GradUrednički izbor

U prvih devet mjeseci kroz Zračnu luku Dubrovnik prošlo 307 tisuća putnika

zracna luka

Od početka godine zaključno s rujnom, Zračna luka Dubrovnik zabilježila je gotovo 307 tisuća putnika. To je malo manje od 13 posto ukupnog prometa od lani. S time da je u drugoj polovici srpnja te tijekom kolovoza došlo do povećanja u postotcima otprilike na 22 posto prometa. Međutim, uvođenjem novih mjera na emitivnim tržištima te ograničenja po pitanju putovanja, došlo je do pada. Promet u rujnu u dubrovačkoj zračnoj luci tako je na razini od 10 posto u odnosu na prošlu godinu. Što se tiče slijetanja i uzlijetanja, tijekom kolovoza ZLD je imala 59 posto operacija, dok ih je u rujnu zabilježeno 40 posto usporedno s 2019. godinom. Od početka godine Zračna luka Dubrovnik ukupno bilježi 33 posto slijetanja i uzlijetanja u odnosu na lani.

—Riječ je o punom manjem padu po pitanju slijetanja i uzlijetanja, nego u broju putnika što je evidentno zbog izrazito manjeg load faktora u samim zrakoplovima. Dakle, popunjenost je daleko ispod popunjenosti koja je zabilježena 2019. godine – rekao je za DuList direktor sektora komercijalnih poslova Zračne luke Dubrovnik Ivan Maslać. Istaknuo je kako je proteklu subotu bio na snazi zadnji dan ljetnog reda letenja.

—Tada dolazi uvijek do naglog pada između ljetnog i zimskog reda letenja. Tijekom proteklog vikenda (24. i 25 listopada) došao je 531 putnik, a otišlo ih je 811. Neprepoznatljivo mali broj putnika u odnosu na isto razdoblje lani – naglasio je Maslać. Po pitanju financijske strukture u ovoj godini, Maslać je istaknuo da bi bilo ‘neozbiljno govoriti konkretne brojke’.

—Međutim, otprilike koliko je manje putnika, toliko je i manji prihod. To je manje, više linearno – kazao je direktor sektora komercijalnih poslova Zračne luke Dubrovnik.

Dubrovnik osjetio najveći udar
U usporedbi s drugim hrvatskim zračnim lukama, po pitanju sezone, naša je zračna luka bila na drugom mjestu iza Splita.

— Isto tako Dubrovnik je uvijek u srpnju i kolovozu imao 40 posto manje nego Split zato što je njihova luka izrazito sezonalna. Dakle, gotovo 50 posto putnika ima u ta dva mjeseca. Ovo otvaranje granica se potrefilo točno kada je bila u tijeku njihova glavna sezona. Također, potpuno je druga struktura gostiju koji posjećuju Split i Dubrovnik. Split je zasada najbolji, no do kraja godine, opet zbog različitih navika i poslovanja, zagrebačka će zračna luka prestići splitsku jer će većinom Croatia Airlines preko Zagreba povezivati Dubrovnik i Split s europskim destinacijama. Zagreb je manje mini regionalni ‘hub’, Split većinu putnika ima s ‘low-costerima’ s područja Europe, dok je Dubrovnik imao izrazito veliki postotak prekooceanskih gostiju – ističe Maslać i dodaje kako sva tri aerodroma imaju određene specifičnosti. Budući da su prekooceanski putnici izostali, Dubrovnik je osjetio najveći udar. Također, najveći je udar, navodi dalje Maslać, osjetio jer je ‘kopneno odvojen od matice zemlje’.

—Izrazito je sužena mobilnost putnika kad dođu na samu destinaciju. To ih destimulira u ovim uvjetima gdje prelazak granice predstavlja izrazito kompliciranu situaciju – naglasio je. Zagrebačka će zračna luka tako sigurno držati prvo mjesto po uspješnosti poslovanja, splitska drugo, a naša, dubrovačka je na trećem mjestu. Zračni promet je, kaže, dosad registrirao minimalan broj zaraza tijekom putovanja. No, psihološki, sama koncentracija velikog broja ljudi i na zračnim lukama i u avionima, smanjila je općenito potražnju zrakoplova kao prijevoznog sredstva. Zračna luka Dubrovnik je, naglašava, od drugog mjeseca maksimalno smanjila koncentraciju broja ljudi na jednom mjestu te se provode sve potrebne određene mjere, odnosno što je na razini preporuka Svjetske zdravstvene organizacije.


OPERACIJE PRIVATNIH ZRAKOPLOVA
70 posto više u kolovozu

U cijeloj se pandemijskoj priči Zračne luke Dubrovnik ističe povećanje slijetanja i uzlijetanja privatnih zrakoplova. —Ove godine smo imali povećanje broja letova generalne avijacije. U kolovozu smo imali 70 posto više slijetanja i uzlijetanja, a u rujnu 20 posto više. To je i logično zbog pandemije kad ljudima, točnije srednjoj inozemnoj klasi, nije bio problem iznajmiti privatne avione za njih i njihovu obitelj jer im je tako smanjena mogućnost zarade – naglasio je Maslać.

Cijeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju DuLista koji je na kioscima od srijede.

Pročitajte još

VANJSKA IGRALIŠTA U GOSPINOM POLJU Postavlja se umjetna trava na nogometnom terenu

Dulist

Gradi se igralište u Ulici Bruna Bušića

Dulist

DEŠA POZIVA Informirajte se o besplatnoj pravnoj pomoći! Može vam itekako vrijediti!

Dulist