Nika Matić i Rita Rumora jedne su od vodećih hrvatskih imena u beauty i fashion svijetu. Njihove dnevne outfite, mišljenja o proizvodima i općenito svakodnevicu prati više tisuća ljudi na Instagramu. Dvije najbolje prijateljice ujedno su i mlade poduzetnice koje ‘plivaju’ u istim poslovnim vodama. Nika je nedavno otvorila svoju tvrtku za digitalni marketing, dok je Rita vlasnica online portala te zaposlenica jedne marketinške agencije. Uz modu i marketing, kao još jedna (i najvažnija poveznica), ističe se Dubrovnik. Ako je netko jedva dočekao ublažavanje mjera i ukidanje propusnica, to su zasigurno bile one. Naime, iako rođene u Zagrebu prije 27 ljeta, nikad nisu izgubile povezanost s Gradom, odakle i vuku korijene. ‘Naše mame su iz Dubrovnika’, ističu. Vraćaju mu se nekoliko puta u godini pa im je razdoblje karantene stvorilo još veću želju za dolaskom na jug.
Influencer je osoba koja ima veći broj pratitelja na društvenim mrežama. Po toj definiciji, mi to i jesmo. E sad, zašto je nama svima to teško reći? Većina ljudi na to još gleda na način da se mi samo slikavamo
—Svako ljeto sam bila u Dubrovniku. Čim bi završila škola, cijele praznike bih provodila ovdje. Imam sreću da i moja najbolja prijateljica isto ljetuje u istom gradu od malih nogu – govori nam Nika. Mjesto njihovih prvih susreta u djetinjstvu bio je Stradun na kojem su provele sate igrajući se i stvarajući brojna sjećanja, dok su se intenzivno počele družiti u srednjoj školi i od tada su nerazdvojne.
Dundo Đelo – jedinstvena poveznica Dubrovčana
U svijetu društvenih mreža, veseli ih kreativni proces, od biranja outfita do lokacije. Dubrovnik je za njih najljepša kulisa, a jedno od najdražih mjesta za fotografiranje su skalini crkve sv. Vlaha.
—U Dubrovniku nije teško pronaći dobru lokaciju za fotografiju. Uvijek kad dođemo, po cijele dane provodimo unutar zidina. Ali, moram izdvojiti Lokrum, taracu od Excelsiora, sv. Jakov, ali i Zaton! Za mene nema ljepšeg mjesta do Zatona. U Zagrebu uvijek moramo izmišljati lokaciju za fotografiranje. U Gradu je to tako lako. Gdje god da staneš, prekrasno je – ističe Rita.
Niki je najdraža lokacija u Dubrovniku nonina taraca s pogledom na povijesnu jezgru. ‘Prvo kad dođem, fotografiram taj pogled’, govori nam. A prva asocijacija na Dubrovnik, bio je i bit će njen pokojni nono Đelo Jusić
Niki je ipak najdraža lokacija u Dubrovniku nonina taraca s pogledom na povijesnu jezgru. ‘Prvo kad dođem, fotografiram taj pogled’, govori nam. A prva asocijacija na Dubrovnik, bio je i bit će njen pokojni nono Đelo Jusić koji nas je napustio prije godinu dana.
—Čudno mi je što ga ne mogu više vidjeti kako šeće na Stradunu, sa šeširom na glavi. Ostavio je iza sebe predivne pjesme. Uvijek se razveselim kad ih čujem – kaže Nika. Pjesme dunda Đela vječne su i slušaju se u drugim krajevima svijeta.
—Nevjerojatno kako je svijet mali. Naime, moj brat je iznajmio stan kod Dubrovčanina, a koji je s mojim ujakom išao u razred. To na prvu nije znao. Pozvali su ga na božićni ručak i pustili su Đelove pjesme! Usred Chicaga! Svima koji su iz Dubrovnika, Đelo će uvijek biti jedinstvena poveznica – priča nam Rita.
Skupa broje 30 tisuća pratitelja
Njihove objave na Instagramu prati 20 tisuća, a Nikine skoro 12 tisuća pratitelja. Riječ je o broju pratitelja kojeg su dosegle nakon nekoliko godina aktivnog djelovanja na ovoj društevnoj mreži. No, o brojkama se ne brinu. Na prvom mjestu im je kvalitetan sadržaj koji dijele s publikom. ‘Mi smo skroz opuštene oko Instagrama’, kažu nam Nika i Rita.
Jedino čime se vodimo jest da surađujemo s brendovima koje stvarno koristimo i koje bismo i same kupile. Želimo da sve bude što autentičnije. Jer, kad izgubiš povjerenje ljudi koji te prate, teško ga vratiš
Nisu opterećene filterima, hoće li im se nešto uklopiti u profil (feed) niti vremenom objave. Sve je započelo spontano i tako je i ostalo. No, kako su obje u marketinškom svijetu, puno im je bilo lakše približiti se publici. Broj zaljubljenika u njihove objave se sve više povećavao, a tako i broj ponuda za suradnje s raznim brendovima. Prilikom ostvarivanja suradnji itekako su pažljive.
