Sveučilište u Dubrovniku predvodi borbu protiv dezinformacija kroz projekt ADMO 2.0

Početkom rujna Jadranski opservatorij za digitalne medije (ADMO) započeo je novu fazu rada kroz projekt ADMO 2.0 – međunarodnu inicijativu usmjerenu na borbu protiv dezinformacija i jačanje otpornosti društva na izazove digitalnog doba.

Pod vodstvom Sveučilišta u Dubrovniku, projekt okuplja devet partnera iz Hrvatske, Slovenije i Francuske, među kojima su Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Gong, RTL, Presscut, Sveučilište u Ljubljani, Oštro, AFP i XWiki. Cilj je jasan: stvaranje informiranijeg, otpornijeg i demokratskog društva. Kroz sljedeće dvije i pol godine partneri će raditi na istraživanju dezinformacijskih trendova, provjeri činjenica i razvoju medijske pismenosti.

Naglasak će biti na razotkrivanju lažnih vijesti, edukaciji građana i praćenju provedbe europskih digitalnih politika, uz snažnu suradnju s Europskim opservatorijem za digitalne medije (EDMO). ADMO 2.0 povezuje znanstvenike, novinare, fact-checkere i stručnjake za digitalne medije.

– Kada smo 2023. godinepokrenuli ADMO, postavili smo si ambiciozan, ali nužan cilj: stvoriti regionalni centar koji će pratiti, analizirati i suzbijati dezinformacije u Hrvatskoj i Sloveniji, čvrsto povezan s EDMO mrežom. Danas možemo reći da smo uspjeli. Izgradili smo nešto trajno, vrijedno i značajno, i to ne samo za naše institucije, nego i za demokraciju u kojoj živimo. ADMO 2.0 nastavlja našu misiju osnaživanja zajednice za borbu protiv dezinformacija – izjavio je prof. dr. sc. Mato Brautović, koordinator projekta sa Sveučilišta u Dubrovniku.

Sveučilište u Ljubljani novi je projektni partner, međunarodno prepoznat zbog svoje stručnosti u istraživanju dezinformacija i u području novinarstva i medija.

Edmund Burke jednom je rekao: ‘Za trijumf zla dovoljno je da dobri ljudi ne čine ništa.’ U doba dezinformacija, pokušaja manipulacije i potkopavanja demokracije, ne smijemo i nećemo šutjeti. Uloga sveučilišta je zaštititi i promovirati znanje, vjerodostojne informacije i istraživati koristeći pouzdane podatke. Ponosni smo što sudjelujemo u tako važnom projektu kao što je ADMO 2.0 i vjerujemo da ćemo doprinijeti otkrivanju razmjera i prirode dezinformacija u Jadranskoj regiji – rekao je prof. dr. sc. Marko Milosavljević s Fakulteta društvenih znanosti Sveučilišta u Ljubljani.

Oštro Slovenija i AFP nastavljaju s aktivnostima fact-checkinga, uvodeći nove video formate i duže analitičke članke.

– U današnjem digitalnom svijetu, u kojem se dezinformacije šire brže nego ikada, medijska pismenost postala je neophodna. Zato je misija ADMO projekta – njegovanje prekogranične kulture kritičkog razmišljanja i informiranog građanskog sudjelovanja – važnija nego ikada – rekla je Nina Rozman, zamjenica urednika Razkrinkavanje.si.

– U AFP-u smo posebno zadovoljni jer nastavljamo raditi u ovom projektu koji nam omogućuje obraćanje široj javnosti. Tekstovi koji razotkrivaju dezinformacije i lažne vijesti te istodobno podupiru aktivnosti medijske pismenosti, od ključne su važnosti za društvo – naglasio je Pierre Ausseill, direktor AFP Europe.

Udruga Gong nastavlja razvijati programe medijske pismenosti u suradnji s partnerima. 

– Medijska pismenost pomaže građanima razumjeti poruke koje ih okružuju. Našim ih aktivnostima želimo potaknuti da kritički promišljaju o digitalnom sadržaju i bolje razumiju tehnološke promjene koje oblikuju našu stvarnost. Kao dio civilnog društva, Gong nastavlja pružati praktične informacije i uključivati građane u stvaranje pozitivnih društvenih promjena – istaknula je Milica Bogdanović, stručnjakinja za medijsku pismenost.

Povezano

Dulist PROMO