Usredotočenost na težišnu djelatnost, investicije u rastuća tržišta i značajno poboljšanje rezultata osnovna su obilježja TUI Group i u uspješno završenoj poslovnoj godini 2015./2016.
Bez obzira na brojne geopolitičke izazove i krize, ciljevi u vezi s operativnim rezultatom (prilagođena EBITDA), koje je grupa sama sebi postavila, čak su i nadmašeni. Vodeći svjetski koncern u sektoru turizma sa sjedištem u Hannoveru iskazao je operativan rezultat od 1,001 milijarde eura (prethodne godine 953 milijuna eura), ne računajući Travelopiju, specijalizirani sektor koji je, kao što je najavljeno, predviđen za prodaju, pa se vodi kao poslovni sektor s obustavljenim poslovanjem.
Zahvaljujući konstantnim deviznim tečajevima bilježi se porast od 14,5 posto na iznos od 1,092 milijarde eura, dok učinci deviznih tečajeva iznose pet posto. Zajedno s Travelopijom prilagođena EBITDA porasla je na 1,126 milijarde eura. Zbog konstantnih deviznih tečajeva i ovdje se bilježi značajan porast operativnog rezultata za 12,5 posto, dok učinci deviznih tečajeva iznose 2,9 posto.
TUI je u prosincu 2015. za sljedeće tri poslovne godine do 2017./2018. najavio porast operativnih rezultata od prosječno najmanje deset posto1 godišnje. Predstavljanjem tih brojki uprava je najavila nastavak prognoze takvih rezultata za još jednu poslovnu godinu, tj. do 2018./2019.
-TUI je na dobrom putu, na putu rasta. U Europi smo vrlo snažni, nastavljamo širenje mreže vlastitih hotela, posebno u Meksiku i na Karibima. Dugoročno želimo iskoristiti dinamiku rasta i za druge svjetske regije u kojima rastući srednji sloj otkriva svijet putovanja. Marka TUI snažna je marka koja na međunarodnom planu nudi dodatan potencijal. Ulažemo u hotele i krstarenja, tj. u poslovna područja koja bilježe snažan rast i velike marže, dosljedno nastavljajući transformaciju grupe TUI pokrenutu 2014. Prognozu naših rezultata produžujemo do 2018./2019. I u tri sljedeće poslovne godine želimo ostvariti porast operativnog rezultata od prosječno najmanje deset posto1 godišnje – ističe Fritz Joussen, predsjednik Uprage grupe TUI Group.
Naglasio je isplativost transformacije koja je pokrenuta 2014., a u kojoj se ovaj turoperator i distributer razvio u dizajnera, kreatora i vlasnika koncepata godišnjih odmora, hotela i brodova za krstarenje sa snažnom prodajnom organizacijom. U tim se poslovnim područjima mogu ostvariti veće marže od onih u čistoj trgovini. Joussen objašnjava:
-Uprava u tome vidi potvrdu svoje strategije. Transformacijom stvaramo novi TUI: Nezaboravan godišnji odmor za naše goste, veća vrijednost za naše dioničare i privlačne međunarodne perspektive za naše zaposlenike u više od 100 zemalja.
Razvoj dividende TUI Group povezan je s razvojem prilagođenog rezultata koncerna na temelju konstantnih deviznih tečajeva. Za proteklu godinu dodatno će se isplaćivati bonus na osnovnu dividendu iz protekle godine (0,51 eura) u iznosu od 10 posto. Snažan porast rezultata poslovanja za 14,5 posto1 u protekloj poslovnoj godini i dodatan bonus od 10 posto na osnovnu dividendu daju dividendu od 0,63 eura po dionici. Taj će iznos Uprava i Nadzorni odbor predložiti glavnoj skupštini koja se održava 14. veljače 2017.
TUI Group ustrajava na putu održivog i profitabilnog rasta. Nakon prodaje grupe Hotelbeds Group i pokrenute prodaje specijaliziranog sektoraTravelopia, koncern je usredotočen na nastavak transformacije u integriranog turoperatora čije su težišne djelatnosti usmjerene na hotele i krstarenja.
-Usprkos kontinuiranim geopolitičkim krizama i makroekonomskim izazovima uspjeli smo se oduprijeti trendu koji vlada u našem području poslovanja i ostvariti vrlo dobre poslovne rezultate. Naš integrirani poslovni model i dosljedna transformacija koncerna s naglaskom na vlastite marke hotela i krstarenja sve su isplativiji – ističe Fritz Joussen.
U glavne pokretače rasta u segmentu turizma, zahvaljujući kojima je ostvaren značajan porast poslovnih rezultata, ubrajaju se turisti s tržišta Velike Britanije i Irske, regije Zapad, segmenti Hoteli i resorti te krstarenja.
Regija Sjever (Velika Britanija i Irska, nordijske zemlje, Kanada, Rusija) iskoristila je sve prednosti izvornog tržišta Velike Britanije i Irske koje bilježi izvrsne rezultate. Broj gostiju porastao je u izvještajnom razdoblju za četiri posto. Poboljšanja su ostvarena kako u pogledu iskorištenosti kapaciteta tako i u pogledu marži. Osim toga, englesko društvo-kćer Thomson Cruises zajedno s tvrtkom TUI Discovery pustilo je u promet novi brod za krstarenja. Suzdržana potražnja za Turskom obilježila je rezultat nordijskih zemalja. Veći dio programa zamijenjen je alternativnim turističkim ciljevima. No pad potražnje nije u cijelosti nadoknađen. Rezultat nordijskih zemalja obuhvaća k tome i troškove pripreme za prijelaz na marku TUI. Prilagođeni operativni rezultat regije Sjever porastao je na 556 milijuna1 eura (prethodna godina: 538 milijuna eura). Prilagođena EBITDA iznosila je zajedno s učinkom deviznog tečaja 461 milijun eura.