—Jedino čime se vodimo jest da surađujemo s brendovima koje stvarno koristimo i koje bismo i same kupile. Želimo da sve bude što autentičnije. Neće nam se nikada dogoditi da spomenemo samo jednom neki proizvod, i onda da to ne napravimo više nikada. Jer, kad izgubiš povjerenje ljudi koji te prate, teško ga vratiš – rekla je Nika. Rita ističe kako nije moguće pronaći univerzalan proizvod koji će odgova – rati svima koji je prate na Instagramu, niti takav postoji.
—Primjer smo nas dvije. Koliko god da se družimo, koristimo kompletno drukčije proizvode. Maskara koja je meni top, Niki je strašna. I obrnuto – kaže Rita. Njeguju i drukčije stilove u odijevanju. Mogu imati iste stvari, no uvijek će ih različito skombinirati. Nika svoj stil opisuje kao jednostavan, ženstven, udoban i bezvremen – ski. Rita je s druge strane uvijek u uzorcima i bojama te ju se rijetko može vidjeti samo u jednoboj – nim odjevnim predmetima. Priznaje i kako nekad njen stil ovisi o danu.
—Jedan dan ću biti u tajicama, hoodici i teniskama, a sljedeći dan u odijelu i šti – klama. Volim preispitivati svoj stil – navodi Rita. Kao i većina cura vole high street brandove. No, više neće, kao prije, kupiti pet stvari iz jedne high street butige. Sada kupuju manje, ali kvalitetnije.
Influencerice?
Instagram im je, dakle, puno pomogao u njihovim poslovima, ali i u prepo – znatljvosti u javnosti.
—Same smo se uspjele profilirati na Instagramu i razviti posao – govore. No, prilikom objašnjavanja bliskim osobama ili nekom iz obitelji o ‘poslu’ na Instagramu, svima se stvore upitnici iznad glave. S vremenom će se to i promijeniti, vjeruju. Priznaju kako im je čudno reći da su ‘influencerice’ te smatraju kako je stvorena ‘pompa’ oko te riječi te kako u većini slučajeva, nažalost, ima negativne konotacije.
Podupiremo i ‘guramo’ jedna drugu u poslu. Ako nešto ne mogu odraditi, preporučit ću Ritu. Ni u jednom trenutku nismo imale osjećaj konkurencije. Nema momenta ljubomore. Nismo taj tip ljudi
—Influencer je osoba koja ima veći broj pratitelja na društvenim mrežama. Po toj definiciji, mi to i jesmo. E sad, zašto je nama svima to teško reći? Većina ljudi na to još gleda na način da se mi samo slikavamo. To nije tako. Oglašavanje brendova na društvenim mrežama je identično zakupljivanju oglasnog prostora u nekom mediju. Ljudima je valjda teško to shvatiti jer ne govorimo o mediju, već o osobi koja djeluje na društvenim mrežama – reći će Rita dodajući:
—U PR-u se takve osobe nazivaju opinion makeri. Mi ne možemo dati stav o bilo čemu. Dajemo stav o nečemu što je iz beauty ili fashion svijeta jer je to nešto u što kužimo. Primjerice, pratimo sastojke, novitete, formule u kremama i na temelju toga dajemo mišljenje. Ne možemo dati svoje mišljenje o nekim novim tehnologijama jer se u to ne razumijemo, odnosno to znanje nemamo – naglašava Rita. U poslovnom djelovanju jedna drugu nikada nisu smatrale konkurencijom.
—Naprotiv, mi podupiremo i ‘guramo’ jedna drugu u poslu. Ako nešto ne mogu odraditi, preporučit ću Ritu. Ni u jednom trenutku nismo imale osjećaj konkurencije. Nema momenta ljubomore. Nismo taj tip ljudi – ističe Nika, a Rita dodaje kako imaju ‘zdrav odnos i međusobno se podržavaju’.
Rita Rumora
Naj film Gospodar Prstenova: Dvije kule
Naj serija Stranger things
Naj parfem Tiziana Terenzi Draco
Naj knjiga The power of now – Eckhart Tolle
Naj pjesma Bilo koja od Doris Dragović
Nika Matić
Naj film Intouchables
Naj serija Money Heist
Naj parfem Byredo Gypsy Water
Naj knjiga ‘Sunce i njeni cvjetovi’ – Rupi Kaur
Naj pjesma Nemam najdražu pjesmu, ali obožavam Olivera
Tekst objavljen u tiskanom izdanju DuLista 10. lipnja 2020.
Foto: DuList / Privatna arhiva