Aktualno

STUDENI SE BLIŽI Je li spor između Grada i Pašalića zaustavio Lapadsku obalu?

lapadska obala listopad 2023

Hoće li Lapadska obala biti gotova za mjesec dana? Već duže vremena poznato je kako bi radovi na sanaciji i rekonstrukciji ove gradske prometnice trebali biti gotovi u studenom, no prema posljednjim reakcijama naših sugrađana koji su u posljednje vrijeme prošetali tim dijelom grada, s pravom dovode u sumnju završetak poslova u tako kratkom vremenskom roku koji si je zacrtao Grad Dubrovnik i sam gradonačelnik Franković. Naime, sve je stalo na ulazu u Marinu Frapa. I tako stoji već tjednima. Radovi ne napreduju. Iz Grada će nam reći da sve teče po planiranoj dinamici i da mjesta za zabrinutost nema. No, ipak se studeni bliži, a preostalo je za urediti nešto malo manje od trećine obuhvata Lapadske obale. Sve to otvara ogromno pitanje jesu li zbog neriješenih odnosa između Grada Dubrovnika i vlasnika marine Frape Franja Pašalića zaustavljeni radovi. Kad tome pridodamo i samu činjenicu kako je Goran Hrnić, osoba koja je u posljednje vrijeme slovila za odgovornog čovjeka dubrovačke Frape, podnio otkaz, otvara dovoljno prostora za zabrinutost. Naime, Hrnić se s tog mjesta sam povukao jer, kako se može čuti u turističkim krugovima po gradu, nije želio ulaziti u sukobe. Niti s Gradom Dubrovnikom, ali ni s drugim poslovnim subjektima. A Pašalić je poznat po tome, barem iz prethodnih njegovih medijskih nastupa, da mu sukobi nisu strani, mada će sam za sebe reći da je poznat po traženju odgovornosti u postupanju.

Pašalić: Možda, ne znam
Ipak, kako bismo doznali što se zapravo događa obratili smo se ‘centrali’ u Rogoznici i dobili kratke, jako kratke odgovore od samog vlasnika Marine Frapa, Franja Pašalića. Naime, on ne zna hoće li početak sljedeće nautičke sezone započeti s uređenom cestom ispred svojih vezova, ali isto tako ‘ne zna’ zbog čega su radovi zaustavljeni ispred ulaznog dijela marine. Na pitanje ima li zaustavljanje radova ispred njegove marine veze sa sporom oko područja koncesije odgovorio je: MOŽDA! Naime, Marina Frapa vodi postupak o zakonitosti izdavanja građevinske dozvole za rekonstrukciju i sanaciju Lapadske obale pred Upravnim sudom u Splitu. Taj postupak još nije okončan, i kako nam je izjavio pravni zastupnik Pašalićeve tvrtke Laguna Trade, dubrovački odvjetnik Ante Kačić, oni očekuju da će Marina Frapa dobiti taj spor. Kačić objašnjava kako je interes same Marine da se radovi što prije završe, međutim neće odustati od obeštećenja. Naime, za Marinu Frapu je sporno to što je Grad Dubrovnik samom sebi izdao dozvolu na dijelu koji je odlukom Vlade RH dat na korištenje Franju Pašaliću. Točnije dan mu je u koncesiju, a upravo na tom dijelu Grad Dubrovnik je proširio prometnicu Lapadske obale u dvotračnu cestu. Riječ je o 820 metara četvornih. To nam je potvrdio i sam Franjo Pašalić koji je također kratko odgovorio da još uvijek nije s Gradom Dubrovnikom napravio dogovor kao ni uskladio granice koncesije. Slijedom toga još uvijek nije utvrđeno na kojem dijelu će država Marinu Frapu obeštetiti za tih nešto više od 800 metara četvornih. Ostaje još uvijek nepoznanica je li nova, buduća granica koncesije usklađena s izmjenama i dopunama UPU Gruškog akvatorija. No ono što Pašalić sa sigurnošću zna je da će tražiti od Vlade RH produljenje vremenskog razdoblja koncesije. Ono što bi sada trebalo uslijediti na gradilištu Lapadske obale je priključivanje Marine Frapa na gradsku komunalnu infrastrukturu. Podsjetit ćemo kako je Frapa prvotno svoje kanalizacijske šahtove bila smjestila na prostoru Lapadske obale. Zbog toga, ali i tehničkih detalja oko izvođenja šahtova srušena im je dozvola. Nakon što su izmjestili šahtove na područke pod svojom koncesijom, izdana im je u srpnju 2019. godine uporabna dozvola. Sad svu tu komunalnu infrastrukturu treba ponovo spojiti s novouređenom infrastrukturom u novoj prometnici.

‘Svi prilazi s gatova’
Na pitanje Pašaliću o kojoj se još komunalnoj infrastrukturi radi, a koja bi još trebala biti spojena na gradski sustav, odgovorio je: ‘Svi prilazi s gatova’. Njega dosad, što nam je potvrdio, nitko iz gradskih službi ili izvođača radova nije kontaktirao oko spajanja komunalne infrastrukture na javni sustav. No, iz Grada Dubrovnika tvrde da se svi poslovi obavljaju sukladno dinamici radova na gradilištu te planu i organizaciji tvrtke zadužene za asfaltiranje te je nanošenje nosivog sloja asfalta izvedeno do caffe bara i restorana Orka.
—Marina Frapa već je od ranije spojena na sustav javne gradske kanalizacije, inače ne bi imala uporabnu dozvolu. Svi zatečeni priključci na kanalizaciju moraju se i zadržati. Ne očekujemo nikakva kašnjenja radova, nema razloga za produljenje roka za njihov dovršetak, niti je izvođač podnio zahtjev za isto – odgovorili su iz Grada Dubrovnika. Na nedavnoj tiskovnoj konferenciji gradonačelnika Mata Frankovića jedno od pitanja novinara bilo je, također, usmjereno na radove na ovoj gradskoj prometnici. Izvođač radova uvjerava Grad Dubrovnik kako će se rok poštovati, no sam gradonačelnik Mato Franković izrazio je zabrinutost zbog kamenarskih radova.
—Izvođač radova nas uvjerava da će stići u ciljanom roku. U najavi je da će početkom studenog krenuti s potpunim asfaltiranjem cijele dionice. Međutim, zabrinjava nas činjenica da ne vidimo brzinu intenziteta radova po pitanju kamenarskih radova, odnosno oblaganja cijele dionice kamenom. Uvjerenja su konstantna, svaka dva tjedna imamo sastanak na razini gradska uprava – izvođač – nadzor – voditelj projekta, a svaki tjedan je koordinacija na kojoj sudjeluje naša pročelnica. U ovom trenutku imamo uvjeravanja da će se to stići. Želimo vjerovati da će to uistinu biti tako. Za nas je iznimno važno stizanje rokova jer smo ograničeni financiranjem iz Europskih sredstava i nacionalnih sredstava. Imamo jasne rokove i oni se moraju ispoštovati – jasan je gradonačelnik Mato Franković.

Pročitajte još

Novi-stari knez Republike Porporela preživio atentat u Kneževom dvoru

Dulist

DINNER IN THE SKY Nezaboravno iskustvo dolazi u Dubrovniku

Dulist

OD SRIJEDE NA KIOSCIMA Čeka vas novi broj DuLista!

Dulist