Sve je jasnije da Booking.com ima ozbiljnih problema. DNEVNIK.hr-u se obratila čitateljica koja je oštećena za više tisuća eura, a od kompanije ne samo da nije dobila pravovremeni odgovor i pomoć već je dobila i potpuno pogrešne informacije. Razmišlja o tužbi.
Frustracija i bijes, to su riječi kojima čitateljica opisuje svoju suradnju s platformom Booking.com. Ovoga ljeta gosti se nisu pojavili u njezinu smještaju. Ništa nisu najavili. S obzirom na to da rezervaciju nisu otkazali u zakazanom roku, tj. do pet dana prije dolaska, trebali su joj platiti cjelokupni iznos.
Tu počinje njezino “navlačenje” s Booking.com-om, koji joj novac nije uplatio, a čini se i da neće. Više tjedana pokušavala je doći do informacija.
Riječ je o iznosu od nekoliko tisuća eura, ali kako doznaje od drugih iznajmljivača, radi se o širem problemu. Tijekom vrhunca sezone redovito je dobivala obavijesti da se odvija nadogradnja sustava zbog koje su moguća kašnjenja u isplatama, a tijekom koje nije izvršena ni validacija kartice gostiju koji su trebali doći u njezin smještaj.
Ove godine platforma je uvela novo pravilo za rezervacije. Iznajmljivači su ranije mogli u svakom trenutku napraviti predautorizaciju kartice da vide ima li na njoj novca i u slučaju da gost ne dođe u smještaj, ta sredstva zamrznuti. Ako bi pak iznajmljivač uvidio da sredstava nema, mogao je tu rezervaciju otkazati. Međutim, ove godine uveden je sustav Hibrid 2.0, u okviru kojega Booking.com postaje jedini koji ima uvid u karticu i jedini koji je validira.
– Imam četiri primjera rezervacija koje su ušle pod tim uvjetima gdje je Booking provjeravao kartice sedam dana prije dolaska, dakle dva dana prije nego što gost može besplatno otkazati rezervaciju. U slučaju da kartica nije validna, dobivam od njih mail – status nevažeće kartice. Gost tada ima 24 sata da stavi novac na karticu ili doda novu. Tu dolazimo do spornog slučaja. Nisam dobila nikakav mail, ljudi se nisu pojavili, a oni nisu uspjeli naplatiti karticu. Tu počinje moja borba s njima koja traje već 45 dana – objašnjava za DNEVNIK.hr oštećena čitateljica.
– Kad zoveš njihovu korisničku službu, moraju te nazvati na broj koji im je zaveden u sustavu. Oni bi nazvali, telefon zazvoni jednom, ja se javim, ali oni već poklope i onda mi pošalju mail da su me pokušali kontaktirati, ali se nisam javila – prepričava nam.
Zvala je agente odgovorne za svoj smještaj uporno i opetovano, a dobivala je samo dvosmislene odgovore. Svaki poziv, datum i sat je zapisivala kako bi u slučaju da podigne tužbu mogla zatražiti transkript razgovora s obzirom na to da Booking.com tvrdi da ih snima. Upravo izbjegavanje odgovora još je više uvjerava da je u pravu, da pokušavaju prikriti grešku u sustavu.
– Mjesec dana njihov sustav bio je u totalnom rasulu. Nisu ljudima isplaćivali novac, neki iznajmljivači nisu dobili ni centa još od šestog mjeseca i ja sam zaključila da oni karticu za tu rezervaciju nisu validirali. Konačno su mi to i potvrdili mailom. Rečeno mi je da je kartica validirana 7. veljače, dakle kad je rezervacija napravljena. Time su mi potvrdili da nisu ispoštovali svoja pravila – ispričala je.
Kontaktirali smo Booking.com, iz kojeg su i nama rekli isto, tj. da je kartica validirana u veljači.
– Iako razumijemo frustraciju našeg partnera, ovakva situacija nažalost predstavlja rizik s kojim se svako poslovanje može suočiti, što uključuje i naše partnere koji samostalno preuzimaju odgovornost za naplatu potraživanja ako se za takvu opciju odluče – dodali su.