Bahatost premijera Zorana Milanovića i njegovom odnosu prema medijima i PR agencijama očito se reflektira i na lokalnu razinu. Kolege novinari iz Šibenskog portala ovih dana muku muče s lokalnim SDP-om.
Gradski odbor šibenskog SDP-a ovih je dana bio iznimno zainteresiran za račune i financijsko poslovanje Šibenskog tjednika. Potpredsjednica gradskog odbora SDP-a Anita Jakšić ovog je tjedna uputila službeni stranački upit na adresu nekolicine institucija čiji je osnivač Županija šibensko-kninska, te jednu državnu tvrtku u kojem, pozivajući se na članak 17. zakona o pravu na pristup informacija, izričito traži odgovor na pitanje koliko su kroz 2012. i 2013. godinu isplatili novčanih sredstava nakladniku Šibenskog tjednika, tvrtki Šibenik media d.o.o. i partnerskoj tvrtki Kocka d.o.o. po bilo kojem osnovu.
Anita Jakšić spomenutim upitom nije prekršila nijedan zakon. Štoviše, Zakon o pravu na pristup informacijama dozvoljava svakom građaninu RH, pa tako i političkoj grupaciji da upita i dobije podatke o funkcioniranju javnih poduzeća. No, problem je etičke prirode. U Hrvatskoj je, naime, potpuno neuobičajena praksa političkih stranaka da se raspituju o poslovanju medija u cjelini, a kamoli da pritom ističu jedan medij.
Aleksandra Kolarić, stručnjakinja na polju odnosa s javnošću, bila je glasnogovornica Vlade Ivice Račana, deklarirana je SDP-ovka, no oštro osuđuje postupak šibenskog SDP-a.
– Kada takve upite šalje lokalna vlast, to je čudno, no kada to čini lokalna stranka, to je nedopustivo! Gradska vlast, doduše, može zatražiti izviješća o poslovima koje su javne tvrtke i ustanove sklopili s medijima, ali ti podaci moraju tada biti za sve medije, a ne samo za jedan. U protivnom, stječe se dojam kako se pokušava diskriminirati jedan određeni medij, a to nikako ne bi smjelo biti tako – kaže Kolarić. Navodi kako je osobno članica SDP-a, no kako ne može opravdati takvo postupanje.
Kolarić ipak ne čude takvi postupci šibenskog SDP-a, s obzirom da i premijer Zoran Milanović zazire od bilo kakve suradnje s medijima i PR agencijama. Premijer je, navodi Kolarić, nedavno napravio presedan zabranivši javnim ustanovama u vlasništvu države korištenje PR usluga, a prije nekoliko dana šef kabineta premijera zatražio je podatke o korištenju usluga marketinga i PR-a i za tvrtke Plinacro i Janaf.
– Nije posao premijera da određuje korištenje PR usluga javnih poduzeća, isto kao što nije posao lokalnog ogranka bilo koje stranke da određuje gdje će se oglašavati neka od lokalnih tvrtki – zaključila je Aleksandra Kolarić.
Davor Gjenero, politički analitičar bio je još i oštriji.
– To je nastavak one politike spram medija koju je prije nekoliko mjeseci promovirao predsjednik SDP-a i premijer Zoran Milanović, a o čemu je najbolje govorila PR stručnjakinja Aleksandra Kolarić. Ograničivši državnim tvrtkama poslovanje s PR agencijama, on je u privilegirani položaj doveo svoju savjetnicu za medije koja odrađuje pro bono usluge za njega. Nikad nije dobro da se za javne poslove dogovaraju pro bono usluge, jer takva usluga ili neće biti kvalitetna ili će biti naplaćena na drugi način, koji neće biti vidljiv javnosti i bit će puno skuplji.
Predsjednik Vlade ima diskriminirajući odnos prema određenim medijima i uskraćuje pravo na pristup informacijama, što se u ovom slučaju prenosi na lokalnu razinu. Propitujući se za financije samo jednog određenog medija, šibenski SDP na taj način uspostavlja tipičan diskriminirajući odnos prema tom mediju i pokušava zaustaviti javne ustanove da komuniciraju s javnosti preko tog medija. Šalje se poruka da je prihvatljiva komunikacija samo s dijelom medija koji pišu njima prihvatljive stvari.
U civiliziranom svijetu takve poruke bi se kažnjavale s visokim kaznama zbog zadiranja u tržišnu utakmicu, ali se podcjenjuje i publika određene medijske kuće, koja ima pravo birati medij koji će čitati – navodi Gjenero. Da Grad Šibenik posljednjih godinu dana također slijedi premijerov komunikacijski stil, navodi, pokazuje i angažiranje PR agencije Publico SDP-ovca Igora Šišare. Ta tvrtka, nastavlja Gjenero, pro bono je nekoliko puta odradila promidžbu Grada Šibenika, uključujući i proslavu otvaranja plaže Banj.
Kolege iz Šibenskog tjednika okupljaju 19 novinara, fotografa, grafičara, lektora, stručnjaka za marketin. Većinom su to mladi ljudi koji svoj posao obavljaju časno i u iznimno teškim uvjetima, kao uostalom danas i svi novinari.
Šibenski tjednik kritičan je medij. Bio je kritičan prema vlasti HDZ-ove Nedjeljke Klarić. Iz broja u broj ukazivali su na krive poteze tadašnje vlasti, upozoravali su na neistine koje je izrekla bivša gradonačelnica i to stavili na naslovnicu uz punu novinarsku odgovornost.
Posljednjih četiri godine Šibenski tjednik prati rad aktualne šibenske SDP-HNS koalicije na vlasti. Ponekad su rad javnih službenika hvalili, uvažavajući dobre ideje i projekte, ponekad kritizirali i upućivali na greške u koracima, nepravilnosti, kadroviranje i sve ostale najčešće klopke u koje lokalne vlasti znaju nespretno upasti. No, to i jest u habitusu svakog medija – da bude spona između vlasti i građana, te kritičar svih nepravilnosti i loših poteza vladajućih. Sviđalo se to nekome ili ne.