Aktualno

[TEMAT MORE] TP Line: Brza i pouzdana poveznica otoka i kopna

20240917 061605580 iOS

Užurbano je jutro u Gružu, posebno na velikom mulu gdje nas je dočekao katamaran Aenona tvrtke TP Line. Nakon što su bacili cime i pristali, posada nam je mahnula s prove da se popnemo na kontrolni most. Prepoznatljivih plavih nijansi, katamaran Aenona plovi na državnoj liniji 9807, spajajući Dubrovnik sa Šipanom i Mljetom. Posada je uigrana i zajedno plovi od 2020. godine. Smjenu koju smo zatekli čine kapetan Vlaho Pavličević, upravitelj stroja Lukša Cvjetović, kormilar Miljenko Prižmić i mazač Petar Hazdovac. Aenona, duga 33 metra, može primiti dvjesto putnika, a u sezoni redovito popuni kapacitet.
Dok su putnici izlazili, posada je s lakoćom pripremala brod za sljedeću plovidbu. Imali smo točno sat vremena za razgovor prije nego što Aenona primi nove putnike i krene prema Mljetu. Iskoristili smo tu priliku kako bismo saznali više o svakodnevnim izazovima posade i ulozi TP Linea u povezivanju otočana s kopnom.

TP Line kao ključna poveznica s otocima
Tankerska Plovidba, najveći hrvatski brodar s 68 godina tradicije dugo je tražila priliku za uključivanje u obalni linijski prijevoz na Jadranu. Ta prilika se ukazala u veljači 2020. godine kada su kupili dubrovačku kompaniju G&V Line, koja je ubrzo preimenovana u TP Line. Danas TP Line održava dvije ključne državne brzobrodske linije na dubrovačkom području, povezujući Dubrovnik sa Šipanom, Mljetom, Korčulom i Lastovom. Ove linije, subvencionirane od strane RH, predstavljaju vitalnu poveznicu za otočane, omogućujući im brz i pouzdan povratak na obalu i obavljanje svih potrebnih poslova unutar jednog dana.
Kapetan Vlaho Pavličević nas je uveo u svoju brodsku svakodnevicu i podijelio izazove s kojima se posada susreće.
-Dugo godina plovim, prvo kao pomorac, a posljednjih 13 godina kao kapetan, prvo na katamaranu Nona Ana u bivšoj tvrtki G&V Line, a posljednje četiri godine kapetan sam na katamaranu Aenona – prisjetio se Pavličević dodavši:
-Zimi svakodnevno plovimo za Šipan i Sobru, a ljeti, kroz lipanj, srpanj, kolovoz i rujan plovimo i do Polača u Nacionalnom parku Mljet, te do Korčule i Lastova.
Flota TP Linea sastoji se od pet modernih katamarana prosječne starosti manje od pet godina: Kalelarga, Proversa, Arta, Aenona i Anastazija. Tri linije su komercijalne, a dvije subvencionirane od strane države, uključujući Aenonu i Anastaziju.
-Anastazija je također državna linija jer preko Korčule plovi do našeg najudaljenijeg otoka Lastova, dodao je kapetan Pavličević pokazujući nam smjeru luke – Ako pogledate desno, upravo ćete vidjeti ukrcavanje putnika u Proversu koja vozi komercijalnu liniju preko Korčule, Hvara i Milne do Splita – zaključio je.

