Načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli u nedjelju 21. svibnja pokušat će kao kandidat HDZ-a osvojiti povjerenje Župljana za svoj četvrti načelnički mandat. Koliko se općina promijenila od 2005. godine kada je prvi put došao na mjesto načelnika, što je do sad učinjeno, ali i koje su glavne smjernice za novi mandat, porazgovarali smo za ovaj broj DuLista.
Iza Vas su već tri mandata na čelu Općine Župa dubrovačka, s čime mislite osvojiti povjerenje četvrti put?
Upravo sa svim onim što je realizirano u zadnja tri mandata. U poslijednjih dvanaest godina vidljiv je veliki napredak na području Župe u svim segmentima. Dobili smo novu zgradu osnovne škole, školsku športsku dvoranu, jaslice i dječji vrtić, zgradu Općine, obnovljenu zgradu Turističke zajednice, Spomen obilježje u Mandaljeni, sportska igrališta, kilometre kanalizacijske mreže, a potom i mnogobrojne privatne gospodarske objekte itd. Dobili smo zemljište za izgradnju doma za starije i nemoćne kao i za dječji vrtić u Kuparima, pravo korištenja zemljišta za sportski kompleks u Čibači itd…
Župa konačno prolazi kroz urbanu transformaciju i svakim danom postaje ugodnije mjesto za život njenih stanovnika. Puno je učinjeno i po pitanju infrastrukture. Što se sve uradilo?
Ističem kompletno izgrađenu infrastrukturu u Srebrenom, koja je omogućila razvoj i izgradnju gospodarskih objekata. Uz uređenje rive u Srebrenom riješili smo elektro-opskrbu, oborinsku odvodnju, kao i javnu rasvjetu te nogostupe. Dobili smo novu cestu, a postojeće su rekonstruirane. Rekonstruirane su i cesta između Mljekare i Mandaljene, potom županijske ceste kroz Poslovnu zonu prema Čelopecima te kroz Postranje. Ulagalo se i u ostale ceste, kao što su Ulica Pera Kojakovića u Čibači, cesta Soline, Plat itd. Izgrađena je nova cesta u vlasništvu općine pored trgovačkog centra. Izgrađen je nogostup na pojedinim dionicama uz državnu cestu D-8 s javnom rasvjetom kao i niz ugibališta i parkinga. Trenutno se gradi nogostup i javna rasvjeta u Ulici dr. Ante Starčevića, a tom izgradnjom želimo doći do državne ceste D-8 na raskrižju Čibača. Također u pogon je pušteno i dugo očekivano raskrižje Srebreno, koje će riješiti mnoge probleme. Pri završetku smo izgradnje kružnog toka u Srebrenom itd.
Najveće investicije u hrvatskom turizmu posljednjih godina odvijale su se u Župi dubrovačkoj. U gospodarskom i turističkom smislu koje projekte možete istaknuti?
Župa dubrovačka posljednjih godina doživjela je ekspanziju turističkih i ostalih gospodarskih objekata koji su velikim dijelom obrisali trag ratnih razaranja. Izgradnjom Hotela Sheraton i Mlini, te rekonstrukcijom hotela Astarea, Župa dubrovačka je dobila na kvaliteti turističke ponude. U proteklom razdoblju privatizirano je i hotelsko poduzeće Plat koje je dobilo svog investitora, a kroz pregovore i kvalitetni Sporazum zaštićeni su javni interesi Župe dubrovačke. Bez detaljne razrade prostorno planske dokumentacije, iscrpnih dogovora s investitorima, zaštite javnih površina, te neizbježne izgradnje komunalne infrastrukture i kontinuiranog praćenja i sudjelovanja u projektu niti jedan od navedenih projekata ne bi se mogao realizirati.
Često ističete kao izniman primjer uspjeh koji je Općina postigla s Kuparima?
