Odmah nakon otvorenja u siječnju ove godine, obnovljena Lapadska obala brzo je osvojila srca građana Dubrovnika. Završetkom cestovnog infrastrukturnog projekta u užem centru grada u posljednjih pet desetljeća, Dubrovnik je dobio novu omiljenu šetnicu za svoje građane i brojne posjetitelje. Iako je prostor bio zatvoren više od dvije i pol godine zbog sveobuhvatnih radova, čekanje se itekako isplatilo. Stanovnici i ugostitelji ovog dijela grada sada uživaju u reprezentativnom i ugodnom prostoru za život, rad i druženje.
Rekonstrukcija Lapadske obale rezultirala je novom obalnom konstrukcijom i šetnicom sa zelenilom te biciklističkom stazom, uređenjem stajališta javnog gradskog prijevoza, izmjenom regulacije prometa iz jednosmjerne u dvosmjernu, uređenjem parkirališnih površina i rasterećenjem postojećih prometnih pravaca. Od nekada neugledne ulice, ovaj dio grada pretvoren je u atraktivno mjesto za izlaske, šetnje, rekreaciju i odmor uz more. Tijekom ljetnih poslijepodneva i večeri, brojni Dubrovčani i posjetitelji dolaze pronaći svoj kutak, bilo u jednom od brojnih restorana i kafića, bilo u miru šetnje uz obalu.
-Iako su mnogi bili skeptični oko toga kako će Lapadska obala izgledati nakon radova, vjerujem da su danas svi mišljenja kako je u konačnici Dubrovnik dobio reprezentativni prostor za građane i turiste koji uvelike koriste i posjećuju ovaj dio grada. Uređenje Lapadske obale projekt je koji se desetljećima iščekivao – rekao je gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković.
Elegantan izgled
Lapadska obala doživjela je potpunu transformaciju, postajući moderna dvotračna, dvosmjerna cesta s prostranom popločenom šetnicom, obogaćenom zelenilom, novom javnom rasvjetom, uređenim autobusnim stajalištima i parkiralištima, biciklističkom stazom. Povećana je razina sigurnosti prometa i kvalitete javnog gradskog prijevoza. Radovi su bili zahtjevni jer su se dijelom odvijali i u moru, gdje je za izgradnju novog obalnog zida postavljeno 134 armirano-betonska pilota, na koje su ugrađeni višetonski betonski elementi, sve u skladu s geološkim uvjetima i Studijom utjecaja na okoliš. Ugrađeni su i sustavi odvodnje, vodoopskrbe te niskonaponske i telekomunikacijske mreže, a šetnica je popločana kamenom, čime je upotpunjen njezin elegantan izgled.
Temeljita obnova i dogradnja Lapadske obale kapitalna je investicija od javnog interesa, ujedno najveće ulaganje u prometnu infrastrukturu užeg centra grada u posljednjih pedeset godina. Vrijedna je 9,3 milijuna eura i u potpunosti financirana europskim i nacionalnim sredstvima: 85 posto europska su sredstva iz Operativnog programa ‘Konkurentnost i kohezija 2014.–2020.’, a preostalih 15 posto nacionalna sredstva. U njenom okruženju nalaze se i neke od povijesno važnih građevina i institucija, poput Zavoda za povijesne znanosti HAZU, Vile Eliza, Hotela Lapad i marina za nautički turizam. te brojni restorani, ugostiteljski objekti, komunalni vezovi građana.
Lapadska obala u brojkama
Dužina prometnice s dvije kolničke trake iznosi 840 metara sa 107 parkirališnih mjesta. Šetnica i biciklistička staza uz more popločane su kamenom, dok je cijeli projekt obuhvatio 3.000 m² betonskog i 2.700 m² kamenog opločenja te 1.500 m² taktilnih ploča. Ugrađeno je 3.540 m³ betona i 663 tone armature. Postavljeno je 27 LED rasvjetnih tijela, 16 polera za privez, 10 kamenih i 3 pametne klupe, 5 nadstrešnica za autobuse i zasađeno 11 stabala murve.
Zahvala generalu Nojku Marinoviću
Lapadska obala nosit će ime po general-bojniku Nojku Marinoviću, zapovjedniku obrane Dubrovnika u Domovinskom ratu. Na otvorenju nove prometnice, prvim vozilom upravljao je njegov sin Leo Marinović.
Najveća investicija u prometnu infrastrukturu
Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, financirana europskim i nacionalnim sredstvima, predstavlja najveće ulaganje u prometnu infrastrukturu užeg centra Dubrovnika u posljednjih 50 godina, transformirajući ga u moderni urbani prostor koji služi kao ponos gradu i njegovim stanovnicima.