LIGA PRAVDE
Peti film u DC-jevom univerzumu, Liga pravde, iščekivan je s velikim nestrpljenjem. Nakon razočaravajućeg Batman v Superman: Zora pravednika i nešto boljeg, ali još uvijek nedovoljno dobrog, Odreda osvetnika, stigao je izvrsni Wonder Woman koji je dao nadu da će Liga pravde smjestiti DC tamo gdje mu je i mjesto – na vrhu, uz bok Marvelu?
Je li Liga pravde opravdala očekivanja? Pa i ne baš u potpunosti. Film Zacka Snydera je napredak u odnosu na Batman v Superman i Odred osvetnika, ali nije na nivou Wonder Woman. Liga pravde definitivno osjeća posljedice DC-jeve odluke da zbog vremenskog zaostatka za Marvelom preskoči nekoliko faza, jer bi zasebni filmovi o Flashu, Aquamanu i Cyborgu itekako pomogli i DC-jevom pandanu Marvelovim Osvetnicima. Nije pomogla niti Warner Brosova odluka da im filmovi moraju biti maksimalno dva sata dugi, pa je puno toga nabijeno u film koji je trebao biti barem pola sata duži.
Nije pomogla ni činjenica da je redatelj Snyder zbog tragične smrti kćeri napustio projekt u postprodukciji, a kako je studio htio određene izmjene za promjenu dijelova scenarija i dosnimavanja angažiran je Joss Whedon, poznat kao redatelj i scenarist oba Osvetnika. Razlika u stilovima i vizijama se u konačnici vidi, pogotovo Snyderovoj ljubavi prema maksimalnom korištenju CGI-ja i Whedonovom nešto realističnijem pristupu.
Unatoč nekim propustima Liga pravde se nikako ne može nazvati lošim filmom. Dobra kombinacija akcije i humora svima će dobro sjesti, a Liga pravde osvaja i zanimljivim likovima koje je lako zavoljeti, i još boljim glumačkim izvedbama. Voljeli ga ili ne, Ben Affleck je odličan kao stripovski Batman, za razliku od Nolanove vizije koja je više bila realističnija, Henry Cavill je dostojan nasljednik legendarnog Christophera Reevea dok atraktivna Gal Gadot i dalje osvaja u svakoj sceni u kojoj se pojavi. Među novim likovima Jason Momoa je impresivan kao Aquaman dok je Ezra Miller odličan kao Flash i glavni je izvor smijeha.
Presuda: Liga pravde nije na nivou filmova o superjunacima kao što su npr. Vitez tame i Osvetnici, nije ni na nivou Wonder Woman, ali će ljubiteljima filmova o superjunacima ponuditi sve potrebne sastojke – spektakularnu akciju, zanimljive likove i humor.
PREDGRAĐE
Prvi redateljski film Georgea Clooneya u kojem je isključivo iza kamere priča je o prigradskoj zajednici s pristupačnim kućama i urednim travnjacima – savršenom mjestu za podizanje obitelji. Ali mirna vanjština skriva uznemirujuću stvarnost, mirna atmosfera zapravo prikriva uznemiravajuću istinu satkanu od izdaje, prevare i nasilja.
Donoseći (nažalost) uvijek aktualnu priču o rasnoj netrpeljivosti Clooneyev film bi trebao biti u stilu crnih komedija braće Cohen koji su i napisali scenarij, ali unatoč zanimljivom sinopsisu i jakim glumačkim imenima koje predvode Matt Damon, Julianne Moore i sve poznatiji Chris Isaak, ovaj film ne uspijeva u svom naumu. O glumačkim kvalitetama Matta Damona i pogotovo Julianne Moore ne treba puno govoriti, ali u ovom filmu ne uspijevaju osvojiti publiku jer su njihove izvedbe beživotne, a jedini koji iskače je Chris Isaak koji još jednom dokazuje da je idealan za komplicirane, čudne uloge.
Ispričan kroz oči djeteta koji otkriva da njegovi roditelji nisu savršeni i da su svi u susjedstvu nasilni rasisti, Predgrađe u biti donosi dvije priče koje se protežu cijelim filmom, ali koje nikada ne uspijevaju postići potrebnu sinergiju. A s obzirom na atmosferu filma, cohenovski pedigre, kao i neke scene iz trailera, Predgrađe je iznenađujuće cijepljeno od humora.
Unatoč preforsiranoj i napornoj glazbenoj podlozi Alexandrea Desplata, Predgrađe ipak donekle uspijeva dočarati atmosferu 50-tih, a i sam film ima nešto od filmova zlatnog doba Hollywooda, što je i inače obilježje filmova Georgea Clooneya koji su uvijek „mirisali“ na starinu. Ipak, sve to ostaje u sjeni mističnog, ali na pogrešan način mističnog, ugođaja filma. Mističnost se u ovom slučaju svodi na pitanje – koji je točno pravac htio redatelj zauzeti.
Presuda: Predgrađe je mogao biti mistična crna komedija u stilu filmova braće Cohen, ali neodlučnost redatelja da odredi točan pravac rezultirali su promašajem.
Više recenzija potražite na stranici Lone Wolf.