Njemačka se kao izvorno tržište morala suočiti s nastavkom izazovnih tržišnih uvjeta; pad potražnje za Turskom opteretio je marže Središnje regije (Njemačka, Austrija, Švicarska, Poljska). No u Njemačkoj su zahvaljujući restrukturiranju istovremeno ostvarene uštede i povećani tržišni udjeli. K tome je i udio direktne prodaje porastao na 45 posto (+2 postotna boda u odnosu na proteklu godinu), a internetska prodaja porasla je na 14 posto (+1 postotni bod u odnosu na proteklu godinu). Regija bilježi rezultat od 89 milijuna eura (prethodna godina: 103 milijuna eura) koji uključuje i posljedice odluke Europske komisije o određenim prethodnim sporazumima društva Hapag-Lloyd Express GmbH sa zračnom lukom Klagenfurt/Austrija. U rezultatu su uvaženi i učinci neočekivano velikog broja bolovanja osoblja tvrtke TUI fly.
Rezultat regije Zapad (Nizozemska, Belgija, Francuska) ističe se po pozitivnom razvoju u Francuskoj, gdje su zabilježeni uspjesi u sklopu restrukturiranja. Francuska je k tome iskoristila okolnost novih ponuda sa slabijom zastupljenošću sjevernoafričkih odredišta. Istovremeno se i nizozemsko izvorno tržište nakon vrlo uspješnog uvođenja marke TUI u listopadu 2015. razvijalo natprosječno pozitivno. Broj kupaca porastao je u Nizozemskoj za 3 posto, direktna prodaja na 71 posto, a internetska prodaja na 50 posto. Prilagođeni operativni rezultat regije Zapad u iznosu od 86 milijuna eura premašio je prošlogodišnju vrijednost (69 milijuna eura).
Za sve regije zajedno promet na osnovi konstantnih deviznih tečajeva premašio je s 15,99 milijardi eura1 prošlogodišnju vrijednost (15,80 milijardi eura), prilagođena EBITDA porasla je na 731 milijuna1 eura (prethodna godina 711 milijuna eura) – uključe li se učinci deviznog tečaja, prilagođeni operativni rezultat od 635 milijuna eura niži je za 10,6 posto od prošlogodišnje vrijednosti.
Glavne zasluge za snažan razvoj u segmentu Hoteli i resorti ima glavna marka RIU. Hoteli RIU poboljšali su popunjenost za 4 postotna boda. Istovremeno su kapaciteti povećani za 1 posto. U ovom segmentu iskorišteni su svi pozitivni učinci vertikalne integracije koncerna; poboljšanjem popunjenosti ostvaren je dodatan iznos od 20 milijuna eura. Prilagođena EBITDA u ovom segmentu porasla je u izvještajnom razdoblju na 287 milijuna eura (prethodna godina: 235 milijuna eura), što odgovara porastu od 22,5 posto. Na temelju konstantnih deviznih tečajeva dobiva se rast na iznos od čak 291 milijun eura. Promet je u ovom segmentu porastao za 7,6 posto na 619 milijuna eura (prethodna godina: 575 milijuna eura).
Istovremeno su krstarenja i dalje snažan segment rasta za koncern TUI. Aktivnosti krstarenja zabilježile su u protekloj poslovnoj godini značajan porast poslovnih rezultata. Za tvrtku TUI Cruises brod ‘Mein Schiff 4’ prometovao je po prvi puta cijelu godinu; u ljeto 2016. flota je proširena brodom ‘Mein Schiff 5’. TUI Cruises u tekućoj poslovnoj godini pustit će u plovidbu ‘Mein Schiff 6’, dok su u 2018. i 2019. planirana dva dodatna nova broda. Tvrtka Hapag-Lloyd Cruises nakon obrata protekle poslovne godine bilježi porast rezultata u iznosu od 17 milijuna eura. Prosječna stopa porasla je za 8 posto. Modernizacija flote tvrtke Hapag-Lloyd Cruises s dva nova luksuzna ekspedicijska broda predviđena je za 2019. Zahvaljujući segmentu krstarenja prilagođena EBITDA ostvarila je značajan rast na 130 milijuna eura (prethodna godina: 81 milijun eura).
Ukupan promet koncerna porastao je u izvještajnom razdoblju na osnovi konstantnih deviznih tečajeva za 1,4 posto na 17,76 milijardi eura (prethodna godina: 17,52 milijarde eura). Uključe li se učinci deviznih tečajeva, promet koncerna iznosio je 17,18 milijardi eura, tj. 1,9 posto ispod prošlogodišnje vrijednosti.
U poslovnoj godini 2015./2016. ostvarene su dodatne sinergije koje su najavljene u sklopu spajanja provedenog krajem 2014. U izvještajnom razdoblju ostvarene su sinergije u visini od 60 milijuna eura. Od toga otpada 30 milijuna eura na uvođenje lean (vitkih) struktura poduzeća, 20 milijuna eura ostvareno je zahvaljujući boljoj iskorištenosti kapaciteta, a 10 milijuna eura zahvaljujući restrukturiranju u području usluga u ciljnim područjima. Koncern polazi od toga da će preostalih 20 milijuna eura povećati u tekućoj poslovnoj godini 2016./2017.