Uskoro bi trebala uslijediti nova, stroža pravila za sve vozače Europske unije. Naime, ministri prometa Europske unije odlučili su da se oduzimanje vozačke dozvole primjenjuje u cijeloj EU.
– To je posebno važno za nas kao veliku tranzitnu zemlju u Njemačkoj – naglašava savezni ministar prometa Volker Wissing.
Projekt je namijenjen povećanju sigurnosti na cestama, a podržala ga je većina država EU. Prije nego što zahtjevi mogu stupiti na snagu, o njima se mora konačno pregovarati s Europskim parlamentom, piše Fenix Magazin.
To bi utjecalo na prometne prekršitelje koji su počinili teške prekršaje poput vožnje pod utjecajem alkohola ili droga, prebrze vožnje ili prometnih prekršaja koji su rezultirali smrću. Zabrane vožnje od tri mjeseca nadalje također bi se trebale primjenjivati u cijeloj EU, ali ne i kada je riječ o zabranama kraćim od tri mjeseca.
Država koja je izdala vozačku dozvolu ne mora narediti učinak gubitka prava vožnje na razini cijele Unije ako predmetni teški prekršaj ne bi doveo do gubitka prava vožnje u državi članici izdavanja. S druge strane, u slučajevima kada ne postoji odredba za oduzimanje vozačke dozvole u državi članici koja ju je izdala, trebalo bi izreći zabranu vožnje i provjeriti sposobnost prometnog prekršitelja.
Prema željama država EU, svatko tko je izgubio vozačku dozvolu ne mora ponovno tražiti dozvolu u zemlji u kojoj je počinjen prekršaj – primjerice Italiji, Španjolskoj ili Portugalu. To bi bila odluka zemlje EU-a koja je izdala vozačku dozvolu ili države u kojoj živi dotični prekršitelj. Osim toga, učinak opoziva vozačke dozvole u Njemačkoj u cijeloj Uniji može se osporiti ako je Njemačka izdala odgovarajuću vozačku dozvolu.
Europski parlament već je odlučio o svom stajalištu i predviđa učinke na razini cijele EU, ali o detaljnim propisima još će se raspravljati. Projekt je direktiva, tako da se zahtjevi tek moraju implementirati u nacionalno zakonodavstvo. Prijelazna razdoblja obično traju oko dvije godine. Vjerojatno će proći neko vrijeme dok se novi zakon EU-a o oduzimanju vozačke dozvole na razini EU-a stvarno ne počne primjenjivati.
Zabrinjavajući su podaci o broju poginulih na cestama u EU. Prošle je godine na europskim cestama poginulo više od 20.000 ljudi, a EU zadala je sebi cilj da do 2030. prepolovi broj smrtnih slučajeva u prometu. Kako bi se to postiglo broj poginulih u prometu trebao bi padati za 4,5 posto godišnje, a napredak je od 2010. usporen.