Kampanja je Zorana Milanovića koštala gotovo 167 tisuća eura, tim novcem plaćao se najam prostora za skupljanje potpisa, oglašavanja i troškovi službenih putovanja, piše Dnevnik.hr.
On je prvi predao izvješće i u njemu je otkrio imena dosadašnjih donatora, a njih je samo sedmero. Najmanja donacija je 20 eura, a najveća gotovo 4.000 eura. Ukupno mu je donirano gotovo 8.400 eura.
No, ako vam se ove brojke čine velike, iznenadit će vas činjenica da je HDZ potrošio višestruko više. Za sad je riječ o vrtoglavoj cifri, odnosno 774.440 eura. Oni su također najviše novaca potrošili na promidžbu i informiranje.
Ipak, zabilježili su i višestruko više donacija nego Milanović, 314.223 eura je otišlo u blagajnu kampanje zahvaljujući donatorima. Riječ je o 442 pojedinačne donacije, a 48 ih je stiglo od pravnih osoba.
Neki smatraju da im promocija nije potrebna
Slične troškove kao Milanović ima i Ivana Kekin. U kampanji je potrošila nešto manje od 110.000 eura, od toga im je donirano gotovo 40.000 eura od 1300 građana.
– Najčešći iznos je 10 eura, prosječni iznos je 30 eura, mislim da su najveće donacije 500 eura i takve ima tri – rekao je voditelj financija u kampanji Ivane Kekin Tomislav Domes te je otkrio da se 75 posto iznosa trošilo na oglašavanje, a potom i na najam štandova i produkciju materijala.
Da će izvješća predati u roku najavili su i Branka Lozo, Miro Bulj i Marija Selak Raspudić. Iz tima Mira Bulja otkrili su kako je riječ o skromnim troškovima, jer smatraju da on nema potrebu ulagati u tako nešto.
– Naknadno ćemo objaviti točne troškove kampanje, ali ono što je sigurno da će kampanja Mire Bulja biti najskromnija kampanja od svih predsjedničkih kandidata jer njemu ne trebaju ni džambo plakati ni PR, oni iza sebe ima konkretne rezultate – rekao je Nikola Grmoja.
‘Ja sam donator 99 posto svoje kampanje’
Još jedna skromna kampanja je i ona od Tomislava Jonjića pa za intenzivno oglašavanje novca nema.
– Uvjeren sam da to neće utjecati na odjek kod birača i da će birači prepoznati moj program i dati mi glas. Donacije nisu osobito velike, ali i u tom pogledu dijelim sudbinu hrvatskog naroda – izjavio je kandidat Tomislav Jonjić.
Posebno poznat kandidat na društvenim mrežama zbog svoje izjave ‘Mama, uspio sam! Bit ću predsjednik, bit ću kandidat!’ Niko Tokić Kartelo, potrošio je oko 100 000 eura za kampanju, a kaže kako su najveći troškovi već plaćeni.
– Da, ima, zanimljivih, ja sam donator 99 posto svoje kampanje, nema nitko zanimljiv, to je par prijatelja i to je to”, rekao je nezavisni Tokić Kartelo.
Ovo je tek prvo izvješće koje su kandidati dužni predati. Sve troškove morat će pobrojiti još jednom krajem siječnja.