c nova 2

Banner 300x250 DU 1

Briga o putnicima i izazovi sezonskih plovidbi
-Kako zimi Aenona ide samo za Šipan i Mljet i natrag do grada,atmosfera je puno opuštenija, stignemo i popričati s našim stalnim putnicima. Najčešće su to ljudi koji svakodnevno idu na posao u grad i natrag i školarci koji se vikendima vračaju doma na otok i u nedjelju opet u grad. Kroz ovih par godina upoznali smo Šipance i Mljećane, kako se kaže, u dušu pa kada dođu na muo točno znamo gdje idu i kad im je povratak na otok. Nerijetko ih pričekamo kad primijetimo da nisu stigli ‘na prugu’ -nasmijao se Pavličević dodavši kako su uvijek tu za pomoći putnicima što god treba.
-Posao je vrlo odgovoran jer ovisi o mnogim vanjskim faktorima, pogotovo o vremenskim uvjetima. Kada je more previše nemirno, ponekad ne isplovimo. Uvijek je sigurnost putnika na prvom mjestu – rekao je.
Osim redovitih putnika, ljeto donosi izazove zbog većeg broja turista i dodatnih linija.
-Ljeti plovimo do Polača u Nacionalni park Mljet, a u špici sezone do Korčule i Lastova – rekao je Pavličević. Kapetan je podijelio i jednu nedavnu anegdotu: – imali smo slučaj dvoje starijih putnika koji su zakasnili na trajekt u Sobri. Taman smo isplovili, ali nas je prodavačica karata nazvala i objasnila situaciju. Nije nam bilo teško vratiti se po njih, nama je to bilo tri minute posla, a njima izuzetno važno jer su išli na liječnički pregled – kazao je.
Zahvaljujući TP Lineu, otočani su dobili pouzdanu i brzu vezu s kopnom, što im omogućuje obavljanje svakodnevnih obaveza, bilo da se radi o poslu, školovanju ili zdravstvenim pregledima. Posada poput kapetana Pavličevića ne omogućava samo sigurno putovanje, već svojim toplim pristupom gradi poseban odnos s putnicima.
TP Line ne spaja samo točke na karti, već povezuje ljude i njihove priče, čineći svakodnevni život otoka lakšim i povezanijim. No, iza svake brzobrodske linije i katamarana stoji i širi okvir – strateška vizija koja ovu svakodnevicu čini mogućom. Na čelu te vizije je Ivan Malik, direktor TP Linea, koji nam je otkrio kako se tvrtka razvijala od svojih početaka te što planiraju.
-U nepunih pet godina od preuzimanja kompanije od strane Tankerske Plovidbe, TP Line d.o.o. narastao je od statusa malog brodara sa samo jednim katamaranom i jednom državnom linijom, do ravnopravnog takmaca na tržištu obalnog linijskog prijevoza u RH, s flotom koja sada broji pet modernih katamarana, od čega su dva zaposlena na državnim linijama, a tri na sezonskim komercijalnim linijama -ističe Malik ne krijući zadovoljstvo razvojem do sada.
-Uloženi trud se sada polako vraća i kroz solidne rezultate, ali i kroz dobre povratne informacije od putnika. Najveća prednost katamaranske plovidbe je brzina i fleksibilnost. Učestali polasci omogućuju putnicima da posjete više destinacija u kratkom vremenu. Ove godine smo uveli novu jutarnju liniju iz Dubrovnika prema Korčuli, Hvaru, Braču i Splitu, i već imamo odlične povratne informacije.- ističe Malik te dodaje:
-U 2021. godini imali smo 55 tisuća putnika, a taj broj je u dvije godine u porastao na 270 tisuća putnika, s prognozom da ćemo u 2024. premašiti i brojku od 300 tisuća putnika. Uskoro se očekuju natječaji za državne brzobrodske linije, a Malik naglašava: – TP Line dočekuje natječaje spreman. Imamo mladu flotu, vrijednu posadu i iskustvo plovidbe na državnim linijama. Cilj nam je proširiti naše operacije i ponuditi putnicima visoke standarde putovanja – ispričao je.
Kompanija je također razvila mobilnu aplikaciju koja poboljšava korisničko iskustvo. – Putem modernih tehnologija putnicima nudimo real-time praćenje svakog broda u floti, mogućnost da registriraju svoje otočke ili OSI iskaznice na naš app ili webshop, ili da lako pronađu ukrcajna mjesta i provjere kakvo ih vrijeme očekuje na destinaciji na koju putuju. Trudimo se biti ažurni i s notifikacijama putnicima, kako bismo omogućili bolje planiranje putovanja, a s brojnim ostvarenim suradnjama nastojimo omogućiti što veću dostupnost TP line proizvoda, i lokalno kroz fizička prodajna mjesta, ali i na najširem inozemnom tržištu – zaključuje direktor TP Linea Ivan Malik.

c nova

Pročitajte još

Raspisan natječaj za čelnu osobu Kinematografa, Konsuo ide po treći mandat

Dulist

Ministar Bačić o sudaru na Korčuli: “Počinjena manja šteta, prijavio sam policiji”

Dulist

Probušene gume Ryanairovog aviona zaustavile promet u Bergamu, otkazan let i za Dubrovnik

Dulist