Politika

SRĐEVCI PITAJU Tko snosi odgovornost za nesavjesno poslovanje Garaže?

srdj miosic 01

KLGB Srđ je Grad ni u kojem slučaju ne podržava štetan Sporazum koji predlaže Gradonačelnik, već predlaže sklapanje novog, drugačijeg sporazuma, koji bi bio u interesu građana Dubrovnika, a ne u interesu privatnog investitora, a na štetu građana Grada Dubrovnika – pišu u službenom priopćenju medijima KLGB ‘Srđ je Grad’. Prenosimo ga u cijelosti. 

Zašto je Sporazum štetan?

Kao suosnivači trgovačkog društva Ragusa Parking d.o.o. pojavljuju se i Grad Dubrovnik i Garaža Dubrovnik d.o.o. u jednakom omjeru. Oni su od početka poslovanja Garaže imali jednaku odgovornost za poslovanje Ragusa Parkinga d.o.o.

Smatramo da Grad Dubrovniku u postupku pred Arbitražnim sudom koji je trenutno u tijeku, mora isticati protutužbeni zahtjev protiv Garaže Dubrovnik d.o.o., a radi naknade štete (proboj pravne osobnosti). Naime, Garaža Dubrovnik d.o.o., kao suvlasnik društva Ragusa Parking d.o.o., zbog nesavjesnog je poslovanja dopustila gomilanje tolikih obveza, i to na štetu Ragusa Parkinga d.o.o. i Grada Dubrovnika kao jamca, a u svoju korist, ne štiteći pritom interese društva Ragusa Parkinga d.o.o. Time su obveze Grada Dubrovnika kao jamca narasle do astronomskih iznosa.

Štetu nastalu zbog nepravovremenog pokretanja stečaja nad društvom Ragusa Parking d.o.o., a za što su uvjeti postojali još tijekom 2009. godine te zbog višegodišnjeg gomilanja obveza zbog neplaćanja računa, snose i Grad Dubrovnik i Garaže Dubrovnik d.o.o. zajedno u omjeru 50%-50%.

KLGB Srđ je Grad smatra da postoji očigledna kaznena odgovornosti svih direktora društva Ragusa Parkinga d.o.o..,direktora Garaža Dubrovnik d.o.o. i svih gradonačelnika koji su znali da Ragusa Parkinga d.o.o. proizvodi gubitke koje će na kraju morati platiti Grad Dubrovnik, odnosno građani, a nisu poduzeli ništa da prekinu multipliciranje te štete, što je klasično kazneno djelo nesavjesnog poslovanja.

ZAŠTO SE NE SMIJE POTPISATI SPORAZUM KOJEG NAM NUDI GRADONAČELNIK:

Ovim se Sporazumom i plaćanjem 40.000.000 kuna iz džepa građana Dubrovnika nedvosmisleno priznaje jednostrana odgovornost Grada Dubrovnika.
Sporazum nije jasno i nedvosmisleno definirao i utvrdio da Garaža Dubrovnik d.o.o., nakon što joj građani Grada Dubrovnika isplate 40.000.000 kuna, neće imati potraživanja po bilo kojoj drugoj osnovi. U Gradonačelnikovom Sporazumu piše da će se to definirati u arbitražnom postupku! Mi pitamo zašto se ne definira odmah Sporazumom? Što ako nakon što građani isplate Garaži Dubrovnik d.o.o. tih 40.000.000 kuna, Garaža Dubrovnik d.o.o. nastavi potraživati razliku od Grada Dubrovnika?
Sporazumom uopće nisu definirana potraživanja koja je cesijom od Garaže Dubrovnik d.o.o. stekao PBZ d.d. Spominje se samo potraživanje koje Garaža Dubrovnik d.o.o. ima prema Gradu. Mi pitamo što je s obvezom Grada prema PBZ-u koja nakon ovog Sporazuma i dalje ostaje i može iznositi desetke milijuna kuna?
Na kojem će se to zemljištu (građevini) graditi trgovački centar? Centar može graditi samo Garaža Dubrovnik d.o.o. u sklopu već postojeće garaže, odnosno u sklopu postojećeg prava građenja i jedino Garaža Dubrovnik d.o.o. može biti vlasnik toga centra. Kakve to veze ima s Gradom i na koji će način Grad ostvariti svoj financijski interes od toga centra?

NOVI MODEL RJEŠAVANJA PROBLEMA GARAŽE

KLGB Srđ je Grad stoga predlaže jedan drugačiji, mnogo bolji i pravedniji, model rješavanja ovih odnosa.

Predlažemo da se napravi jedan jedinstveni Sporazum između Grada Dubrovnika, Garaže Dubrovnik d.o.o i PBZ d.d. kojim će se:

– utvrditi tržišna vrijednost garaže (kao građevine)
– raskinuti Ugovor o građenju između Garaže Dubrovnik d.o.o i Grada Dubrovnika, čime Grad postaje punopravni vlasnik garaže
– utvrditi da Grad treba isplatiti Garaži Dubrovnik d.o.o iznos utvrđene tržišne vrijednosti garaže, a da se Garaža Dubrovnik d.o.o odriče svih potraživanja po svim osnovama iz Ugovora o građenju
– utvrditi da se novcem od isplate zatvara obveza Garaže Dubrovnik d.o.o prema PBZ-u
– odrediti da PBZ d.d. izda očitovanje za brisanje hipoteke upisane na javnu garažu, te da izjavu da nema nikakvih daljnjih potraživanja prema Gradu po bilo kojoj osnovi.

Ovakav bi Sporazum imao snagu izvansudske nagodbe, čime bi se automatski okončao arbitražni postupak pred HGK-om. Sporazumom koji predlaže KLGB Srđ je Grad, građani bi Dubrovnika za svoje novce dobili protučinidbu, odnosno, za tržišnu bi cijenu u punopravno vlasništvo stekli javnu garažu, slobodnu od svih tereta, a u isto bi se vrijeme Grad Dubrovnik oslobodio bilo kakvih budućih obveza prema Garaži Dubrovnik d.o.o i PBZ-u. Dakle, građani bi za svoje novce dobili garažu!

Nasuprot našem prijedlogu, Sporazumom koji predlaže Gradonačelnik, građani Dubrovnika privatnom investitoru bespovratno poklanjaju 40.000.000 kuna, s tim da investitor i PBZ zadržavaju pravo i dalje od Grada potraživati razliku do 260.000.000 kuna. Usto, ovim Gradonačelnikovim Sporazumom privatni investitor i dalje nastavlja upravljati i zarađivati novce na toj istoj garaži, i to još sljedećih 26 godina.
Dakle, po standardnom obrascu gradonačelnika Andra Vlahušića, i ovaj je prijedlog nastavak kontinuiranog podilaženja interesima i profitu privatnih investitora, a na teret i štetu svih građana Grada Dubrovnika, kojima nakon slatkorječive Gradonačelnikove retorike ostaje samo gorak okus u ustima.

KLGB Srđ je Grad”

Pročitajte još

‘NEKA MALI VIŠE ODOBRI’ Poruke koje su dovele do uhićenja Beroša

Dulist

PLENKOVIĆ NA UDARU OPORBE Pokreće se opoziv, potpise za inicijativu već imaju

Dulist

DUBROVAČKI POLITIČARI O UHIĆENJU BEROŠA ‘Imperij HDZ-a se polako ruši’

Andrea Falkoni Račić