Ove ćemo godine u uskrsnom tjednu potrošiti oko 1,6 milijardi kuna – pokazuje to ukupna analiza podataka koji se odnose na fiskalizaciju i iznose računa – rekla je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, dodavši da tada prosječno hrvatsko kućanstvo potroši oko 15 posto više nego u običnim tjednima tijekom godine.
Tradicionalno je najveća potrošnja u Uskrsnom tjednu, i to u petak i u subotu, što pokazuju podaci analizirani u protekle tri godine.
-Kad je riječ o uskrsnoj potrošnji i blagdanskom stolu, njegov se sadržaj prati od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka te se dijeli u tri kategorije: skromniji, srednji i bogati. Razlika je tih triju košarica u vrsti, a s time u vezi i cijeni glavnih namirnica u košarici. Tako se procjenjuje da će skromnija košarica ove godine iznositi oko 550 kn, srednja oko 1000 kn te bogata 1500 kn – ističe Ravlić.
Dodaje da se sadržaj triju košarica najviše razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u malo manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
Bogata košarica, u skladu s tradicijom, sadrži skuplju ribu i meso kao što su bakalar, šunka i janjetina, dok srednja sadrži oslić, rolanu šunku i odojak. U skromnijoj košarici to zamjenjuju jeftinije namirnice kao što su srdele i svinjska lopatica. U bogatoj i srednjoj košarici za juhu će se naći junetina, i to u bogatoj malo kvalitetniji dijelovi junetine, srednjoj manje kvalitetni i time jeftiniji dijelovi, dok će se u skromnoj naći piletina ili mlada kokoš.
Ravlić i HGK pozivaju građane da vode računa o tome da na uskrsnom blagdanskom stolu bude što više hrvatskih proizvoda jer kupovinom domaćih proizvoda štitimo vlastitu proizvodnju i potičemo rast gospodarstva, osiguravajući pritom sigurniju budućnost sebi i svojoj djeci.
Izvor: www.hgk.hr