Prijepori oko plaćanja koncesije za žičaru koja vozi na relaciji Dubrovnik – Srđ traju već toliko dugo da je zapravo teško pohvatati što se u posljednjih sedam godina tu sve izdogađalo.
Beskonačne rasprave oko toga tko će, kako, kada i u kojoj visini plaćati koncesiju traju već godinama, a jedini dogovor koji je zasada bio prihvatljiv tvrtki Excelsa nekretnine, onaj o koncesiji na 50 godina bio je neprihvatljiv Gradskom vijeću koje je kontriralo svojim prijedlogom na deset godina. No sva ta natezanja, osim daljnjeg anatagoniziranja i skupljanja političkih bodova ostavila su utisak kao i povjetarac pod žičarom dok postojano ide na Srđ. Pitanje žičare ponovno je otvoreno na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća kroz vijećnička pitanja kada je poprilično floskulativno pitano zašto je izdano novo odobrenje za rad žičare tvrtki Excelsa iako nisu ispunili sve uvjete za zakonit rad. Iako teza da Excelsa ne radi sukladno zakonu stoji, barem što se tiče plaćanja koncesije, dozvolu za rad im se ne može uskratiti ako zadovoljavaju sve tehničke uvjete.
– Od 2011. do 2017. Ministarstvo odobrava dozvolu za rad. Dozvola ne obuhvaća segment o tome imaju li koncesiju. Radi se o tehničkoj dozvoli, i tu ne možemo ništa. Može se pokrenuti upravni spor. Vodim intenzivne razgovore ljudima iz Excelse, ali sve potrebne predradnje provodimo kako bismo zaštitili naš grad. Ako u razumnom roku ne dobijemo razuman odgovor, oni neće biti naši partneri. Ni na projektu žičara niti na bilo kojem drugom projektu. Ne možemo polovično biti partneri. Pokušajmo dubrovačkom diplomacijom pregovarati. Ponavljam, pripremili smo sve predradnje i vjerujemo kako neće biti potrebno poduzimati neke druge radnje – rekao je Franković u petak na sjednici Gradskog vijeća.
Potaknuti ovom raspravom, od Grada Dubrovnika tražili smo odgovor na upit o tome u kojoj su fazi pregovori oko žičare, a sudeći po očitovanju kojeg smo dobili, stvari još uvijek stoje na mrtvoj točki.
Više pročitajte u tiskanom izdanju DuLista.