Zanimljivosti

Turističkoj i ugostiteljskoj školi Dubrovnik stižu EU sredstva za sjajan projekt!

Turisticka skola

Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik ponovno se izborila za novac iz europskih fondova. Odobreno joj je novih 211.135,00 eura i to za projekt obrazovanja odraslih u partnerstvu s Latvijom, Rumunjskom, Slovenijom, Češkom Republikom i Poljskom.

Projekt službenog naziva ‘Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills’, za kojeg je škola dobila novac, odnosi se na specifične ciljeve Erasmus+ programa u području edukacije i treninga.

Oni za cilj imaju nekoliko komponenti:

1) poboljšati razinu ključnih kompetencija i vještina (ključnih vještina i kompetencija 21. stoljeća, kao što su vještine rješavanja problema, suradnja, kreativnost, kritičko razmišljanje, strategije učenja, komunikacija, korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije, itd.), s osobitim naglaskom na njihovu važnost na tržištu rada (napredne vještine i kompetencije) i njihov doprinos cjelokupnom društvu (uz ostale odrasle polaznike, to se odnosi i na ljude s geografskim, socijalnim i ekonomskim preprekama, kulturološkim različitostima i poteškoćama u učenju, kao i na one s nižim vještinama i kvalifikacijama);

2) ukazati na važnost cjeloživotnog učenja na europskom području (stvaranjem otvorenih obrazovnih sadržaja koji sadrže materijale za učenje i poučavanje vezane za europsku kulturnu baštinu i primjenom inovativnih metoda te upoznavanje šireg društva s prednostima i mogućnostima korištenja otvorenih obrazovnih sadržaja osmišljenih u svrhu cjeloživotnog obrazovanja)

3) poboljšati poučavanje i učenje jezika i promicati europsku jezičnu raznolikost i interkulturalnu svijest (kroz uključivanje materijala pogodnih za unaprjeđenje jezičnih kompetencija polaznika na 10 europskih jezika, a materijali otkrivaju bogatu kulturnu baštinu zemalja koje sudjeluju u projektu, uključujući manjine).

Partnerstvo će osmisliti nastavu kombiniranog učenja (online i ‘lice u lice’), primjenjujući metodu integriranog učenja jezika i nastavnog sadržaja, koja je sadržajno povezana s bogatom europskom nematerijalnom kulturnom baštinom u partnerskim zemljama i predstavljena u obliku priča, primjenjujući inovativne metode i alate (webquest, studije slučaja, vialogue, video i audio zapise, interaktivne igre, alate za dizajnersko razmišljanje, itd.), pri tom razvijajući jezične kompetencije polaznika (EN, NJEM, FR, LV, HR, SL, RU, POLJ, ČEŠ) u svrhu zaposlenja, socijalne uključenosti, dobrostanja.

Nastava će biti dostupna odraslim polaznicima u partnerskim zemljama, uključujući i one s geografskim, društvenim i ekonomskim preprekama u učenju, kulturološkim razlikama te odrasle polaznike koji zahtjevaju poseban obrazovni tretman. Također, osmisliti će Smjernice za cjeloživotno učenje za provođenje nastave i motiviranje odraslih polaznika. Da bi se osigurala održivost, nastava će biti dostupna besplatno svim polaznicima koji su zainteresirani za nju i nakon završetka projekta.

Nastava je osmišljena na način da otkriva bogatu europsku nematerijalnu baštinu, a osim razvijanja jezičnih i interkulturalnih kompetencija, polaznici će biti izloženi opširnom znanju o kulturi te će proširiti znanje i svijest o kulturi. Dakle, projekt pridonosi ključnim ciljevima 2018. – Europske godine kulturne baštine, podižući svijest o važnosti i značaju kulturne baštine. Jezik postaje sredstvo za razvoj drugih važnih kompetencija i usvajanje ključnih znanja o kulturi. Nastava nudi materijale za učenje na 10 jezika te time podržava istinsku višejezičnost.

Očekivani rezultati će uključivati sljedeća, nova prioritetna područja Obrazovanja i osposobljavanja postavljena od strane Vijeća i Komisije, vezana za implementiranje strateškog okvira za suradnju u području obrazovanja i osposobljavanja (ET 2020) (2015/C 417/04):

1) relevantna znanja visoke kvalitete, vještine i kompetencije koje se razvijaju kroz cjeloživotno učenje, usmjerene na ishode učenja koji su korisni prilikom zaposlenja, inovaciju, aktivno građanstvo, dobrostanje;

2) otvorene i inovativne obrazovne sadržaje te potpuno prihvaćanje digitalnog doba;

3) inkluzivno obrazovanje za socijalnu koheziju. Također, projekt će doprinijeti dvama specifičnim prioritetima politike EU na području učenja za odrasle u periodu između 2015.-2020.: Priskrbiti i primijeniti (viša razina digitalnih vještina odraslih polaznika) te Fleksibilnost i pristupačnost (širi pristup obrazovnim mogućnostima kroz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije).

Pridonijet će stvaranju bliskih veza s tvrtkama, lokalnom vlasti, nevladinim udrugama itd., s ciljem da se potiče sudjelovanje odraslih polaznika u cjeloživotnom učenju.

Pročitajte još

NA DANAŠNJI DAN 1534. Umro pjesnik Jakov Bunić

Dulist

NA DANAŠNJI DAN 1947. Rođena književnica Tereza Buconić Gović

Dulist

NA DANAŠNJI DAN 1931. Umro znameniti povjesničar Antun Vučetić

Dulist