Crna kronika

SMRT IVANE OBAD Zbog lošeg očevida propast će svih pet vještačenja nesreće

nesreca ivana obad mup edit

Je li policija traljavo ili namjerno manjkavo odradila očevid, šokirano se, u potrazi na istinom, upitao Milenko Đaković, sudac zagrebačkog Općinskog suda, tijekom suđenja Marinu Čolaku i Daliboru Opačku za prometnu nesreću u kojoj je prije gotovo pet godina na autocesti kod Bosiljeva poginula Dubrovkinja Ivana Obad (20).

Kako piše Jutarnji list, umjesto da se suđenje okonča, ono je zbog proteka vremena krenulo ispočetka. Troškovi postupka dosegnuli su vrijednost od gotovo 100.000 kuna zbog niza kontradiktornih vještačenja, a vještak dipl. ing. Zvonko Ivašić priznao je da mu je nalaz kriv.

– U vještačenju sam naveo nelogičnosti i propuste policijskog očevida. Označeni trag kočenja Nissana pogrešno je ucrtan u skicu, a i nema ga na fotografiji. Prva fotografija u fotoelaboratu trebala je biti napravljena barem 100 metara od mjesta sudara. Kao da na očevidu nisu znali što točno slikati, sad i mi odgonetavamo čemu koji trag služi. Prema ARKORD ortofoto snimci mjesta nesreće koju je priložio odvjetnik Milko Križanović, vidi se da zakrivljenost kolnika ne odgovara policijskoj skici prema kojoj sam radio vještački nalaz – šokirao je suca vještak Ivašić, priznavši da zbog netočne policijske skice nije točna niti njegova grafička analiza. Rješenje vidi u geodetskom mjerenju mjesta tragedije, a Čolakov odvjetnik Lukša Leonić predložio je da se nabave i neupotrijebljene fotografije s očevida.

– Sigurno postoji još fotografija općeg izgleda mjesta nesreće. Ne podudaraju se ni dimenzije naplatka i guma na Nissanu nakon vještačenja s onima koje je imao na tehničkom pregledu. Fotoelaborat je suspektan i umjesto označavanja tragova kredom korištene su metalne pločice – tvrdi odvjetnik Lukšić.

Svojim saznanjima Lukšić je iznenadio Opačkova odvjetnika Križanovića, koji je potom predložio novo vještačenje. No, od njega neće biti ništa, nego će biti ispitan policajac iz postaje u Dugoj Resi, prozvan zbog navodno manjkavog fotoelaborata. Ujedno, pribavit će se i karta HAC-a.

– Vještačka skica i ortofoto karta se ne podudaraju. Ispada da iza mjesta sudara kolnik ide ravno, a zapravo ide u desni blagi zavoj i dobiva se prostorno nestvarna situacija prema kojoj se Ferrari nakon izlijetanja vraća na kolnik te prelazi u suprotni trak, a Nissan završava u šumi – tvrdi Križanović.

Podsjetimo, 5. studenoga 2010. autocestom Rijeka – Zagreb utrkivali su se Čolak u Ferrariju 360 Modena i Opačak u tehnički neispravnom Nissanu 350Z. Kod Bosiljeva auti su se dodirnuli. Ferrari, kojim je Čolak sa 182 km/h sustizao Opačka koji je jurio 187 km/h, zanio se, izletio s ceste, prevrnuo i zapalio. Čolak je ispao iz auta, a Ivana, koja je bila s njim u jurilici, ostala je zarobljena u plamenu.

– Jasno mi je da se sve radi u svrhu odugovlačenja postupka. Kako je moguće da se tek sada uvide propusti koji su napravljeni tijekom očevida i kad je do sada vještačenje radilo nekoliko prometnih vještaka? Ivanu ništa ne može vratiti, ali nakon svega želim da se suđenje pošteno privede kraju – kaže Vinka Obad, majka poginule Ivane.

Pročitajte još

POŽAR U VIGNJU Opasnosti za kuće nema! Stigla dva kanadera

Dulist.hr

PREMINUO 67-GODIŠNJAK Podlegao ozljedama još jedan sudionik nesreće kod Podgradine

Dulist

DVOJE UMRLIH, PET OZLIJEĐENIH Detalji jučerašnje prometne nesreće u Slivnu

Dulist