U dvosatnoj radionici održanoj u prostorijama DURA-e volonterima Udruge Bonsai te ostalim zainteresiranim građanima Natasha Lemos prezentirala je primjere pozitivne prakse u radu s djecom.
Jedan od tema radionice bila je kako motivirati djecu kako bi poboljšali svoj akademski uspjeh, ali i ponašanje.
Volonteri programa individualne poduke za djecu ‘Subota za učenje’ su u prvom dijelu radionice dali konkretne primjere iz njihova rada s djecom. Kako pristupiti djetetu koje je nezainteresirano za učenje? Kako raditi s djetetom koji je nemiran? Kako zadržati motiviranost djeteta nakon što je postiglo željeni akademski uspjeh?
U drugom dijelu radionice gospođa Lemos predstavila je dijagram sastavljen od tri točke koje predstavljaju: osjećaj, misao i djelovanje. Upozorila je da se često zanemaruju osjećaji djeteta koji su ‘okidači’ za njegovo djelovanje (npr. nasilničko ponašanje, bježanje iz škole). Model kojeg je iznijela može biti primjenjiv ne samo u radu s djecom nego i u drugim aspektima života.
Ovaj model, predavačica je koristila i u svojem radu s ovisnicima. U posljednje vrijeme u Kaliforniji model ‘Health realization’ ( u Hrvatskoj poznat i kao ‘Tri principa’) koristi se češće nego program ’12 steps’.
Sandra Dubravčević, voditeljica projekta ‘DU, you volunteer?’ unutar kojeg se održava individualna poduka za djecu ‘Subota za učenje’ istaknula je važnost razmjene znanja i iskustava s kolegama iz drugih zemalja koji se bave radom s djecom.
Natasha Lemos, umirovljena je socijalna radnica s 25 godina radnog iskustva u Kaliforniji. Između ostalog do sada se aktivno bavila art terapijom te modelom group decision makinga kao i anger managementom. Posljednjih nekoliko godina putuje diljem svijeta. Do sada je volontirala u nizu zemalja trećeg svijeta, a prije dolaska u Dubrovnik volontirala je na Fijiu.
Tokom svog boravaka u Dubrovniku odlučila je prenijeti svoje iskustvo volonterima koji podučavaju djecu iz socijalno ugroženih obitelji, ali i u drugim zainteresiranima.
Tekst i foto: Udruga Bonsai