Kolege u Bruxellesu su iznimno zainteresirani za tunel, jer im je to i financijski najprihvatljivije – kazala je europarlamentarka Ruža Tomašić (HSP AS) u najavi skore objave studije izvodljivosti, koju izrađuje francuska tvrtka „Safege“.
– Za pelješki most su mi rekli da bi se moralo dogoditi čudo da ga oni financiraju, bez obzira na rezultate studije izvodljivosti. Europska komisija još važe što bi bilo prihvatljivije. Most je lijepo rješenje, ali podržavam izgradnju tunela je bi imao još snažniji učinak zbog činjenice da bi se svi njegovi dijelovi radili u Hrvatskoj – rekla je Tomašić za Novi list. Izgradnjom tunela Hrvatska bi navodno uštedjela više od 200 milijuna eura.
– Tunel ima i višestruke prednosti kada je riječ o meteorološkim i klimatskim uvjetima, jer je most zbog velikog raspona ranjiv na udare vjetra, nesiguran je u slučaju prolaska brodova i pravio bi golem pritisak na vrlo trusno tlo. Kod tunela nema nikakvih utjecaja vremenskih neprilika, prednost mu je i mala težina, a siguran je i od potresa – smatra voditelj projekta izgradnje podmorskih tunela na Jadranu Rino Jelić iz tvrtke Jelić inženjering. Dodaje kako bi tako i svi naši otoci tunelima dobili kvalitetnu opskrbu vodom, plinom i električnom energijom.
Kako će u ostvarivanju projektu bitnu ulogu imati BiH, ne čudi podatak kako je upravo službeno Sarajevo dalo veliku podršku izgradnji podzemnog tunela od Komarne do Pelješca umjesto mosta. Konačno rješenje povezivanja dubrovačkog područja s ostatkom Hrvatske – pelješki most, podmorski tunel ili cestovna obilaznica – trebalo bi biti objavljeno krajem tjedna.