Blagdanska potrošnja ove će godine, procjenjuje Hrvatska gospodarska komora, iznositi više od 12 milijardi kuna, što je povećanje za pola milijarde kuna u odnosu na prošlu godinu.
-Rast prometa na malo u trgovini u 2016., uz optimizam potrošača, iznosit će 3,2 posto, dok je u 2015. godini taj rast bio 2,4 posto – istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi povodom predstavljanja procjene blagdanske potrošnje u HGK.
Promet na malo u trgovini u rujnu ove godine rastao je za 4,5 posto prema rujnu 2015. godine te se kontinuirani trend rasta nastavlja 24 mjeseca za redom. Kako je napomenula Culi, tome je pridonio povećani optimizam potrošača koji traje još od listopada 2014. godine te drukčiji način oporezivanja plaća.
Pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić istaknula je kako će se najviše trošiti na dječje igračke, obuću i odjeću. Napomenula je i da gotovo svaka treća kuna u kućanstvu odlazi na hranu i piće, čime ti izdatci u ukupnim izdatcima imaju udio od 29,5 posto.
Stručnjaci HGK smatraju kako potrošnja u prosincu može biti i prigoda da se kupovinom domaćih proizvoda podupre hrvatsko gospodarstvo, u skladu s trendovima prisutnima diljem Europe, gdje je sve prisutnija kupnja domaćih proizvoda.
-Pozivamo građane da se ovih blagdana vode krilaticom ‚Darujmo hrvatsko!‘ – rekla je Ravlić, najavljujući da sezonska sniženja počinju 27. prosinca, dok će trgovci kao pogodnosti za kupce dotad koristiti akcije i rasprodaje.
Izvor: www.hgk.hr