U posljednjih 50 godina na hrvatskim je cestama život izgubilo preko 40.000 ljudi. To je jedan grad veličine Dubrovnika, a zastrašujuće zvuči podatak da je u 50 godina u Hrvatskoj u prometnim nesrećama ozlijeđeno preko 900.000 osoba, znači svaki četvrti njen stanovnik – napisao je Denis Pavela, policajac i predsjednik Udruge Sigurnost u prometu, na Facebook stranici Sigurnost u prometu Dubrovnik.
Napominje kako se 2019. predlagala privremena vozačka dozvola za mlade, koja bi po stavu Europske komisije trebala uskoro zaživjeti. Tako bi se smanjio broj nesreća mladih vozača kojih je veliki broj.
-Jedna od mjera koja bi svakako doprinijela smanjenju stradavanja na našim cestama je povećanje cijena police auto osiguranja ili prekid statusa osiguranika za počinitelje težih prometnih prekršaja u cestovnom prometu. Naime, poznato je da će počinitelji težih prometnih prekršaja prouzročiti ili sudjelovati u prometnoj nesreći od onih koji to nisu – smatra Pavela te dodaje kako bi se navedenim prijedlogom potaklo sudionike u cestovnom prometu da budu odgovorniji i ne čine prometne prekršaje, posebice teže kojima dovode u opasnost sebe ili ostale sudionike i imovinu u prometu.
-Povećanje cijene auto osiguranja se ne bi vidjelo odmah nakon što se dobije kazna npr.za prebrzu vožnju, ali bi se svakako tijekom sljedeće obnove valjanosti police osiguranja osjetilo poskupljenje iste.
Ovim se predlaže da ukoliko u godinu dana dobijete više od jedne prometne kazne za teži prekršaj, osim što će vam cijena osiguranja za vozilo porasti, ponavljanjem težih prekršaja (recidivizam) može se dogoditi da vas se isključi iz statusa osiguranika. Kada govorimo o kategorijama težih prometnih prekršaja, svakako mislimo na prometne prekršaje koji spadaju u ‘četiri ubojice’ u prometu kao što su vožnja pod utjecajem alkohola ili prekršaji nepropisne brzine u naseljenom mjestu. S druge strane, vozače koji svojim odgovornim ponašanjem doprinose povećanju sigurnosti cestovnog prometa bi se nagrađivalo, manjim cijenama polica auto osiguranja, obzirom da predstavljaju manje rizičnu skupinu u prometu – zaključuje Denis Pavela.