Predstavnici HDZ-a Dubrovačko-neretvanske županije, izrazili su na konferenciji za novinare ogorčenje zbog toga što su, kako su istaknuli, zaustavljeni ili je najavljeno odustajanje od važnih infrastrukturnih projekata na jugu Hrvatske.
Riječ je o Pelješkom mostu, Županijskom centru za gospodarenjem otpadom u Lučinom razdolju i HE Ombla.
-Zabrinjavajuća i skandalozna je lakoća odustajanja od projekata presudnih za gospodarski život, obnovu i izlazak iz krize Dubrovačko-neretvanske županije – istaknuo je glavni tajnik HDZ-a Branko Bačić dodavši kako ga umjesto Pelješkim, naziva Hrvatskim mostom jer bi, kako je istaknuo, upravo taj projekt omogućio razvoj i demografsku obnovu Pelješca i otoka, a stanovnici hrvatskog juga više ne bi bili građani drugog reda.
– On bi izvukao iz krize posrnuli građevinski sektor kao i brodogradnju– dodao je Bačić misleći pritom na tvrtku Konstruktor kojoj prijeti stečaj, dok bi od Pelješkog mosta korist imala i brodogradilišta budući je za most potrebno 50 tisuća tona čelika.
-Izjava premijera Milanovića da će se hrvatski jug spojiti autocestom kroz BIHH-a je zamagljivanje činjenice jer će jug Hrvatske ostati izoliran sljedećih 15 godina. U prostornim planovima susjedne BIH-a nema ugrađene trase te autoceste, a BIH-a svoj osnovni prometni koridor koji ide od Budimpešte preko Belog Manastira, Osijeka, Tuzle, Sarajeva i Mostara te završava u Pločama gradi sporo– naglasio je Bačič dodavši kako je zaustavljanjem Pelješkog mosta zaustavljena i autocesta do Dubrovnika.
-Pozivamo Vladu da realiziraju Pelješki most, autocestu do Ploča i autocestu od Dola do Osojnika, sukladno trasi ucrtanoj u PP Dubrovačko-neretvanske županije. To je jedini način da se izbjegne prometna izoliranost juga zemlje – istaknuo je Bačić dodavši kako je usporena i izgradnja autoceste do Ploča, te kako, prema svim naznakama, neće biti završena ove godine.
-Vlada je smanjila subvencioniranje Croatia Airlinesa sa 87 na 76 milijuna kuna, što će, posebno u zimskom razdoblju dovesti do smanjenja broja letova. Porasla je i cijena pogonskog goriva za avione za 46 posto. Zamislite što će to značiti za Dubrovačko-neretvansku županiju kao izrazito avio-destinaciju –zaključio je Bačić.
-Prometnu izoliranost isticali smo još 2009. godine. Jednoglasno smo usvojili Deklaraciju i njome zatražili da se pomogne hrvatskom jugu, gradnjom Pelješkog mosta, autoceste do Dubrovnika, brze ceste Dubrovnik-zračna luka Čilipi, te poboljšanjem trajektnih veza – istaknuo je, uz ostalo, župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić osvrnuvši se na riječi premijera Zorana Milanovića, koji je tijekom subotnjeg posjeta Dubrovniku, rekao kako će u Dubrovniku uvijek biti posla:
-Bit će posla ako država ispuni obavezu povezivanja juga sa ostatkom zemlje-poručio je Dobroslavić koji je na temu prometne izoliranosti pisao premijeru Milanoviću i ministru Komadini. Osvrnuo se i na odustajanje pd Centra za gospodarenje otpadom u Lučinom Razdolju:
– Dubrovačko-neretvanska županija odgovorna je za zbrinjavanje otpada na svom području, a to smo rješavali sukladno planovima. Doveli smo projekt Centra za gospodarenje otpadom do kraja odnosno do studije Utjecaja na okoliš. Ministrica Holy rekla je da odustaju od ovog projekta, spominjali su se brodovi spalionice, no da li je to ozbiljan pristup? – upitao se župan Dobroslavić dodavši kako će se problem Grabovice i drugih odlagališta morati riješiti do 2017. godine, te se što prije treba naći kvalitetno rješenje, a u suprotnom nam prijeti ekološka katastrofa.
– Već sljedeće godine određene vrste robe i prehrambenih artikala neće smjeti prolaziti kroz BiH bez posebnog režima, a kad budemo u Schengenu neće smjeti nikako – istaknuo je saborski zastupnik Frano Matušić.
Na novinarsko pitanje zašto se u proteklih osam godina Pelješki most nije realizirao, unatoč tome što su se radovi otvarali tri puta, Branko Bačić je odgovorio:
-Prvo su otvarani radovi na pristupnim cestama a nakon ishođenja dokumenata za gradnju otvoreni su radovi na mostu. Trećeg se otvaranja ne sjećam, iako sam nazočio svima – istaknuo je Bačić dodavši kako je od 2009. godine usporena gradnja Pelješkog mosta, zbog krize, ali nije zaustavljena.