U Hrvatskoj je sve izraženiji problem nedostatka kvalitetnih vozača kamiona.
Prema podacima iz Međunarodne unije cestovnog prometa, u svijetu nedostaje oko tri milijuna vozača te procjenjuju kako će situacija biti još gora idućih pet godina. Naime, U Europskoj uniji nedostaje oko 400 tisuća vozača kamiona, a u Hrvatskoj je 2023. nedostajalo između 3 tisuće i 5 tisuća vozača kamiona u teretnom prometu prenosi N1.
Iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika govore kako je petina vozača kamiona iz drugih zemalja.
-Vozača u Hrvatskoj nema dovoljno. Ako uzmete u obzir da imamo 20 posto stranih vozača, ispada da domaćih nedostaje jako puno te da u ovoj branši moramo stalno uvoziti radnike. Radne dozvole i vize izdaju se na tjednoj bazi, a najviše vozačima iz Bosne i Hercegovine te Srbije. Međutim, već je mnogo vozača i iz dalekih zemalja poput Filipina i Nepala. Sve to govori kako nam fali vozača – rekao je Branko Trstenjački, dopredsjednik UHCP-a
Trstenjački napominje kako vozačima iz dalekih zemalja treba više vremena da se prilagode našim prometnim propisima.
-U njihovim zemljama su drugačiji prometni zakoni i propisi. Teško se snalaze s tahografima, a i u samoj vožnji. Sami su mi govorili kako kod njih nema toliko prometne signalizacije kao kod nas. Na mnogim cestama propuštaju jedni druge zvučnim signalima. Kada vozač pred raskrižjem potrubi dva puta time daje signal drugim vozačima da ga propuste, a ako potrubi jednom, onda on propušta drugog vozača – objašnjava Trstenjački.
Ističe kako u Njemačkoj traže 30 do 40 tisuća vozača i kako će učiniti sve da ih privuku.
-U Hrvatskoj je prosječna neto plaća vozača kamiona oko 1.220 eura, ali tomu treba pribrojiti i dnevnice. Mnogo je vozača kamiona proteklih godina otišlo iz Hrvatske u zemlje gdje su im ponuđeni bolji uvjeti. No neki se i vraćaju – kaže Trstenjački te dodaje kako bi se još njih vratilo, ali su uzeli kredite i financijski se vezali u državama gdje rade te je granica za stjecanje uvjeta za primanje dijela mirovine u tim zemljama podignuta na deset godina.