Andrej Šarić i Dživo Jelić, studenti Rochester Institute of Technology Croatia, nedavno su pri Start Up Weekendu kojeg organizira DURA razvili sasvim neuobičajenu i inovativnu aplikaciju ‘slatkog’ imena – Peachy App, te za istu na tom značajnom događanju osvojili drugo mjesto.
Time su dokazali kako je njihov projekt značajan i priznat, a o čemu se radi, otkrili su nam u razgovoru za DuList.
Opisana je kao kreativna i zanimljiva, dostad neviđena aplikacija. Što je ‘Peachy’ i zašto ste joj dali baš to ime?
Na StartUp Weekend-u pričali smo o tome kako bi ime trebalo biti upečatljivo i zanimljivo. ‘Peachy’ je stiglo prerodno, to je riječ koja na engleskom ima više značenja, a sva su pozitivna i opuštajuća. Naziv nije ‘strog’, što je bilo savršeno za našu aplikaciju, naš proizvod. ‘Peachy’ je napravljena tijekom Start Up Weekenda, a ideja je već postojala. Dakle, to je hibridni vodič po Dubrovniku. Prvo smo se razmišljali kako bi to trebalo izgledati, a na pamet nam je pao interaktivni vodič po Dubrovniku. No, nismo bili sigurni žele li ljudi da ih mi na neki način ograničimo s vodičem. Danas kada uzmete vodiča, on ima predefiniranu rutu koje se u grupi strogo držite. A mnogo ljudi ne želi takvu vrstu vođenja. Ujedno smo došli do tog kako su i tematski izleti postali doista popularni, primjerice Game of Thrones, te smo došli i realizirali ideju tog ‘hibrida’ vođenja i tematskog izleta. Tako je nastala aplikacija ‘Peachy’, koja vodi predefinirane, već isplanirane izlete, na samo jedan, u potpunosti tematski, dan u Dubrovniku.
Kako izgleda, na primjer, Game of Thrones Day? Koje sve ‘teme’ nudite?
GOT day uključuje posjete lokacijama snimanja, posjete restoranu, mjestu za kavu i slično, no nudimo ljudima to da mogu u bilo kojem trenutku odustati od tog tipa izleta. Ne moraju se držati stavljane rute – to je samo prijedlog. Od ostalih isplaniranih dana, tu su Historical, Adventure, Casual, Romantic Day in Dubrovnik, a sve skupa je nešto što se još uvijek razvija i usavršava.
Kada će Peachy biti plasiran na tržište?
Trenutno smo u fazi kad tražimo neku vrstu partnera, jer želimo ubaciti dodtatni feature u aplikaciju, neku vrstu bookinga. Trenutno razmišljamo i gledamo koji su nam trade-off mogućnosti za ubacivanje toga u aplikaciju i želimo li to uopće u aplikaciju. A i imamo malo više projekata koje istodobno radimo. Nadamo se da ćemo ju plasirati, odnosno da ćemo prvu verziju aplikacije imati do početka sezone, ako uspijemo riješiti sve projekte i ako ne bude novih. ‘Peachy’ je projekt kojeg stavljamo ‘na policu’ jer je naš proizvod pa ga možemo odgađati. No, na Start Up-u nam je osvojeno drugo mjesto dokazalo kako je ideja dobra i da imamo potencijala, pa ne vidim razloga da ju ne plasiramo na tržište. Drugo mjesto bilo je ohrabrenje.
Postoji li za ‘Peachy’ točno određena publika?
Nemamo točno određenu ciljanu publiku. Gledali smo prvo koji su nam kanali prodaje, a to je zapravo samo aplikacija sama – tražili smo i ciljali što veću skupinu ljudi, mlade, starije, obitelji… U aplikaciji postoji ponešto za svakog, nismo ograničeni samo na mlade ili samo na parove. A moramo napomenuti kako nam je bilo iznimno važno da možemo locirati i ciljati ljude s cruisera, jer oni imaju jedan dan ili par sati u Dubrovniku, zato smo željeli napraviti nešto da imaju predefiniran i zanimljivo popunjen dan u gradu. Jer inače otprilike potroše sat vremena samo na planiranje što bi mogli raditi, a mi smo na ovaj način to vrijeme organizirali i ispunili.
Spomenuli ste i druge projekte, možete li ih navesti?
S nama radi i Ivan Brčić, također student RIT Croatia, s kojim surađujemo na svim projektima. Trenutno je u Americi, a radili smo zajedno dosta zanimljivih stvari. Prva je bila Libertas App za javni prijevoz u Dubrovniku,. Prije mjesec dana razvili smo aplikaciju za Dubrovnik Card te trenutno radimo na Smart Parkingu. Dubrovnik Card je projekt s Gradom Dubrovnikom, a sva komunikacija išla je s gosp. Tončijem Daničićem. Kad smo završili projekt, bili su zaista zadovoljni. Svidio im se i dizajn. ‘Išli’ smo na to da bude lijepo, a jednostavno… Trenutno sve projekte radimo sami, ali u budućnosti se nadamo zapošljavanju mladih ljudi kojima bi na taj način pružili priliku da se probiju. Ljudi ne žele zapošljavati mlade koji su tek završili studij, a upravo oni mogu biti najkvalitetniji i najkreativniji suradnici.
Zapošljavanje, ideje, projekti.. Sve se to odvija u vašoj tvrtki ENUM, no ništa ne bi bilo uspješno bez, kako ističete, odlične ‘baze’.
Otvorili smo tvrtku kako bismo mogli samostalno raditi. Na ovakvom tržištu teško se izboriti, pojavljuje se sve više ljudi koji razvijaju startupe. No, fokus nam je na činjenici kako smo studenti RIT Croatia te smo dobili potporu i od faksa i od DURA-e. Tamo imamo trenutno jedan program mentorshipa, gdje nam pomažu s rokovima za projekte, našim idejama, daju nam realan pogled na ono što mislimo raditi i koliko smo sposobni. A pomogli su nam i oko pravnih stvari, za otvaranje tvrtke, za svu tu ‘papirologiju’ te samom komunikacijom s Gradom Dubrovnikom. Nama kao studentima nije baš uvijek lako. RIT Croatia nam je u tome uvelike pomogao, odnosno predmeti koje smo slušali. Mislimo da ništa ne bismo uspjeli bez znanja koje smo ovdje stekli. Dobili smo bazu za programiranje koja nam je omogućila da nadograđujemo znanje, sa svim novim tehnologijama s kojima se možemo susresti kasnije. Stalno učimo nove stvari jer ne smijemo dopustiti sebi da nismo u korak s novim tehnologijama.No, s podlogom koju smo dobili na RIT Croatia razvili smo bazu na koju se lako nadograđuju nova znanja, a da ne govorim o tome kako su neki predmeti koji nisu vezani za programiranje, već za organizaciju i poslovnu suradnju, ispali iznimno korisni.