Projekt za novi putnički brod koji će u floti Jadrolinije zamijeniti dotrajali brod ‘Postira’, izgrađen 1963. godine, u završnoj je fazi razrade te će uskoro biti raspisan natječaj za njegovu gradnju, potvrđeno je iz nacionalnog putničkog brodara, na upit Novog lista o planiram novogradnjama u ovoj godini.
Riječ je o brodu kapaciteta prijevoza više od 400 putnika, duljine 45 metara i brzine 15 čvorova. Uz moderan navigacijski sustav, brod će, navode iz Jadrolinije, imati dvije sunčane palube te moderno opremljeni klimatizirani salon s ugostiteljskim sadržajem. Bit će u potpunosti prilagođen osobama s invaliditetom, a previđen je i odjeljak za prijevoz bolesnika.
Upravo ovaj koncept predstavlja kombinaciju rješenja prilagođenih najvišim sigurnosnim standardima, modernoj tehnologiji ali i specifičnim zahtjevima otočnog stanovišta i opskrbe otoka na dubrovačkom području. Ukrcaj i iskrcaj robe i putnika bit će olakšan upotrebom dvije pristupne rampe s oba boka broda, poručuju iz Jadrolinije, bez podataka o procijenjenoj vrijednosti buduće novogradnje.
Razrađeni koncept ‘Nove Postire’ maritimnim je karakteristikama u postupnosti prilagođen plovidbi i pristaništima u dubrovačkom akvatoriju. Također, svojim maritimnim sposobnostima brod je prilagođen plovidbi na otvorenom moru, što će osigurati iskoristivost na više linija. Ovim brodom Jadrolinija namjerava zamijeniti legendarni brod ‘Postira’ građen 1963. godine koji trenutno održava brodsku liniju 807 Šipan – Lopud – Koločep – Dubrovnik. Predviđeno trajanje gradnje ove vrste broda je 18 mjeseci.
Foto: Jadrolinija
Uz brod radnog imena ‘Nova Postira’, u završnoj je fazi, odgovaraju Novom Listu iz Jadrolinije, i izrada ugovorne dokumentacije za gradnju broda za udaljene otoke, nazvanog ‘Novo Lastovo’.
Brod za udaljene otoke među prioritetima je obnove flote kako bismo udaljenim otocima u splitskom plovnom području osigurali pouzdanu i komforniju vezu s kopnom, ali i odgovorili porastu broja putnika na tim linijama, ističe se u odgovoru Jadrolinije.
Novi brod za održavanje linija prema udaljenim otocima poput Visa i Lastova, prema prvobitnim je planovima, još dok je na čelu Jadrolinije bio predsjednik uprave Alan Klanac, trebao stajati oko 50 milijuna eura, s kapacitetom prijevoza od 1.200 putnika i duljinom od 120 metara. Imenovanjem uprave na čelu s Davidom Soptom, taj je projekt početkom prošle godine revidiran, te je Sopta najavio kako će se graditi brod duljine 102 metra, te kapaciteta prijevoza oko 900 putnika i 200 vozila, uz upola nižu cijenu od 25 milijuna eura.
Prvi projekt izradila je tvrtka Remontowa Marine Design & Consulting iz Poljske, a projekt nešto manjeg te bitno jeftinijeg broda izradio je projektni biro Classis d.o.o. iz Splita. Cilj gradnje ovog broda je prilagođavanje današnjim potrebama održavanja linija prema otocima Lastovo, Vis, Korčula i Hvar, na kojima će zamijeniti neadekvatan i zastarjeli brod ‘Lastovo’, izgrađen davne 1970. godine, s kapacitetom prijevoza svega 60 vozila.