Gradski vijećnik Jasmin Deraković (DDS) smatra da se mora povećati cijena pristojbe za brodove na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu kada se brod nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke na području grada Dubrovnika. Ona se, naglasio je, nije mijenjala zadnje četiri godine, dok je cijena spenze tada i danas neusporediva.
-Prije četiri godine sam uspoređivao cijenu s drugim destinacijama i tada mi je rečeno da se tamo plaća privatniku, a ovdje imamo u priči i Luku Dubrovnik i Lučku upravu. Osim toga, Luci je prije 4 godine posao bio puno lakši i jeftiniji. Trebamo razmisliti o podizanju cijena, barem da olakšamo Željku (Ragužu, op.a.) posao – smatra Deraković.
S njim se složio i vijećnik Marin Krstulović (Srđ je Grad) koji je predložio usklađivanje cijena turističkih taksi koje idu za kruzere jer je od 2019. do danas inflacija 40 posto.
Gradonačelnik Mato Franković podsjetio je kako je upravo on inzistirao na uvođenju ove takse, iako su pojedine lučke uprave bile protiv. Stoga je i ostavljena mogućnost da svaki grad za sebe odlučuje hoće li naplaćivati taksu ili ne. I on smatra kako treba povećati cijenu pristojbe, ali to j moguće napraviti za 2028. budući da je ovo odluka za 2027., a tek treba inicirati izmjenu Pravilnika.
-Kružna putovanja se planiraju u 2025. i već sada je započelo bukiranje 2027. dolazaka u luku Gruž, a 2026. je već ugovorena. Eventualnim izmjenama Pravilnika možemo napraviti da u 2028. promijenimo navedeno – istaknuo je gradonačelnik.
Marin Krstulović je rekao kako se svi slažu o potrebi praćenja života oko nas te napomenuo kako se od cijele sezone naplati 300 tisuća eura turističke pristojbe što je najam jednog ugostiteljskog objekta. Napomenuo je kako Grad gubi veliki dio para. Gradonačelnik ga je ispravio kako je prihod 835 tisuća eura od takse za brodove na kružnim putovanjima, a ne 300 tisuća.
Vijećnik Deraković rekao je kako će pohvaliti inicijativu gradonačelnika.
-Ako dignemo na milijun i pol eura, ne bi trebalo biti istezališta u gradu koje nije sređeno – napomenuo je.
Vijećnica Viktorija Knežević (Centar) rekla je kako gradovi poput Amsterdama, Lisabona ili Barcelone ne naplaćuju po kapacitetu broda već po putniku te imaju visine naknade.
-To je više zakonito i održivije – smatra vijećnica. Tako primjerice Grad Dubrovnik za brod od tri tisuće putnika naplati 3.981, a Lisabon primjerice 6.000… Razlike su, napomenula je navodeći i primjere drugih gradova, goleme.
Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica (HDZ) smatra da nisu zakasnili za promjenu za 2027. ako budu dovoljno brzi.
Odluka je prihvaćena jednoglasno.