AktualnoUrednički izbor

TOTEMI, UPOZORENJA, KAZNE Donosimo detalje kako će funkcionirati novi režim prometa oko zidina

promet oko grada foto grad dubrovnik

Iako je bio najavljen za ovo ljeto Gradska uprava je odlučila odgoditi uvođenje novog režima prometovanja oko Grada za sljedeću sezonu. Kako smo doznali u razgovoru s gradonačelnikom Matom Frankovićem bruse se posljednji detalji, usvojene su i neke primjedbe građana grada kao i okolnih Općina, a odluka bi se uskoro trebala naći pred gradskim vijećnicima. Evo što je o svemu rekao Franković:

-Odluka je u suštini završena, a još neke detalje ‘brusimo’ s Fakultetom prometnih znanosti. Planiramo je usvojiti na idućoj sjednici Gradskog vijeća. Odlučeno je da iduće godine u travnju bude puna primjena novog režima, i sve radimo da to tako i bude. Intenzivno pripremamo tehničke detalje, prvenstveno sustav za obavještavanje i informiranje vozača.

Kako bi sustav u stvarnosti trebao funkcionirati?
Postavit ćemo više totema kojim će se moći upravljati i mijenjati obavijesti po potrebi i situaciji na prometnicama. Međutim, glavna informacija će biti da se približavate zoni posebnog režima. Prvi totem će biti postavljen prije Mosta dr. Franja Tuđmana, jedan će biti na dijelu gdje su tri trake na putu prema Ilijinoj glavici, potom na samom semaforu na Ilijinoj glavici, a zadnji totem će biti postavljen kraj Garaže tako da će vozači biti obavješteni da ulaze u zonu posebnog režima prometa.

A ako neko zaluta, kako će se izvući?
Nikako, vozilo će proći i dobiti kaznu.

Neće postojati mogućnost izlaska?
Postoji mogućnost okretanja na Garaži na Ilijinoj glavici. Međutim, cijelim putem, na tri mjesta na prilično kratkoj dionici vozači će biti informirani. Uz to, već smo kontaktirali i Google koji će uvesti crvenu zonu za područje oko Grada, počevši od Garaže tako da će stranci koji budu ulazili u tu zonu biti informirani da u njoj mogu prometovati isključivo s PPK karticom ili kupnjom parking mjesta na Pilama ili na Žičari. Važno je reći kako je ova zona posebnog prometnog režima sezonskog karaktera. Onda ćemo se zimi vraćati na staro? Mi se zimi vraćamo u normalu.

Znači, režim zabrane stupa na snagu 1. travnja i završava 1. studenog, a preostalo vrijeme funkcionira kao sada. Je li tendencija da možda postane cjelogodišnje prometno rješenje?
Pa ako bude nužno taj režim će se moći uvesti, ali ja ne vidim takvu potrebu zimi. Tada nema velikih navalija i problema za vožnju oko Grada.

Jeste li analizirali primjedbe i sugestije građana i jeste li usvojili neke?
Usvojili smo njih nekoliko, i to ne samo s područja Grada već i stanovnika Župe i Konavala. Te primjedbe su se u najvećem broju odnosile na PPK kartu, a manje na samu odluku. Okolne općine moramo gledati kao na urbano područje grada Dubrovnika i zapravo mi bez njih ne možemo, jednako kao što ni oni ne mogu bez nas. Jasno je da cijena PPK karte ne može biti ista za ljude s područja Grada i za stanovnike Župe i Konavala koji plaćaju poreze u mjestu u kojem oni žive. Mora postojati diferencijacija, međutim, ona ne mora biti prevelika. Mislim da ćemo pronaći jednu win-win kombinaciju.

Iz tiskanog izdanja DuLista

Pročitajte još

TAKSISTI HUMANITARCI Novo udruženje Taxi i Uber vozača Grada Dubrovnika

Dulist

UDARAN VIKEND Prometni kolaps u gradu, stanje na autocestama ništa bolje

Dulist

Ljetna škola brodogradnje na Lokrumu

Dulist