Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) uputila je priopćenje vezano uz Vladin prijedlog izmjena Zakona o pružanju usluga u turizmu, u dijelu agencijskog poslovanja.
Najavljene mjere, prema kojima internetske agencije ne bi morale poslovati isključivo u poslovnom prostoru, a voditelj poslovnice zadovoljavati uvjet od minimalno dvije godine radnog staža, predstavljale bi veliki problem i ozbiljno bi narušile tržišnu utakmicu na štetu agencijskog poslovanja, navodi se. priopćenje prenosimo u cijelosti:
– Vlada je prošli tjedan usvojila izmjene Zakona o pružanju usluga u turizmu i to u dijelu koji se uvelike tiče poslovanja turističkih agencija. Stoga ni ne čudi što su sjednicu saborskog Odbora za turizam, održanu 11. veljače, predstavnici turističkih agencija iskoristili kako bi pokazali nezadovoljstvo i ukazali na negativne posljedice koje izmjene mogu donijeti. Turističke agencije prije svega strahuju od nelojalne tržišne utakmice.
Naime, prema vladinom prijedlogu izmjena, Zakon se mijenja u dijelu koji se odnosi na voditelja poslovnice i agencija koje posluju preko interneta. Tako internetske agencije više ne bi morale imati poslovni prostor, već bi posao mogle obavljati iz stana, a voditelj poslovnice ne bi trebao zadovoljavati uvjet od dvije godine radnog staža na odgovarajućim poslovima.
Na sjednici saborskog odbora ispred Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) sudjelovao je direktor Željko Trezner, a predsjednik Boris Žgomba povodom toga je izjavio:
„Ranije najavljene mjere, prema kojima turističke agencije koje se bave poslovanjem putem interneta ne bi morale poslovati isključivo u poslovnom prostoru i kojima bi se izuzeo uvjet obaveznog minimalnog dvogodišnjeg staža kao voditelja poslovnice, predstavljale bi veliki problem i ozbiljno bi narušile tržišnu utakmicu na štetu agencijskog poslovanja.“
Izmjene bi za turističke agencije bile prihvatljive, dodao je Žgomba, ako bi se uvjeti drugačije definirali. Stoga UHPA predlaže da turistička agencija, koja neposredno pruža usluge putniku putem interneta, može zapošljavati najviše dvije osobe i da usluge može pružati i u prostoru stambene namjene u kojem stanuju zaposlenici agencije. Tada bi se, smatra predsjednik UHPA-e, radilo o prihvatljivim izmjenama jer je takva praksa u formi “home based travel agent” poznata u svijetu. Ističe, pri tome bi trebalo posebno voditi računa o intenzitetu i kvaliteti inspekcijskog nadzora takvih turističkih agencija sa svrhom adekvatne i primjerene zaštite potrošača.
U dijelu prijedloga da se ukine obaveza radnog staža kao voditelja poslovnice u trajanju od minimalno dvije godine, prihvatljivim smatra da se ‘radni staž’ zamijeni s pojmom ‘radno iskustvo’ koje se može stjecati npr. volontiranjem, radom preko studentskog servisa te stručnom praksom, a uz uvjet da za to postoji valjana potvrda poslodavca.
„Ovakvim izmjenama ne bi došlo do marginaliziranja neophodnih znanja i stručnosti te dovođenja u pitanje reputacije struke, a nastavno i domaćeg turizma u međunarodnim okvirima, čemu je bila otvorena mogućnost ranije najavljenim mjerama“, izjavio je predsjednik UHPA-e Boris Žgomba.