Otvoreno učilište Algebra, organizator najvećeg probnog testiranja za maturante, tijekom proteklih desetak dana obradilo je gotovo 6 tisuća probnih ispita iz tri predmeta, pisanih na dvije razine znanja.
Gotovo očekivano, te u skladu i s prošlogodišnjim rezultatima istog projekta, najslabiji rezultat učenici su ostvarili iz matematike, dok su najbolje riješili probne ispite iz engleskoga jezika. Projekt probnih ispita provodi se kako bi se maturantima dala prilika da na vrijeme provjere svoje znanje iz predmeta koji ih očekuju na državnoj maturi, pri čemu 41 posto maturanata koji su pristupili ovom dobrovoljnom testiranju izjavljuje kako se još nisu počeli pripremati za ovaj važan ispit. Istovremeno, 98 posto njih zadovoljno je projektom provođenja probnih testova.
Više od 6.000 probnih ispita polagali su maturanti 7. ožujka u sklopu projekta kojeg, drugu godinu zaredom, provodi Otvoreno učilište Algebra kako bi pomoglo maturantima da se bolje pripreme za važan ispit koji ih očekuje i koji može bitno utjecati na njihov daljnji razvoj i karijeru – ispit državne mature.
U sklopu probnih ispita za maturante pisani su ispiti iz matematike, hrvatskoga i engleskoga jezika – svaki predmet na dvije razine, A i B – a ispiti su provedeni u 10 gradova širom Hrvatske (Zagreb, Split, Rijeka, Osijek, Zadar, Dubrovnik, Kutina, Pula, Sisak, Slavonski Brod). Probni ispiti pisani su po organizatoru poznatim pravilima državne mature kako bi se vjerno simulirao ovaj ispit, uz određene organizacijske promjene (poput vremena pisanja pojedinih ispita u ovisnosti o broju zadataka te činjenice da nisu pisani eseji).
Matematiku A razine tako su najbolje riješili maturanti u Zagrebu i Zadru, a na B razini najbolji su rezultati ostvareni u Puli i Slavonskom Brodu.
Ispiti iz hrvatskoga jezika na A razini podjednako su dobro riješeni u svim gradovima koji su sudjelovali u akciji, dok kod ispita na B razini postoje prilično velike razlike, te su ovdje najbolje ispit riješili učenici u Sisku, pa potom Zadru i Zagrebu.
Rezultati iz engleskoga jezika na A razini također su ujednačeni, ali na B razini najbolje su znanje u ovom trenutku pokazali maturanti iz Pule, pa potom Kutine i Rijeke.
Kako su maturanti koji su se odlučili za ovo dobrovoljno testiranje nakon samog testiranja ispunili i kratku anketu, bilo je moguće saznati i ponešto o njihovim navikama priprema za važan ispit državne mature.
Upitani kada su se počeli pripremati za državnu maturu, 5 posto učenika završnih razreda srednjih škola tvrdi kako to čine još od početka školske godine, 12 posto počelo je u studenom, 30 posto počelo ih se pripremati od početka drugog polugodišta, 11 posto s pripremama počinje nakon prijave ispita dok ih se, dakle u prvom tjednu ožujka, 41 posto još uvijek nije počelo pripremati za ispit državne mature.
Pritom, donekle u skladu s ostvarenim rezultatima, maturanti procjenjuju kako su najbolje pripremljeni za ispit iz engleskoga jezika (svojoj pripremljenosti, na skali od 1 do 5, daju ocjenu 3,39), osjetno slabije za ispit iz hrvatskoga jezika (2,71), dok se osjećaju najslabije pripremljenima za ispit iz matematike (2,56).