Hrvatska

USKRSNA POTROŠNJA Koliko ćemo potrošiti za blagdansku trpezu?

biskup domjenak 03

Ove ćemo godine u uskrsnom tjednu potrošiti oko 1,6 milijardi kuna – pokazuje to ukupna analiza podataka koji se odnose na fiskalizaciju i iznose računa – rekla je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, dodavši da tada prosječno hrvatsko kućanstvo potroši oko 15 posto više nego u običnim tjednima tijekom godine.

Tradicionalno je najveća potrošnja u Uskrsnom tjednu, i to u petak i u subotu, što pokazuju podaci analizirani u protekle tri godine.

-Kad je riječ o uskrsnoj potrošnji i blagdanskom stolu, njegov se sadržaj prati od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka te se dijeli u tri kategorije: skromniji, srednji i bogati. Razlika je tih triju košarica u vrsti, a s time u vezi i cijeni glavnih namirnica u košarici. Tako se procjenjuje da će skromnija košarica ove godine iznositi oko 550 kn, srednja oko 1000 kn te bogata 1500 kn – ističe Ravlić.

Dodaje da se sadržaj triju košarica najviše razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u malo manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.

Bogata košarica, u skladu s tradicijom, sadrži skuplju ribu i meso kao što su bakalar, šunka i janjetina, dok srednja sadrži oslić, rolanu šunku i odojak. U skromnijoj košarici to zamjenjuju jeftinije namirnice kao što su srdele i svinjska lopatica. U bogatoj i srednjoj košarici za juhu će se naći junetina, i to u bogatoj malo kvalitetniji dijelovi junetine, srednjoj manje kvalitetni i time jeftiniji dijelovi, dok će se u skromnoj naći piletina ili mlada kokoš.

Ravlić i HGK pozivaju građane da vode računa o tome da na uskrsnom blagdanskom stolu bude što više hrvatskih proizvoda jer kupovinom domaćih proizvoda štitimo vlastitu proizvodnju i potičemo rast gospodarstva, osiguravajući pritom sigurniju budućnost sebi i svojoj djeci.

Izvor: www.hgk.hr

Pročitajte još

Hrvatski državljani uskoro bez vize za Kinu

Dulist

PROBLEMI SE NASTAVLJAJU Što činiti ako vam pošiljka kasni ili se izgubila?!

Dulist

CRNI PETAK Blagdan kupovine ili iluzija popusta?

Dulist.hr