Izložba ‘Privremeno’ Alema Korkuta, jednog od najzanimljivijih hrvatskih kipara srednje generacije, otvorena je u subotu navečer u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik.
Na otvorenju su o umjetniku i njegovu radu govorili ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Tonko Smokvina, kustosica izložbe, dr. sc. Rozana Vojvoda, muzejska savjetnica Umjetničke galerije Dubrovnik, sam umjetnik, Alem Korkut, a izložbu je službeno otvorila zamjenica gradonačelnika Grada Dubrovnika, Jelka Tepšić.
Izložba prikazuje presjek kroz njegovo stvaralaštvo od ranih serija kao što je Ego-trip (2001. – 2004.), različitih prostornih instalacija (Živci, 2009., 2012., 2012.) preko nešto kasnijih serija (Slabost, snaga, 2011; Tijelo, 2017.), sve do recentnih radova (1,40, 2022., Meltdown, 2024.). U svom stvaralaštvu Alem Korkut ostao je vjeran mediju skulpture koju tretira dvojako – s jedne strane ističući taktilnost i materijalnost same skulpture, a s druge strane impregnirajući radove snažnim konceptualnim polazištem. Kroz ispitivanje i eksperimentiranje s formom, umjetnik zapravo zahvaća kompleksna egzistencijalna pitanja – primjerice u ciklusu Tijelo stvara geometrijske likove omekšanih, zakrivljenih bridova te zahvaća odnos čvrstog i mekog, punog i praznog primjenjiv na različite manifestacije života – obzor predrasuda i očekivanja, naše vlastite ambivalentne osjećaje, kompleksnost odnosa, pitanja snalaženja i pristupa naspram odgovornosti u različitim situacijama. Umjetnik medij skulpture zahvaća vrlo široko kombinirajući skulpturu s tehnologijom bilo da je riječ o mediju videa koji postaje integralni dio radova ili o inovativnim interaktivnim instalacijama. Kako je već primijećeno u likovnoj kritici, najuočljivija je karakteristika Korkutovih radova procesualnost, a u nekom najširem vidu zapravo temporalnost, sasvim specifično i osobeno baratanje kategorijom vremena. Izbor radova za izložbu u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik stoga je svojevrstan retrospektivni pregled Korkutovog dosljednog i kompleksnog zahvaćanja temporalnosti bilo da je riječ o referiranju na manje promjene, nestalnost, rasap i omekšavanje oblika, na predviđeni kraj svijeta ili jednostavnu vremensku putanju od početka do kraja procesa.
Kustosica izložbe je dr. sc. Rozana Vojvoda, muzejska savjetnica Umjetničke galerije Dubrovnik, a izložba ostaje otvorena do 14. srpnja 2024.
Prethodna vijest
Slijedeća vijest