Dubrovački slikar i pomorski kapetan Stjepko Mamić vratio se iz Italije gdje je nazočio otvorenju dviju izložbi u Milanu i Veneciji, na kojima je slikama privukao pažnju publike.
Prvo je 4. svibnja otvorena međunarodna izložba u Muzeju za znanost i umjetnost u Milanu, tijekom XXI Triennala dizajna i umjetnosti. Na izložbi koja je otvorena za javnost do 18. svibnja Mamić je izložio njegovu sliku iz serije Mreža, mix media na lenenom platnu 80×80 cm zahvaljujući kojoj je dobio priznanje ‘PREMIO ARTE E SCIENZA 2016’ kojeg su mu uručili dr. Peter Matthaes, direktor Muzeja umjetnosti i znanosti Milano, i kurator izložbe Gabrielle Giulliani, umjetnički direktor rimske Galerije i Udruženja ‘Il collezionista’ (na fotografiji u dvorani Muzeja s umjetnikom dr. P. Matthaes i G. Giulliani ).
Na službenoj stranici Muzeja upravo je Mamićeva Mreža postavljena na zaslon uz tekst posvećan ovoj izložbi. Svakodnevno izložbu posjećuje veliki broj ljubitelja umjetnosti i turista iz Milana i cijelog svijeta koji pohode Muzej umjetnosti i znanosti te čuveni Castello s kojim je ova zgrada oduvijek povezana i ‘tajnim’ hodnicima, kao i posjetitelji i izlagači Triennala umjetnosti i dizajna čije je sjedište u neposrednoj blizini.
Samo četiri dana nakon otvorenja izložbe u milanskom Muzeju Mamić se uspješno predstavio u Veneciji gdje je 8. svibnja svečano otvoreno Pro Biennale koje traje do 30. svibnja. Izložba se održava u povijesnom zdanju Palače Giuistinian Faccanon, službenom dugogodišnjem sjedištu Gazzetina i sjedištu Biennale Venezia. Kao što je na otvorenju istaknuo poznati prof. Vittorio Sgarbi, talijanski i svjetski priznati povjesničar umjetnosti, Pro Biennale kao pritoka Biennale Venezia doprinosi ispravnom valoriziranju umjetnika i umjetnosti na način da se pridaje značaj lijepom u umjetnosti jer ‘na žalost živimo u doba jedne asketske ružnoće u umjetnosti’.
Također je istaknuo u podužem govoru da upravo kuratori i organizatori izložbi, pa i Biennala, odabirom često nekvalitetnih radova i umjetnika često podilazeći nekima zapravo doprinose tom banaliziranju umjetnosti gdje se nešto što nije lijepo pokušava prikazati kao nešto novo, inovativno, drukčije. No, da drukčije nije uvijek lijepo ni dobro i da iskrivljava umjetnost. Bez obzira na sve važno je shvatiti da živimo u demokratskom društvu gdje svatko, pa tako i neki netalentirani umjetnik ima pravo pokazati svoje radove, ali zapravo jedini pravi kriterij i dokaz nečije vrijednosti i talenta su publika i kupci, kojima se ta djela sviđaju i koji ih kupuju. Pa ako netko uspije prodati neko djelo za npr. 2 milijuna Eura, obogati se, naravno uz talent treba imati i sreću ali bitno je da se onom koji kupuje dopalo to što radi taj umjetnik i priča je gotova.
Otvorenje je bio pravi spektakl i središnji događaj kulturnih zbivanja u Veneciji uoči otvaranja ovogodišnjeg Biennala umjetnosti, arhitekture, kinematografije, kazališta i povijesti arhiva te uvod u 57. Biennale Venezia 2017. Na otvorenju Pro Biennnala bilo je mnoštvo gostiju koji su mogli ući samo s pozivnicama, uz velike mjere osiguranja budući je bilo puno poznatih osoba iz javnog, kulturnog i političkog života Italije i svijeta, s brojnim novinarima i TV ekipama. Dubrovački slikar, čije su slike privukle veliku pažnju, dao je interview za američku TV kuću life tv.us koja je uživo prenosila svečano otvorenje te za talijansku tv .
Kapetan Stjepko Mamić je u Veneciji izložio tri rada dimenzija 1×1 m na lanenom platnu: 1. Mreža, 2. Android fishes-blue i 3. Aphrodita’s fish. Pri obilasku Paviljona Milanske Galerije u Palazzo Giustinina Faccanon prof Sgarbi se, s mnoštvom novinara i snimatelja koji ga po pravilu prate u stopu, zadržao ispred Mamićevih slika i pohvalio njegov rad, osobito sliku iz serije Mrežu za koju je naglasio da mu svidjela već na izložbi u Muzeju Ferrari u Maranelu u listopadu 2015. Tom prigodom prof. Sgarbi je osobno pozvao Stjepka Mamića da s talijanskim slikarima po njegovom odabiru i s voditeljem Milano Art Gallery Paviliona Salvo Nugnes te Spoleto Arte izlaže u Miami, USA, krajem ove godine. Na izložbi je ukupno četrdeset umjetnika izložilo radove dok su radovi četrdeset dva umjetnika prikazani na video-projekciji.
U sklopu svečanog otvorenja Pro Biennala je bio priređen lijepi, originalni domjenak, sa specijalitetima od domaće tjestenine koja se spravljala na licu mjesta, kao prava mala kulinarska umjetnost, s različitim umacima iz najpoznatijeg venecijanskog restorana ‘Bigoi’ specijaliziranog za tjestenina.
Nakon toga za prof. Sgarbia, kojeg smatraju najpopularnijom osobom u svijetu umjetnosti u Italiji i šire, povodom njegovog 64. rođendana, priređena je svečana večera i privatni party u poznatom restoranua Le Maschere, u Hotelu Splendid Venice Starhotels, za VIP uzvanike, na kojeg su bili pozvani i kojem je nazočio capt. Stjepko Mamić sa suprugom dr. sc. Dražanom Martinović Mamić.
Istovremeno na posve drugom kraju svijeta otvorena je izložba u perzijskom gradu Dezfulu, na kojoj je izložena Mamićeva slika “Seaside city”. Izložba se održava u Kompleksu centra za kulturu ovog drevnog iranskog grada. Dezful je grad od 450.000 stanovnika. Glavni je trgovački centar pokrajine Khuzestan; kao i grad Ahwaz, u čijem je grandioznom zdanju Muzeja suvremene umjetnosti slika capt. Stjepka Mamića bila izložena od travnja 2016. god., ima bogata arheološka nalazišta i građevine iz zlatnog doba bogatog perzijskog carstva i drevne civilizacije.
Najpoznatija očuvana građevina koja je oduvijek u funkciji je impozantni most na rijeci Dez izgrađen u doba Rimskog Carstva, oko 300 godina prije Krista. Ove dvije izložbe u Iranu su dio međunarodnog projekta “Ljudi i umjetnost Istoka” kojim se obilježava ukidanje međunarodnih sankcija Iranu i njegovo otvaranje svijetu, prvenstveno u sferi umjetnosti i kulturnog života kojima je kroz povijest ovo područje Perzije kao kolijevka suvremne civilizacije bilo iznimno posvećeno. Projekt provodi organizacija Art Nations e.V. čije sjedište je u Munchenu i čiji je Mamić član, u suradnji s Peace and Art Society iz Portugala i GAPi group iz Nizozemske te Ministarstvom kulture Irana.