Iz Gradskog kotara Ploče-Iza Grada poslali su priopćenje u kojem se osvrću na temu gužve na Pločama ispred Gimnazije, ali i na oštećenja u Ulici Frana Supila. Kažu da su naviknuti na redovite prizore autobusera, vozača transfer vozila, taxi vozila i dostavnih vozila koji su se tijekom ovih proljetnih i ljetnih mjeseci zaustavljali i iskrcavali goste ili robu gdje god su stigli. To je često, kažu, rezultiralo potpunom blokadom protoka prometa i na dulje vrijeme.
I dok su tijekom ljetnih mjeseci bili pomireni s činjenicom da se moraju ‘probijati kroz more kufera i vozila te se sjetno prisjećali jesenjih dana koji bi trebali donijeti određeni pad u količini prometa koji se odvija preko Ploča i zaustavljanja, to se još uvijek nije dogodilo’.
-Ono što se dogodilo jest početak školske godine – navode iz GK Ploče-Iza Grada. Naime, u školskoj zgradi na Pločama nalaze se Gimnazija Dubrovnik i OŠ Marina Getaldića. Zbog toga školski dan traje od ujutro do navečer. ‘A isto toliko traje i probijanje učenika kroz gore navedeno more vozila, gdje ni pješački prijelazi, znakovi niti pješačka zona više ne garantiraju sigurnost đaku-pješaku’, naglašavaju iz Gradskog kotara. Ploče su, pišu dalje, kao žrtva rasterećenja Pila, postale istodobno i pretovarna zona, iskrcajna zona te taxi zona.
-A sve to neposredno uz osnovnu i srednju školu te Lazarete gdje su s početkom školske godine počele izvannastavne aktivnosti za djecu i mlade. U praksi to izgleda tako da se djeca i mladi (kao i ostali građani) iskrcavaju iz autobusa nasred ceste jer je stanica zauzeta taxi vozilima, autobusima putničkih agencija, dostavnim vozilima (u svako doba dana), pješački prijelaz ispred Lazareta i sami ulaz u Lazarete blokirani su parkiranim taxi vozilima, pješački prijelaz ispred same škole blokiran je zaustavljenim autobusima koji iskrcavaju goste i prtljagu, dok je jedan dio zaštitne ograde koja bi navedeno trebala spriječiti i zaštiti đake-pješake dignut. Pa opet, prometni i komunalni redari te djelatnici Sanitata rijetko su viđeni na ovom području (od ulaska u Grad do kraja Lazareta), a i onda kad su viđeni i prisutni, ne djeluju. Za napomenuti je da je ovaj dio Ploča iscrtan ‘žutim crtama’ na kojoj nije dopušteno parkiranje i zaustavljanje, dok iste zloupotrebljavaju vozila registrirana kao taxi vozila te ometaju prohodnost pješačke zone – ističu.
Spominju još jedan problem potezu Ulice Frana Supila od autobusnog stajališta Viktorija do Lazareta uočene su anomalije kako na cesti, tako i na kolniku te zidu koji se proteže rubom, duž cijele ulice. Zid se, kako pišu, nagnuo prema cesti što znači da je nasip na kojem je cesta probio korijen zida i da će uskoro doći do urušavanja ceste. Kontaktirali su građevinske inženjere koje rade u Hrvatskim cestama u Zagrebu i zatražili njihovo stručno mišljenje. Kako ističu, prije 10 godina briga o lokalnim cestama je prebačena na lokalne samouprave, a to znači održavanje, sanacija i postavljanje ograničenja prometovanja sukladno kategorizaciji lokalnih cesta.
Građevinski inženjeri su zaključili da je uzrok ovog događaja prekomjerno opterećenje ceste kao i nedostatak odvodnje oborinskih voda, a posljedica je klizanje nasipa te konačno urušavanje ceste.
-Kao kotar Ploče prošle smo godine zahtijevali izgradnju oborinske odvodnje u ulici Frana Supila, a ove godine kroz proračun za 2020 tražimo da se ovaj problem stavi kao točka dnevnog reda na slijedeću sjednicu Gradskog Vijeća. Stoga, kao gradski kotar Ploče, voljeli bismo vidjeti objašnjenje i očitovanje Upravnog odjela o navedenim situacijama. I dok se većina gore navedenih problema može riješiti prisutnošću, djelovanjem i reguliranjem od strane prometnih redara i djelatnika Sanitata, problem urušavanja ceste definitivno Grad mora sanirati te ubuduće postaviti adekvatna ograničenja (naravno osim JGP) kako ne bi došlo do daljnje devastacije – navode te smatraju da se zaustavljanje turističkih autobusa mora izmjestiti od škole i to zaustavljalište ‘namijeniti građanima kojima je potrebno zaustaviti se nakratko (recimo, da iskrcaju djecu za u školu i Lazarete) te dostavnim vozilima za opskrbu Grada i Ploča koji za to imaju dozvolu’. Također smatraju da treba ograničiti odnosno ukinuti prometovanje turističkih autobusa lokalnim cestama koje ne mogu podnijeti tolika opterećenja.
-Vratite navedeni dio ograde ispred škole te postavite stupiće ispred restorana Snogu i ispred Lazareta, kako bi se zaustavilo ilegalno parkiranje na zebrama i oko njih te kako bi se prekinuo niz taxija koji se nepropisno parkiraju iza ‘žute crte’ pa sve zebrom do slijedećih stupića koji se nastavljaju pješačkom zonom poviše Lazareta – zaključuju.