zoni.

Primjenom novog zakona, Grad Dubrovnik sustavno će regulirati i urediti načine i uvjete ulaza, prometovanja i izlaza svih kategorija vozila u kontaktnoj zoni kako bi se promet optimizirao te, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, smanjio štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama.

Pročitajte još

Postavljene nove pješačke ograde po gradskim ulicama

Dulist

Dubrovačke mjere priuštivog stanovanja predstavljene kao primjer djelovanja lokalnih vlasti gradova EU

Dulist

HVALI SE PROTUPRAVNOM ODLUKOM! Što stoji iza Raguževe ‘koferijade’?

Ivana Mijić Vulinović