Hrvatski građani još uvijek nemaju naviku mijenjati lozinke, ne prijavljuju internetske prijevare nadležnim institucijama i oslanjaju se uglavnom na savjete prijatelja, a ne stručnjaka kada je u pitanju sigurnost na internetu.
Sve to pokazalo je omnibus istraživanje kojim Hrvatska udruga banaka (HUB) nastavlja osvješćivati građane o važnosti zaštite od internetskih prijetnji.
Kako navode iz HUB-a, ohrabruju rezultati koji pokazuju da prepoznajemo potrebu za edukacijom u ovom području.
Istraživanje je provedeno početkom lipnja na uzorku od 610 korisnika interneta. Rezultati pokazuju kako korisnici i dalje ponavljaju najučestaliju pogrešku – ne mijenjaju lozinke. Naime, čak 60 posto građana lozinke ne mijenja nikada ili samo kada zaborave staru lozinku, a jedna četvrtina građana na promjenu lozinke odlučuje se samo jednom godišnje. Jednako tako, 95 posto građana ima instaliranu antivirusnu zaštitu, no polovica njih nije dobro ili uopće upoznata čemu ona služi i kako funkcionira.
-Istraživanje pokazuje da građani još uvijek nisu svjesni potencijalnih opasnosti koje vrebaju. Tome u prilog ide i činjenica kako više od trećine građana (35 posto) tvrdi da nisu ugroženi, a gotovo polovica (45 posto) uopće ne razmišlja da bi upravo oni mogli postati žrtvom internetskih prijevara. Samo je manji broj građana svjestan potencijalnih prijetnji koje vrebaju na internetu, pa tako tek 20 posto njih smatra da su izloženi ili ugroženi internetskim napadima – upozorio je na predstavljanju rezultata istraživanja Zdenko Adrović, direktor HUB-a.
Kada se građane pita što poduzimaju kada postanu žrtvom internetske prijevare, 45 posto tvrdi da se nikada nisu susreli s pokušajima prijevare. Ništa neće poduzeti 28 posto građana, a još će ih manje upozoriti svoje suradnike, prijatelje ili rođake (22 posto). Iako bi svaki slučaj trebalo prijaviti banci ili policiji, nadležnim institucijama ovakve prijetnje prijavi samo 12 posto građana.
Što je još pokazalo istraživanje pročitajte ovdje.
Izvor: www.hub.hr