Hrvatska vlada je sredinom svibnja obvezala trgovačke lance da na svojim internetskim stranicama objavljuju ažurirane cjenike s promjenama cijena. Odlukom su obuhvaćeni supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice koji drže petinu prodajnih mjesta i oko tri četvrtine prometa u trgovini, Večernji list. Sami građani jako teško mogu uspoređivati cijene, no stručnjaci mogu razviti softver koji će olakšati usporedbe.
U mjesec dana cijene u hrvatskim dućanima u prosjeku su povećane 1,8 posto, navodi portal usporedicijene.info koji je pokrenut nakon što je hrvatska vlada obvezala velike trgovačke lance da javno objavljuju promjene cijena. Usporedicijene.info počeo je svoju usporedbu s 29. svibnja i od tada bilježe najveći skok cijena u priobalnim mjestima. Rekorder po poskupljenju većem od 10 posto, točnije 10,68 posto je Baška, a Dubrovniku su cijene povećane 3,7 posto.
Kad se uzme u obzir prosječna promjena cijena po svim trgovačkim lancima najveći skok cijena bilježe Plodine (3,62 posto), Tommy (3,37 posto) i Kaufland (2,34 posto), DM bilježi pad cijena od 1,36 posto. Konzum je digao cijene 1,11 posto, Lidl 1,15 posto, a Studenac 1,59 posto. Ostalima su cijena porasle manje od jedan posto, s tim što najblaža poskupljenja imaju Metro (0,27 posto) i Vrutak (0,31 posto).