Model po kojem će se razvijati Kupari prvi je takav u Hrvatskoj, jer nije došlo do ‘klasične privatizacije’ i prodaje državnog zemljišta ni nekretnina, već nakon javnog međunarodnog natječaja imamo ulagača s pravom gradnje i koncesijom na pomorskom dobru na 99 godina. Riječ je o svjetskom lancu Marriott, odnosno vrhunskom brendu Ritz-Carlton, prvom takvom u Hrvatskoj. Prije davanja prava gradnje prometnice i čitava infrastruktura prešli su u vlasništvo općine, što znači da će hotelski kompleks biti otvoren za javnost. Od naknade za korištenje zemljišta, 25 posto će ići u korist Općine Župa dubrovačka, a u općinski proračun slijevat će se trećina iznosa koncesije za korištenje pomorskog dobra. Takav model u Hrvatskoj je dosad bio nepoznat. Izražavam svoje žaljenje što se i ostali turistički kompleksi diljem cijele Hrvatske nisu privatizirali na ovaj način. Da bi se sve ovo realiziralo, bilo je potrebno riješiti imovinsko pravne odnose u partnerstvu s RH.
Razmatra li Općina modernizaciju i uspostavljanje boljih linija javnog prijevoza unutar općine i na relaciji Župa dubrovačka – Dubrovnik s obzirom na izrazito povećan broj stanovnika, ali i na povećane hotelske kapacitete?
Sadašnje linije koje prometuju na području Župe dubrovačke u potpunosti zadovoljavaju sve potrebe i već dulje vrijeme nemamo nikakvih dodatnih zahtjeva stanovnika. Napominjem kako Općina sufinancira određene linije koje nemaju ekonomsku isplativost, ali su uvedene upravo na dobrobit stanovništva, da se pojedninim naseljima omogući javni gradski prijevoz. Ako se u budućnosti ukaže potreba za uvođenjem novih linija, djelovat ćemo po tom pitanju.
Jedna ste od općina s najvećim porastom nataliteta u Hrvatskoj. Time su povećane i potrebe za upis djece u dječji vrtić. Kako rješavate problem kapaciteta?
Prošle godine smo imali rekordan broj djece u Dječjem vrtiću Župa dubrovačka, a od ove smo godine uveli i dodatni stručni kadar – logopeda, pedagoga i asistente kao i dodatne odgojiteljice. Unatoč smještaju velikog broja djece potrebe za upisom kontinuirano rastu. U zgradi općine i staroj zgradi, prateći porast, tijekom godina povećavali smo prostore i osigurali smještaj za osam dodatnih grupa djece, a ove godine napravit ćemo još jedan. S obzirom da se broj djece svake godine povećava, i da dosadašnji prostor nije dovoljan, izrađen je projekt novog dječjeg vrtića u Kuparima koji je u postupku ishođenja građevinske dozvole, a koji će zadovoljiti sve potrebe za upisom djece. Jedna smo od općina koja ima najnižu cijenu vrtića. Ona se za roditelje nije promijenila od 2012. godine. Roditelji plaćaju samo 30 posto od ukupne ekonomske cijene dok preostalih 70 posto pokriva općina za što godišnje izdvaja 5,5 milijuna kuna.
A što je sa školskim kapacitetima?
Osim izgrađene školske sportske dvorane, za dogradnju zgrade osnovne škole otkupljeno je zemljište na kojem je urbanističkim planom predviđena izgradnja dodatnih učionica, kako bi se i dalje nastavila jednosmjenska nastava. Sredstva za ovaj projekt osigurat će se iz fondova Europske Unije. Napomenuo bih i da smo od općina prvi u Županiji uveli program cjelodnevnog boravka za učenike 1. i 2. razreda. Osigurali smo sredstva za asistenta u nastavi za djecu s poteškoćama u razvoju kao i potporu za kupnju knjiga učenicima osnovnih i srednjih škola, a kroz program javnih potreba potičemo školske projekte i djelovanje školskog sportskog kluba.
Često smo se osvrtali na probleme gužvi u prometu koje su se stvarale na raskrižju Srebreno. Čini se da se situacija popravila rekonstrukcijom raskrižja?
Temeljem iskustva u ovih nekoliko dana otkad je raskrižje pušteno u promet mogu reći da novo rješenje funcionira izvrsno. Čak i iznad mojih očekivanja, iako u cijelosti nije gotovo. Naime, preostalo je još završiti skretanje na ulicu Bruna Bušića iza zgrade pošte. Problemi su nastali zbog izmještanja magistralnog cjevovoda, a isti će se završiti nakon turističke sezone, kao i izgradnja spoja na Ulicu dr. A. Starčevića čime će funkcionalnost ovog raskrižja biti još bolja. Važno je napomenuti ulogu Općine koja je osigurala zemljište potrebno za rekonstrukciju i proširenje ovog raskrižja, te financirala izradu geodetskog i idejnog projekta.
PROMO