Vlada bi tijekom listopada trebala donijeti odluku po kojem će modelu biti privatizirana Croatia Airlines.
U proces privatizacije nacionalne aviokompanije, piše Jutarnji list, kreće se godinu dana nakon što je u prvom pokušaju propala prodaja ove tvrtke. U Ministarstvu prometa upravo se dovršava prijedlog odluke o privatizaciji tvrtke, a prema njemu od budućeg će se partnera tražiti širenje prometne mreže i povećanje tržišnog udjela. Tražit će se i održavanje domaće i inozemne mreže letova, dokapitalizacija tvrtke, obnova flote, te daljnji razvoj odjela tehnike kompanije.
Glavni je uvjet i dalje da kompanija izvan EU može kupiti do 49 posto udjela, a ona unutar EU moći će kupiti stopostotni udjel.
No još nije definiran model po kojem će se tražiti strateški partner. Model dvostupanjskog natječaja primijenjen je prije godinu dana i nije dao rezultate. Moguć je i model po kojem bi se angažirali vanjski savjetnici koji bi pronašli ulagače koji bi se potom javili na natječaj. Ukoliko se Vlada odluči za ovaj model, ti bi savjetnici bili izabrani do kraja godine. Istraživanje tržišta trajalo bi oko tri mjeseca, pa bi sam natječaj mogao biti raspisan u kasno proljeće iduće godine.
Kako piše Jutarnji, za sada su se za hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika zanimali kineski Hainan Airlines, gdje je jedan od suvlasnika i George Soros, a u krug potencijalnih interesenata ubrajaju se i Lufthansa, Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirat, te Turkysh Airlines.
Izvor: liderpress.hr