Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća Dubrovnika raspravljalo se o novom Prijedlogu odluke o uvjetima, postupku, načinu raspisivanja i provedbe javnog natječaja kojim bi se regulirao ulazak, prometovanje i izlazak autotaksi vozila u uži centar Dubrovnika. Načelno, ovom odlukom planira se omogućiti dodatni ulazak taksistima koji nemaju pristup Zoni posebnog prometnog režima, dok se istovremeno predviđa održavanje pravedne tržišne utakmice. Prijedlog je prezentirala pročelnica Matilda Krile Prkoča, koja je naglasila potrebu pričekati zaključivanje dvaju trenutnih natječaja prije konačne odluke o novim dozvolama.
Gradonačelnik Mato Franković dodatno je pojasnio kako se ovim prijedlogom nastoji postići ravnoteža između interesa lokalnih autotaksi prijevoznika i održivosti prometa u povijesnoj jezgri.
– Koncesionari Lučke uprave i Zračne luke Dubrovnik imaju slobodan prolaz. Tako smo pokazali širinu, ali moramo negdje podvući liniju Potrebno je voditi računa o stvaranju klasterskog monopola među taksistima i osigurati da postoji fer natjecanje među njima, uz jasno označavanje autotaksi vozila- istaknuo je Franković.
Franković je također upozorio na učestale prometne nesreće u sezoni i naveo podatak Prometnog fakulteta u Zagrebu, prema kojem broj vozila koji dnevno prolazi čvorištem Ilijina Glavica premašuje promet u zagrebačkom zelenom valu, što zahtijeva hitnu regulaciju kako bi se očuvala sigurnost građana i smanjila gužva.
Tijekom rasprave, vijećnik Maro Kristić naglasio je probleme unutar taksi udruženja, posebno kritizirajući zloupotrebu sustava, kao i visoke članarine koje nameće Udruženje na Paščari.
– Nisam ni u snu mogao zamisliti da bi netko mogao zloupotrijebiti našu dobru volju i od nje stvoriti unosan biznis i nezakonit posao. Najeklatantniji primjer koji mi je neprihvatljiv je Paščara. U tom udruženju promjena vozača se naplaćuje 5.000 eura, a ako istoga odjaviš i ideš ponovno prijaviti plaćaš ponovno 5.000 eura- izjavio je Kristić.